Bikers - regio Brugge?

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
E-M
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 mar 2018 15:04

Bikers - regio Brugge?

Bericht door E-M »

Hallo

Ik ben sinds een jaartje aan het mtb'en en het bevalt me tot nu toe meestal goed op m'n eentje. Me-time, muziek in de oren en rijden in de natuur, zalig!
Nu fiets ik meestal in de omgeving maar ik zou het wel tof vinden om eens andere horizonten te verkennen, maar dat zie ik al minder zitten "biking on my own" 8)

Vandaar toch eens een berichtje hier, ik ben al even lid maar nog nooit eerder actief gepost.
Misschien een long shot maar we kunnen maar proberen. Persoonlijke ervaring is dat het wel niet zo evident is om iemand te vinden waarbij een tempo kan gereden worden dat voor beiden goed ligt. Bij een te traag tempo vind ik geen voldoening (ik wil achteraf namelijk wel voelen dat ik gefietst heb) maar het moet ook fun blijven en dus wil ik ook niet dood zijn achteraf :-D
Mijn gemiddelde snelheid op het einde ligt meestal rond de 25 km/h, maar dan is het wel een combinatie van offroad en baan, moeilijkere stukken offroad gaat het gemiddelde iets naar beneden.
Afstanden tussen de 50 en 70 km. Meer zou best ook lukken mits een pauze...

Oja, ik ben een vrouwelijke dertiger uit regio Brugge. Het zou wel leuk zijn mocht dat bikemaatje over humor beschikken en een toffe babbel, iemand met al wat ervaring in het fietsen (die wel wat leuke tochtjes/plekjes kent en/of meer de technische kantjes) en er eventueel ook eens een dagje verder op wil uit trekken (bijv Ardennen).
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door Eldi2 »

E-M schreef:Hallo

Ik ben sinds een jaartje aan het mtb'en en het bevalt me tot nu toe meestal goed op m'n eentje. Me-time, muziek in de oren en rijden in de natuur, zalig!
Nu fiets ik meestal in de omgeving maar ik zou het wel tof vinden om eens andere horizonten te verkennen, maar dat zie ik al minder zitten "biking on my own" 8)

Vandaar toch eens een berichtje hier, ik ben al even lid maar nog nooit eerder actief gepost.
Misschien een long shot maar we kunnen maar proberen. Persoonlijke ervaring is dat het wel niet zo evident is om iemand te vinden waarbij een tempo kan gereden worden dat voor beiden goed ligt. Bij een te traag tempo vind ik geen voldoening (ik wil achteraf namelijk wel voelen dat ik gefietst heb) maar het moet ook fun blijven en dus wil ik ook niet dood zijn achteraf :-D
Mijn gemiddelde snelheid op het einde ligt meestal rond de 25 km/h, maar dan is het wel een combinatie van offroad en baan, moeilijkere stukken offroad gaat het gemiddelde iets naar beneden.
Afstanden tussen de 50 en 70 km. Meer zou best ook lukken mits een pauze...

Oja, ik ben een vrouwelijke dertiger uit regio Brugge. Het zou wel leuk zijn mocht dat bikemaatje over humor beschikken en een toffe babbel, iemand met al wat ervaring in het fietsen (die wel wat leuke tochtjes/plekjes kent en/of meer de technische kantjes) en er eventueel ook eens een dagje verder op wil uit trekken (bijv Ardennen).
Hallo
Jouw berichtje interesseert mij wel. Ik woon in St-Andries en ga sinds enkele jaren wekelijks op pad met de mtb (zo'n 50 georganiseerde ritten per jaar). Omdat het inderdaad niet evident is om iemand te vinden met de zelfde ingesteldheid en het zelfde tempo, ga ik alleen.

De omgeving van Brugge ken ik als mijn broekzak. De wintermaanden blijf ik in de Vlaanders of rij ik aan de kust. Van zodra de winterse toestanden verbeteren ga ik de ritten wat verderop zoeken. Mijn speelterrein ligt voornamelijk in Henegouwen (of soms Noord Frankrijk); daar vind je mooie technische tochten in uitgestrekte bossen, terrils en mooie landschappen en dit op ongeveer een uurtje rijden uit Brugge. Hier op dit forum zal je wel informatie vinden!
Op MTB-You vind je mijn kalender van de laatste jaren, en waar ik naar toe ga in de komende weken. De Ardennen zijn voor mij te ver, ik heb ook iemand die thuis op mij wacht om nog een stukje van de zondag samen door te brengen. Daarom blijf ik ook nooit hangen na de rit.

De afstand die ik rij zit meestal rond de km's die jij opgeeft. Wat betreft het gemiddelde moet ik je laten gaan :-?! Op vlakke droge ritten haal ik zo'n 21-22 km/u, op zwaar technische tochten een stukje minder. Ik vind de snelheid eigenlijk van minder belang, maar dat zal wel eigen zijn aan de leeftijd (61j!). Ik doe dapper mijn best naargelang de vorm van de dag :roll:. Ik moet het eerder hebben van mijn techniek dan van mijn kracht. Eigenlijk zou ik daarvoor tijdens de week wat meer kilometers moeten halen, maar de tijd ontbreekt meestal.

Misschien lukt het wel eens om ergens samen te rijden. Afspreken doen we dan best via een PB of FB chat.
Voor de rest: geniet van jouw tochtjes!
Luk
E-M
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 mar 2018 15:04

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door E-M »

Dag Luk

Merci voor je bericht!
Rijd je dan op GPS als je richting Henegouwen of Noord-Frankrijk gaat?

Tijd, daar zeg je zoiets. Eigenlijk had ik het mtb'en zo'n pakweg 10 jaar geleden moeten leren kennen :-)
Ik wil nog zoveel ontdekken en bijleren, maar t moet natuurlijk ook lukken in de praktijk.
Zo fiets ik nu met een all mountain en eigenlijk puur voor TT's en lokale tochtjes, zou een XC toch geschikter zijn. Ben me al een beetje aan het oriënteren op een 2de mtb en was hiervoor heel graag naar de biking days gegaan, maar lukt helaas niet in de planning.
Met m'n huidige mtb wil ik nog graag de technische kantjes meer gaan ontdekken... we zullen er tijd voor maken :-)
Bij TT's heb ik trouwens wel gemengde gevoelens. Aan de ene kant heel handig dat er een route wordt uitgestippeld en dat je soms kan genieten van privé-stukjes maar vaak mis ik dan wel de rust die je hebt wanneer je alleen gaat fietsen (en oog hebben voor de omgeving/natuur wordt dan vaak een bijkomstigheid), je wordt soms getemperd in je eigen tempo of net opgejaagd.. 's Middags starten ipv in de vroege voormiddag is alvast een pak rustiger heb ik onlangs gemerkt.

In ieder geval, ik ben blij dat het lente is en dat het 's avonds al een stuk langer klaar blijft. Zo ga ik toch weer wat meer in de week kunnen gaan rijden. Genieten is inderdaad de belangrijkste boodschap 8)
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door Eldi2 »

E-M schreef:Dag Luk

Merci voor je bericht!
Rijd je dan op GPS als je richting Henegouwen of Noord-Frankrijk gaat?

Tijd, daar zeg je zoiets. Eigenlijk had ik het mtb'en zo'n pakweg 10 jaar geleden moeten leren kennen :-)
Ik wil nog zoveel ontdekken en bijleren, maar t moet natuurlijk ook lukken in de praktijk.
Zo fiets ik nu met een all mountain en eigenlijk puur voor TT's en lokale tochtjes, zou een XC toch geschikter zijn. Ben me al een beetje aan het oriënteren op een 2de mtb en was hiervoor heel graag naar de biking days gegaan, maar lukt helaas niet in de planning.
Met m'n huidige mtb wil ik nog graag de technische kantjes meer gaan ontdekken... we zullen er tijd voor maken :-)
Bij TT's heb ik trouwens wel gemengde gevoelens. Aan de ene kant heel handig dat er een route wordt uitgestippeld en dat je soms kan genieten van privé-stukjes maar vaak mis ik dan wel de rust die je hebt wanneer je alleen gaat fietsen (en oog hebben voor de omgeving/natuur wordt dan vaak een bijkomstigheid), je wordt soms getemperd in je eigen tempo of net opgejaagd.. 's Middags starten ipv in de vroege voormiddag is alvast een pak rustiger heb ik onlangs gemerkt.

In ieder geval, ik ben blij dat het lente is en dat het 's avonds al een stuk langer klaar blijft. Zo ga ik toch weer wat meer in de week kunnen gaan rijden. Genieten is inderdaad de belangrijkste boodschap 8)
Hallo
Soms heb ik een GPS mee als het een ongekende streek is, maar meestal vertrouw ik toch op de bepijling van de organisaties.
Ook ik fiets graag in alle rust, met oog voor de omgeving. Ik kan je verzekeren dat ik al prachtige stukjes natuur heb gezien, al dan niet privé. Het is daarom verstandig om je niet bij de vroege starters te voegen, die moeten precies allemaal thuis zijn voor de patatjes. Dat maakt het wat zenuwachtiger. Vertrek na die grote hoop (of er voor), en je komt nauwelijks iemand tegen, toch zeker in Henegouwen. Hou er rekening mee dat het startuur daar vaak maar tot 10-11u is.
v
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door theguy »

Al iemand gevonden om mee te biken...of een club? Ik ben ook van regio Brugge en moet ook nog teveel alleen gaan mtb'en (alhoewel het ook zn voordelen heeft) en ik wil meestal ook gaan fietsen (TT's) waar het meer op en neer gaat en met wat meer technische stukken.
Ik stuur een PM.
thx
firly
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 18:40

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door firly »

Beste Brugse MTBers,

Hebben jullie nog leuke routes in de regio, naast de gekende Rode, groene en blauwe lussen?
Ik ben net begonnen met te fietsen en beperk me tot nu toe tot deze ritten.
Voor de afwisseling ben ik op zoek naar wat technische stukken...

MVG
Matthias
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door Luhmann »

Welke kant van Brugge? Wij knoeien hier in de rand van de haven van zeebrugge, de meeste dingetjes staan ook wel op trailforks.com
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door Eldi2 »

Luhmann schreef:Welke kant van Brugge? Wij knoeien hier in de rand van de haven van zeebrugge, de meeste dingetjes staan ook wel op trailforks.com
Daar kan je inderdaad wat technische stukjes vinden. Vanaf de Herdersbrug tot in Lissewege ligt een mooie singletrack. Aan de overkant was vroeger ook zoiets te vinden als je over de vangrail kroop, maar daar ben ik al een tijdje niet geweest. Voor de rest vind je rond Brugge niet veel technische tracks, maar als je in de vooravond rijdt, kan je wel wat mooie ritten improviseren zonder veel te storen. Als je begrijpt wat ik bedoel :roll:
firly
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 18:40

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door firly »

@Luhmann, ik woon in Assebroek... Ik zal eens zoeken op trailforks merci voor de tip!

@Eldi, aan welke zijde van de vaart? Kant van Dudzele? En improvisatieritten heb ik al geprobeerd... Is niet altijd even succesvol geëindigd :lol: :lol: :lol:

Als jullie in het binnenkort aldaar iemand zien sukkelen -> It's me :wink:

Mvg
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Bikers - regio Brugge?

Bericht door Luhmann »

Beide kanten vanaf de herdersbrug richting kust. Kant lissewege: fietspad nemen en onmiddellijk het eerste bosje induiken voor een best wel technisch stukje. Na de A11 opnieuw bos in gaan, officiele route gaat eerst rechtdoor maar in het bos liggen wat extra lussen tussen de route en fietspad. Na de a-frame wordt de route wat uitdagender maar ook daar zijn er nog alternatieve lines.
Kant Dudzele: naast de brug vlak tegen het kanaal blijven, beetje verder inderdaad fiets over de vangrail tillen voor een lange single tot aan de ponte. Voor de vangrail heb je aan je rechter kant ook nog enkele paadjes. Succes om die bermen op te raken! Havenrandweg even volgen en dan kan je nog links tussen de velden en een gracht door een zandbak. Nadien Havenrandweg oversteken en tussen het spoor en de baan terug richting kanaal. Op en af de spoorberm om te eindigen met een stevige afdaling.
Afdalen kan je ook naast het spoor achter de brandweer. Fietspad richting b-park omhoog en vlak voor de spoorbrug van de berm knallen.
Meeste staat op trailforks.
Plaats reactie