Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
ReDe09
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 16:32

Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Bericht door ReDe09 »

Hallo,

De wielset van mijn Cube LTD SL (modeljaar 2016) loopt op zijn laatste adem; blijkbaar zijn de wiellagers volledig versleten en is het wegens het vele werk niet interessant dit nog te herstellen en kan ik voor dezelfde prijs beter een nieuwe set kopen. Het lijkt me dan ook een goed moment om voor een upgrade te gaan.

Ik vroeg me verder nog af of het vervangen van wiellagers voor alle wielen zo 'arbeidsintensief' is, of is dit bij duurdere sets niet het geval?
(Aangezien ik deze fiets vooral in de winter gebruik, ziet het materiaal redelijk af en zijn duurzaamheid en onderhoudsgemak van een nieuwe set zeker belangrijk!)

Kan iemand bepaalde wielsets aanbevelen? Het budget zou rond 400 euro liggen, waardoor ik denk dat 'handgespaakt' niet tot de mogelijkheden zal horen...

Verder nog belangrijk: 29er, quick-release, centerlock..

Best een complexe materie allemaal, waar ik niets van af ken... dus alle hulp is welkom! :)

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Bericht door viperteam »

Hier zijn er meerdere in promotie , ik heb een een set van daar en moet je uitleg stuur hem een mailtje .
http://www.bikeboosting.nl/index.php?29a
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Bericht door KrulControl »

geen DT Swiss X1900 , veel klachten van freehub.

Zelf overlaatst Mavic Crossmax gestoken. EUR211 (zonder remschijven), en best wel goed.
ReDe09
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 16:32

Re: Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Bericht door ReDe09 »

Alvast bedankt voor de tips!

Misschien dan toch maar 100 euro meer spenderen en een handgespaakte DT Swiss combo aanschaffen...
sh0s
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: za 31 mar 2012 17:59
Rijdt met: Cube stereo 120 / Cube ltd race /

Re: Nieuwe wielset voor Cube LTD SL

Bericht door sh0s »

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor cube uit 2017 (voorwiel enkel). Op voorvork staat qr 9mm. Nu zie ik steeds 15/100mm of 15/110mm staan bij de recente wielen... help welke moet ik nemen? Budget 100 - 200 euro voor een voorwiel, liefst centerlock.
Plaats reactie