Trail park Niel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Trail park Niel

Bericht door Flashing2 »

Hallo ,

Er is momenteel een nieuw bikepark in de maak enfin ge kunt al een toer doen , het is een mix van trail, mtb en cross .
Het trailpark is iets voor de techneuten , mtb voor de klimmers die graag lang in het rood gaan en de crosssecties iets voor de krachtpatsers met steile klimmen en scherpe bochten .

Have some fun :-D


start Gallileilaan te
Niel aan het gasstation en volg voorlopig de witte pijlen
Het trailpark kan je skippen bvb , ge zal wel begrijpen waarom 8)

Het is nog niet helemaal af , rockgardens moet nog aan gewerkt worden bvb
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Trail park Niel

Bericht door TimW »

Spijtig dat we niet op U kunnen stemmen met de verkiezingen Peter!
Dat zou tenminste nog een nuttige stem zijn 8)

Ik kijk er al naar uit!
Na de regenperiode die ze nu voorspellen, ga ik direct eens verkennen.
Wat voor grond is dat daar eigenlijk? Vergelijkbaar met Terhagen?
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Re: Trail park Niel

Bericht door Flashing2 »

Soms klei, dan zwarte grond, stukken bedekt met puingrond,,,, en bosgrond van alles wat
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Trail park Niel

Bericht door sam2300 »

Ben er deze ochtend al eens gepasseerd...
Ziet er veelbelovend uit!
Wel heel veel glasscherven in de ondergrond...

Die kleine witte pijltjes zijn mi erg goed. Vallen niet te hard op, waardoor eventuele saboteurs minder getriggerd worden. Ben wel paar keer de weg kwijt geraakt, een pijltje meer hier en daar lijkt me nog nodig, maar dat zal wel in orde komen!

Heb het trailgedeelte ook gedaan en daar zat wel een tricky afdaling in! Ook paar keer moeten afstappen op erg steile dijkjes van ongeveer 1,5m hoog. Hier en daar nog wel wat inrijwerk, sommige stukken nu nog wat weinig flow. Van mij moeten er geen rockgardens in, das slecht voor mijn carbonnen velgen :-)

Het lijkt me een waardige vervanger van Terhagen in de toekomst!

Keep up the good work!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Trail park Niel

Bericht door TaurineR »

Als het zonder keien en scherven is wil ik ook wel eens komen kijken!
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Re: Trail park Niel

Bericht door Flashing2 »

We hebben al wat afgepijld , fluorode pijltjes te volgen vanaf een ingang op de Gallileilaan , achteraan in de buurt vh rondpunt . Het is nog steeds in volle ontwikkeling maar je kan een tour maken , Je komt altijd terug op de Gallileilaan terecht om daarna het bos in te duiken .
Het is dus een mix van Cross , mtb en trail .
Tip ; neem altijd voldoende snelheid om de steile heuveltjes te nemen , we hebben al aanpassingen gedaan en By the way er liggen geen scherven en stenen die gevaarlijk zijn , stenen ? Dat is typisch mtb , rock and roll over the rocks .
Het meeste glas is al zo oud , ongevaarlijk dus maar we kuisen het op , elke keer ...... :-D
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: Trail park Niel

Bericht door XSV_Steph »

Ben er vandaag ook eens gaan verkennen. Heel tof technisch parcour!

Alleen beetje hetzelfde probleem als in Boom/terhagen als de ondergond niet droog is: ge geraakt niet omhoog op een paar steile klimstukken doordat het zo glibberig is op die kleiondergond. Maar na een droge periode gaat het daar wel echt heel lekker bollen.

De wegbewijzering is idd soms wat miniem (de witte dan), de rode/oranje pijltjes zijn goed te volgen!

Hier en daar idd wat glasscherven (meteen ook wat stukken glas verwijderd vd trail).

Trailpark.. moet idd nog eens ferm ingereden worden. De drop die daar over die schuine boom staat vind ik wel heel gevaarlijk. Kan best wel wat drops nemen mr bij deze kan je niet genoeg snelheid maken, de aanloop is ook niet al te best (eerste 20cm van het houten steigertje) en de landingszone is toch wel iets te krap. Resultaat: eens lekker over mn bar gegaan, head first en een pedalstrike tegen de schenen gekregen. Maar hey, no pain no gain he! :P Verder die dag nog eens een 2e keer over mn bar gegaan.. dus het was een geslaagd toertje! (o)

Maar goed bezig daar, leuk om weer een extra locatie in de buurt te hebben! Mochten jullie hulp nodig hebben bij het bouwen, je mag me altijd contacteren!

Keep up the good work! 8)
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Re: Trail park Niel

Bericht door Flashing2 »

Al doende leert men,
Goeie tip, bij het jumpen, dropped, Op tijd achteruit gaan met een trage jump, geen probleem daarna
Het was de bedoeling om er geen gewone drop VT maken.
canadesemoose
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 sep 2014 17:20

Re: Trail park Niel

Bericht door canadesemoose »

Ook net terug van een eerste verkenning van de nieuwe stukken, moet hier en daar idd nog wat ingereden worden maar wordt leuk! =D>

Dropje waarvan hierboven sprake ook zonder problemen genomen, nog van dat AUB :-D

TIP: smeer vooraf in met anti-muggenspul, ze zijn met massa's aanwezig en ze bijten graag! :evil:
Flashing2
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 jun 2019 19:52

Re: Trail park Niel

Bericht door Flashing2 »

We gaan nog een drop zone maken, vandaag ene tamelijk hoog 70 cm zonder rekening houden met de werkelijke hoogte landing. Het moet plezanter en ook veilig blijven. Plus kombochten en chickenruns.
Plaats reactie