Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

Ik heb er voor al mijn fietsen besteld bij Ali express. Werken perfect voor een derde van de prijs van een Garmin.
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door mafel »

Christ D. schreef:
Moondust schreef:
Christ D. schreef:Ik gebruik die ook met de mtb. Geen probleem.
En hoe valt de snelheids en afstandsregistratie mee?
Dit hoor ik dat toch wel kan tegenvallen, afstanden die niet kloppen.

Gebruikt U enkel de Elemnt Bolt of ook de wielsensor?

mvg
Ik gebruik de Elemnt met sensor.
Ik heb de Elemnt Bolt zonder sensor.
Maar of dat nu een kilometer verschilt maakt mij niet veel uit.
Twee weken geleden met een groep in Herentals gaan rijden en iedereen met een GPS had een ander aantal kilometers dus zal eerder een algemeen probleem zijn (als je zonder sensor rijdt)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

mafel schreef:Ik heb de Elemnt Bolt zonder sensor.
Maar of dat nu een kilometer verschilt maakt mij niet veel uit.
Twee weken geleden met een groep in Herentals gaan rijden en iedereen met een GPS had een ander aantal kilometers dus zal eerder een algemeen probleem zijn (als je zonder sensor rijdt)
Het gaat niet zozeer over het aantal kilometers, dit klopt in de meeste gevallen met de werkelijke kilometers (op een paar % na), maar over het weergeven van de snelheid tijdens het rijden. Eigenlijk niet zo interessant, maar de meesten, waaronder mezelf, zien toch graag hoe snel we aan het rijden zijn. Dan is het vervelend als je bv. 25 km/u aan het rijden bent, dat je constant schommelingen ziet tussen de 20 en 30 km/u.
Met een sensor heb je dit niet als je onder bv. een bladerdek aan het rijden bent.
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door marsellus_2000 »

marsellus_2000 schreef:
marsellus_2000 schreef:Sinds een paar ritten loopt er iets mis met de temperatuursregistratie. Zowel min, max als average staan op -7 graden. Net een update gedaan maar zonder effect. Iemand bekend met dit probleem?
Na een paar mailtjes met Bikster lijkt het een hardwareproblemen te zijn. Toestel is net geen 2 jaar oud, wordt zonder probleem vervangen.
Deze week 2 ritten gedaan met vervangtoestel. Ik had met het vorige toestel systematisch meer hoogtemeters dan werkelijkheid (30% minstens), dat is nu niet meer het geval. Initieel toen ik erover klaagde gaven ze aan dat dit ‘normaal’ was, maar blijkt dus toch een fout geweest te zijn aan het toestel.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

RigolleM schreef:
mafel schreef:Ik heb de Elemnt Bolt zonder sensor.
Maar of dat nu een kilometer verschilt maakt mij niet veel uit.
Twee weken geleden met een groep in Herentals gaan rijden en iedereen met een GPS had een ander aantal kilometers dus zal eerder een algemeen probleem zijn (als je zonder sensor rijdt)
Het gaat niet zozeer over het aantal kilometers, dit klopt in de meeste gevallen met de werkelijke kilometers (op een paar % na), maar over het weergeven van de snelheid tijdens het rijden. Eigenlijk niet zo interessant, maar de meesten, waaronder mezelf, zien toch graag hoe snel we aan het rijden zijn. Dan is het vervelend als je bv. 25 km/u aan het rijden bent, dat je constant schommelingen ziet tussen de 20 en 30 km/u.
Met een sensor heb je dit niet als je onder bv. een bladerdek aan het rijden bent.
ik gebruik geen wielsensor, het stoort me niet dat de snelheid fluctueert in het bos tijdens het rijden. Ambetanter is dat de GPS soms in pauze gaat op een steile klim omdat ik te traag rij. Ik wil hem ook niet permanent aanzetten omdat ik dat op de bevoorradingen dan weer vergeet.

Wat ik wel doe voor afwijkende afstanden of fout gemeten hm is Strava dit laten herberekenen. Onder de getoonde hoogte/afstand staan er vraagtekentjes, dan kan je via een optie daar dit laten corrigeren. Vooral de hm wijken toch wel af met een Bolt.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Automatisch op pauze?
Kan dat?
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Byorka schreef:Automatisch op pauze?
Kan dat?
Ja.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door davy »

Ik gebruik de bold ook sedertJanuari. Enkel voor mtb.
Met speedsensor van Wahoo zelf.
Voor navigatie nog niet gebruikt. Heb wel nooit Garmin gehad ervoor. Wel tevreden van gebruik tot nu toe.
Laatst gewijzigd door davy op ma 24 jun 2019 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Ik gebruik de bolt sinds november 2017 voor MTB, met (allemaal wahoo) speed sensor, cadans sensor en hartslagsensor. Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Laatst ging het mis met mijn snelheidsweergave. Die fluctueerde steeds. Bleek dat de batterij van de speed sensor leeg was en de gps de snelheidsmeting had overgenomen. Nieuwe batterij erin en werkt weer ans vanouds. Vijf minuutjes werk..
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Moondust »

Ondertussen ook enkele ritten gedaan met de Bolt en alles ziet er goed uit.

Ik had alleen nog een vraag.
Is er een mogelijkheid om de gereden routes uit de Bolt te halen (gpx files) zonder deze te uploaden naar Strava of iets dergelijks?
Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik denkt dat ik erover zie.
Plaats reactie