MTB trekking met neefje

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Kris Merckx
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 sep 2018 12:57

MTB trekking met neefje

Bericht door Kris Merckx »

Vraagje.
Om de plechtige communie van mijn neefje te vieren, had ik hem graag uitgenodigd op een weekendje bikepacking met de mountainbike. Maar ik weet niet goed waar. Ik ken routes in de Vogezen, Alpen en Pyreneeën, maar dat lijkt mij voor een 12 jarige toch te zwaar en is ook te ver voor een weekend. Zelfs de Ardennen lijkt mij nog te veel hoogtemeters, het moet tenslotte voor hem plezant zijn. Hij zit wel in een bmx club, maar heeft nog nooit de hele dag op een fiets gezeten.
Dus ik ben op zoek naar een regio, streek, plek waar er wel wat uitdagingen zijn voor een jongen zonder dat hij zich kapot rijdt en waar we een tentje kunnen opzetten en een vuur kunnen/mogen maken. En liefst binnen de 150km of zo.
Merci!

Kris
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: MTB trekking met neefje

Bericht door _alain_ »

https://mtbroutedatabase.be/limburg/nat ... kempen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie regio en geen al te gekke routes qua moeilijkheid.
Het voordeel van lussen is dat je de route zo lang of kort je kan maken als je zelf wil.
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: MTB trekking met neefje

Bericht door psychoboarderke »

Ik ben zelf ook aan het kijken naar routes om samen met junior te doen in de zomervakantie.

Aangezien je spreekt van tentje kunnen opzetten en een kampvuur maken, kom je al snel uit bij de bivakzones.
http://www.bivakzone.be

Vervolgens heb ik enkele bivakzones gekozen waar expliciet bij staat dat een kampvuur is toegestaan.
Met deze shortlist heb ik dan gekeken naar regio's die ik ken waar een leuke lus mogelijk is.

Uiteindelijk heb ikzelf gekozen voor die van Meerdaalwoud en Bierbeek.
Junior is nog een paar jaartjes jonger dan je neefje en heeft nog de nodige speelmomenten nodig buiten het fietsen om.

Alain zijn voorstel is ook een hele mooie regio. Prachtige natuur en je hebt in de buurt campings liggen, Maasmechelen, Zutendaal, ...
Plaats reactie