RockShox Reba 100mm extra spacer luchtdemper?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

RockShox Reba 100mm extra spacer luchtdemper?

Bericht door theguy »

...en hier ben ik weer met nogmaals een Sram probleem.
Op de foto zie je de poot van de luchtveer met een 'damper' op en eronder een kunstof stukje. Dat stukje is ergens uitgevallen toen de onderste poten op de grond vielen! Ik veronderstel dat dit stukje op die plaats hoort (foto) maar het staat nergens op de tekening in de handleiding (Reba 2018). Mss heeft dit iets te maken met het feit dat dit een 26" vork is waar ze een stukje tussen steken om er gewoon een 29er vork van te maken. Om 100mm travel aan te passen naar 120mm moeten er onderdelen van de luchtdemper zelf weggenomen/vervangen dus dat kan het volgens mij niet zijn (maar mocht dit toch het geval zijn dan laat ik het stukje eruit want 120mm komt me beter uit).
Kan iemand bevestigen als dit stukje op die plaats hoort te zitten? Ik wacht tot vanavond laat om er terug olie in te doen.
Met mijn excuses voor de afbeelding die ik na 4 photoservers te proberen nog altijd niet zichtbaar krijg. De link werkt wel.
THX!
http://imgbox.com/iOjlDNVS" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: RockShox Reba 100mm extra spacer luchtdemper?

Bericht door spaghetti_2 »

Is dit niet gewoon een stukje om tegen bottom out te beschermen? Je maakt niet zomaar van een 26" vork een 29" vork ..
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: RockShox Reba 100mm extra spacer luchtdemper?

Bericht door theguy »

idd. Ik heb het gewoon terug gestoken. Naar mijn gevoel is dat wel een lang stuk als bottom out maar ik duw de voorvork regelmatig eens tot tegen zn 'bottom' als een jump neem (bijna 90kg op de fiets).
Blijft jammer dat dit onderdeel niet in de tekening staat in de handleiding.
Plaats reactie