12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door koppigaard »

Inderdaad een misser waar je op een singletrack, naast de autostrade, als 60-rijder op de 40 terechtkwam. Een belletje naar de organisatie bracht ons terug op de goeie weg. Ik had bij aankomst exact 60 km. Echt een fantastisch mooie TT gevolgd door een gezellige après, een mooie zondag. Moederdag was al georganiseerd en afgewerkt voor ik van thuis uit vertrok voor in totaal 95 km. Bij het doorkruisen van een singletrack met manshoge begroeiing aan beide zijden maakte ik de bedenking "ik kom gegarandeerd thuis met een teek" en inderdaad, hij/zij had zich vastgebeten op mijn rechter bovenarm hoewel ik met lange mouwen heb gefietst. Mocht je nog onder de douche staan, toon je partner (M/V) je van alle kanten. En mocht je er eentje ontdekken, signaleer dat aan tekennet.be. Dit minuscuul beestje is in staat om op termijn komaf te maken met het plezier van het mtb'en.
Gebruikersavatar
DeRob
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 18:35
Rijdt met: Merida Big Nine 900

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door DeRob »

Hier ook niet de 60km gereden maar eerder iets van 54km. Geen idee waar het mis gelopen is, ik vermoed op die laatste splitsing ergens want heb erna nog amper bos gezien.
Ook geen tweede bevoorrading gezien wel een serieuze hoop achtergelaten redbull blikjes. Ik hoop dat men van plan is deze nog op te ruimen?
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door bikedreams »

In naam van de VZW Rapide Wezemaal willen we alle deelnemers bedanken voor de geweldige voormiddag die we dankzij jullie opkomst mogen beleven hebben!
Met een stralend zonnetje en meer dan 1000 fietsers was dit voor ons een zeer geslaagde editie!

Als parcoursbouwer neem ik jullie opmerkingen graag mee naar volgend jaar:

1) s'Hertogenheide blijft een uitzonderlijk stukje bikeplezier

2) De eerste 10 km tot aan de eerste klim zijn vlak en minder uitdagend dan de rest van de tocht maar wel noodzakelijk om wat in te rijden. Eventueel kan dit met een 3 km ingekort worden met als gevolg dat we een mooie extra lus kunnen bijmaken op de Meesberg in Holsbeek!


3)Een echt technisch stuk bijmaken boven de american bar in Gelrode is zeker mogelijk maar niet voor elke biker weggelegd!
Voor de ervaren bikers vind ik dit wel een zeer goed idee voor de volgende editie!

Op de Wijngaardberg rond het H Hartbeeld(Jezusbeeld) is dit niet meer mogelijk aangezien dit beschermd erfgoed geworden is!


4) De Red Bull blikjes zullen morgen zeker opgeruimd worden.


5) De splitsingen gaan we volgend jaar zeker duidelijker aanduiden! Het klopt dat we in Gelrode waar de 3 tochten terug samen kwamen, vergeten waren de 3 langste afstanden te vermelden ipv alleen de 40 km. SORRY DAARVOOR!


Hopelijk tot volgend jaar voor de 10° editie van de WIJNGAARDBERGTOCHT!!!!! (3x Sol et Vita en 7 x Rapide Wezemaal)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Knarf_ »

Een extra bevoorrading voor de 60 was ook wel meegenomen.

Gewoon ergens een klein tentje met wat dingen met suiker.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Knarf_ »

Z. schreef:Het was wel even schrikken aan de muur op de Wijngaardberg. Bijna omver gereden door nen dwaas op een op hol geslagen paard.
Op een punt kwam ik een stuk of 10 paarden tegen.
Die vroegen of ik de laatste was...

Ik heb maar gezegd dat dat nog wel 2 uur kon duren... Geen idee wat ze toen hebben gedaan.


Dwazen zou ik het niet noemen. Doen ook maar hun hobby. Dat het daar dan plots vol MTB'ers zit, en paarden het daar niet helemaal op hebben....
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Den Bees »

Voor mij was de tocht perfect , laat die eerste 10 km zo maar zijn , perfect om een klein half uurtje warm te draaien , wat de splitsingen bederft was voor mij zeer duidelijk , mss volgend jaar iets grotere of dikkere lettertype gebruiken .
De fietsbewaking vond ik dan weer een minpuntje , als men met een oude fiets binnen komt en men verwisseld de elastiekjes met een nieuwere fiets zijn ze er zo mee weg
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Knarf_ »

Den Bees schreef:De fietsbewaking vond ik dan weer een minpuntje , als men met een oude fiets binnen komt en men verwisseld de elastiekjes met een nieuwere fiets zijn ze er zo mee weg
Klopt...
In Lummen is dit een paar maanden geleden voorgevallen. Fiets van €6000 weg. Oud wrak in de plaats.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Pe_ »

DeRob schreef:Hier ook niet de 60km gereden maar eerder iets van 54km. Geen idee waar het mis gelopen is, ik vermoed op die laatste splitsing ergens want heb erna nog amper bos gezien.
Ook geen tweede bevoorrading gezien wel een serieuze hoop achtergelaten redbull blikjes. Ik hoop dat men van plan is deze nog op te ruimen?
Geen bos meer gezien ? :-k Ben je misschien achter die hoop Red Bull blikjes rechtdoor gereden en dan op de grote weg uitgekomen ? Ik heb dat gedaan maar heb mij omgedraaid op die grote weg omdat ik geen bordje meer zag. Toen ik terug aan die hoop Red Bull blikjes kwam zag ik dat ik net achter die hoop naar rechts had moeten draaien. Ik dacht nog dat dat een klein ommetje zou zijn maar dat was nog 5 kilometer serieus wat bos.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Pe_ »

_Knarf_ schreef:
Z. schreef:Het was wel even schrikken aan de muur op de Wijngaardberg. Bijna omver gereden door nen dwaas op een op hol geslagen paard.
Op een punt kwam ik een stuk of 10 paarden tegen.
Die vroegen of ik de laatste was...
Amai... sprekende paarden. Die heb ik gemist verdikke :lol: :P
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Knarf_ »

Ja ik vond het ook speciaal :-D Die hadden ook allemaal een hoorn op hun neus :-"
Plaats reactie