11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lamin
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:03
Rijdt met: Raleigh

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Lamin »

13 uur
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door sam2300 »

Oké thx!
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Donkey@base.be »

bedankt voor alle informatie maar gezien ik helemaal niet bekend ben met de streek volgende vraag : welke splitsingen zijn er op de 50km toer na de 2de bevoorrading ? En hoeveel km is het dan nog tot het einde ?
Lamin
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:03
Rijdt met: Raleigh

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Lamin »

Na de 2de bevoorrading is er nog enkel de splitsing 50 km.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Donkey@base.be »

Bedankt aan de organisatoren. Heb toch weer maar de 32km gedaan maar deze keer gewoon zo snel als ik maar kon. Dan is het na 1.5 u ook wel genoeg voor mij. Misschien volgend jaar toch ook een afstand van ongeveer 40km bepijlen? Ik riskeer het niet graag om op onbekend terrein op eigen houtje van de bepijling af te wijken. Tot volgend jaar !
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Huffy »

Door de MIS aangekondigde regendag toch gestart en de 60 km gedaan
Van thuisuit ingepikt in Moerbeke , eerste bv in Klein Sinaai met niet veel volk , daarna verdergebold en ook weinig bikers tegengekomen. De eerste lus kwam kwam na Stekene , Klein Sinaai , Moerbeke bijna terug aan de start waar de 2de lus richting Stekene nederlandse kant , waterwinningsgebied ging , 2de bv plaats genoeg want ik was daar alleen :-) . Terug aan de start netjes ingeschreven en blij voor de organisatie toch een beetje volk te zien staan. Verder tot mijn startpunt verder gebold en met een blij gevoel en meewind terug naar huis. Parcours lag bijna geheel droog!
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door 'T groot mes »

Donkey@base.be schreef:Bedankt aan de organisatoren. Heb toch weer maar de 32km gedaan maar deze keer gewoon zo snel als ik maar kon. Dan is het na 1.5 u ook wel genoeg voor mij. Misschien volgend jaar toch ook een afstand van ongeveer 40km bepijlen? Ik riskeer het niet graag om op onbekend terrein op eigen houtje van de bepijling af te wijken. Tot volgend jaar !
Rij dan op het gemak de langere aangeboden afstand, het is nu al voor die mensen moeilijk genoeg de huidige parcours goedgekeurd te krijgen. Zo zwaar is de streek nu ook niet dat die 10km extra boven uw wensen niet overbrugbaar is.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Den Bees »

Regen of niet ik was zowiezo af gekomen , was idd spijtig van de foute voorspellingen , wederom genoten van de streek , ik had 63 snelle km’s op mijn teller , hier en daar had er wel een pijltje meer mogen hangen
Alvast tot volgend jaar
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 11.05.2019 - Stekene - Stekense Avanti MTB toertochten

Bericht door Donkey@base.be »

'T groot mes schreef:
Donkey@base.be schreef:Bedankt aan de organisatoren. Heb toch weer maar de 32km gedaan maar deze keer gewoon zo snel als ik maar kon. Dan is het na 1.5 u ook wel genoeg voor mij. Misschien volgend jaar toch ook een afstand van ongeveer 40km bepijlen? Ik riskeer het niet graag om op onbekend terrein op eigen houtje van de bepijling af te wijken. Tot volgend jaar !
Rij dan op het gemak de langere aangeboden afstand, het is nu al voor die mensen moeilijk genoeg de huidige parcours goedgekeurd te krijgen. Zo zwaar is de streek nu ook niet dat die 10km extra boven uw wensen niet overbrugbaar is.
1. alle begrip voor de organisatie en de moeilijkheidsgraad daarvan. Het is inderdaad niet zo evident om dat elke keer weer voor elkaar te krijgen.
2. van 32km naar 50km zijn wel 18 km verschil. Met een trager tempo is dat een uur extra. Ik heb ook nog eens een verplaatsing met de auto van meer dan 1 uur en dan mag er geen file zijn rond A'pen. Er mag dan ook niks mis gaan , lekke band of andere pech, of er komt nog tijd bij. Dus als het moest kunnen toch een afstand van circa 40km a.u.b. Toch bedankt voor de suggesties, ik probeer altijd open te staan voor opmerkingen en overweeg dat zelf zorgvuldig.
3. Algemeen is er meer en meer de tendens naar langere afstanden. Ik rij nu al voor het 17de jaar overal in Vlaanderen mtb-toertochten. Met de stijgende leeftijd is een grotere afstand ook minder vanzelfsprekend. Ik geef ook wel toe dat deze toertocht, met een gemiddelde van 21km per u voor mij, inderdaad niet zo veel moeilijkheden bevat en moest mijn tijd onbeperkt zijn dat ik er ook wel aan de 50km kan geraken. Maar ik voel me het best bij een afstand van 40km en dat was zowat de langste afstand die meestal bepijld werd toen ik zelf aan de tochten begon deel te nemen. Mijn snelste toertocht ooit was tegen 25km per uur voor een afstand van 50km maar dat was zo'n 15 jaar geleden en eerlijk waar dat kan ik nu niet meer.
Plaats reactie