officiële prijzen Cube?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

officiële prijzen Cube?

Bericht door theguy »

Hallo,

Ik kan hiervoor niet echt een geschikt forum vinden dus via deze.
Men kan wel prijzen vinden bij handelaren maar ik wil weten wat de officiële prijzen zijn zodat ik weet welke korting er nog af kan bij de lokale handelaar. Ik weet niet als de laagste prijzen op het internet ook de bodem prijs is bij lokale handelaren (toch niet van Cube).

thx!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: officiële prijzen Cube?

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik snap je vraag niet echt. Wat een winkel van de prijs af doet is toch zijn zaak? Het is niet omdat een winkel beter inkoopt bij Cube dat hij daarom meer korting moet/gaat geven. Of denk je dat een keten als Ikea zijn prijzen laat zakken hoe meer winkels ze openen?

De ene winkel heeft vandaag bv nog 10 Cube MTB's staan en is er gerust op dat hij deze wel verkocht krijgt met weinig korting, terwijl een andere winkel misschien al wat panikeert dat hij die 10 niet meer verkocht krijgt.
Wat ook een rol speelt is wat al uitverkocht is bij Cube. Als ik een bepaalde Cube Reaction op stock had in een courante maat die al uitverkocht is bij Cube, dan zou ik daar niet bepaald veel korting op geven. Waarom zou ik?
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: officiële prijzen Cube?

Bericht door KrulControl »

normaal krijg je bij de handelaar een goedkopere prijs dan online. Prijzen online lijken ook meestal gewoon de prijzen van de prijslijst.

Mijn ervaring: prijskaartje in winkel was iets duurder, maar dan kwam er nog korting bovenop => resultaat: 5-6% korting tov de prijslijst / online prijs

https://www.bike-zone.nl/wp-content/upl ... slijst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel korting op Cube zal waarschijnlijk nooit lukken, veel modellen zijn nu al terug uitverkocht ... wachten op 2020 modellen in oktober ofzo
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: officiële prijzen Cube?

Bericht door Free_ltd »

De richtlijn is een beetje dat er nog 10% van de catalogusprijs af gaat en die prijslijsten zijn meestal wel te vinden op het internet of de prijs staat op de website erbij. Naar het einde van het seizoen kan er al eens wat meer af omdat dan de nieuwe modellen eraan komen.

Bepaalde merken, zoals Specialized of Lapierre, geven geen kortingen. Maar daar passen de handelaren soms wel trucjes toe.

Ik zelf wil mijn 10% hebben, anders ga ik naar de volgende winkel :lol: Laatst bij een dealer binnen geweest gewoon om eens te neuzen bij de racefietsen. Die liet me dan op het scherm de foto's zien van Orbea's met telkens de prijs en toen ik zei 'Daar gaat wel nog de korting af', kreeg ik een heel boertig antwoord 'dat zullen we nog wel zien'. En dat terwijl mijne beste maat sowizo bij een andere Orbea dealer €15% krijgt. Dus daar zien ze mij sowizo niet meer terug :lol:
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: officiële prijzen Cube?

Bericht door theguy »

KrulControl schreef:normaal krijg je bij de handelaar een goedkopere prijs dan online. Prijzen online lijken ook meestal gewoon de prijzen van de prijslijst.

Mijn ervaring: prijskaartje in winkel was iets duurder, maar dan kwam er nog korting bovenop => resultaat: 5-6% korting tov de prijslijst / online prijs

https://www.bike-zone.nl/wp-content/upl ... slijst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel korting op Cube zal waarschijnlijk nooit lukken, veel modellen zijn nu al terug uitverkocht ... wachten op 2020 modellen in oktober ofzo
Ok; Bedankt voor de lijst!
Plaats reactie