05.05.2019 - Overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
slow motion
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 16:26
Rijdt met: 20", 28" en 29"
Contacteer:

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door slow motion »

Morgen weer aanwezig op deze fijne, gevarieerde tt! (o)
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door Biestie1 »

Leuke tocht ondanks de heftige hagelbui. Wel zeer jammer van de afstand ; slechts 54 ipv 62. Was er een reden voor die inkorting ?
Effe na de 2e bevoorrading hingen er geen pijlen meer (ong. km 43). Dan op aanraden van een dame, die de weg wel kende :roll: :roll: rechts door een veld gedraaid want "dat was vorig jaar ook zo" ...
Misschien is het daar toch fout gelopen met die afstand.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door Mister No Chaïn »

Die dame heeft je gerold :P. Na de laatste hagelbui waren mijn handschoenen helemaal doorweekt en begonnen men vingers zo kou te krijgen dat het niet meer veilig werd in de afdalingen. Ik ben dan maar in Huldenberg via de baan tot in Overijse gereden ... en zo had ik 54km. Ik zie dat anderen gewoon 62 a 63km hadden.

Ik vond het een erg mooi parcours met weer wat nieuwe wegjes. In Pecrot passeren we met andere toertochten al geregeld dus het is beter zo =D>.
Ik moet voor volgend jaar wel onthouden dat ik bij het begin van de golf in Bawette niet op volle snelheid tussen die paaltjes door kan, of ik moet wat beter mikken. Het was lang geleden dat ik de grond nog is van dichtbij gezien had :drunk:
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door Teekitiezie »

Biestie1 schreef:Leuke tocht ondanks de heftige hagelbui. Wel zeer jammer van de afstand ; slechts 54 ipv 62. Was er een reden voor die inkorting ?
Effe na de 2e bevoorrading hingen er geen pijlen meer (ong. km 43). Dan op aanraden van een dame, die de weg wel kende :roll: :roll: rechts door een veld gedraaid want "dat was vorig jaar ook zo" ...
Misschien is het daar toch fout gelopen met die afstand.
Geen pijltjes gemist en 63 km gebold. Waarschijnlijk heb je een deel van de laatste lus gemist?
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door bartike »

mooie toertje, ook de 62km gereden en alle pijltjes gezien. dus ook 62km op de telller.

8u vertrokken en juist voor de grote regenbui binnen om half 12.


prima bevoorrading !
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door LuckyIron »

Biestie1 schreef:Leuke tocht ondanks de heftige hagelbui. Wel zeer jammer van de afstand ; slechts 54 ipv 62. Was er een reden voor die inkorting ?
Effe na de 2e bevoorrading hingen er geen pijlen meer (ong. km 43). Dan op aanraden van een dame, die de weg wel kende :roll: :roll: rechts door een veld gedraaid want "dat was vorig jaar ook zo" ...
Misschien is het daar toch fout gelopen met die afstand.
Da's wel jammer, 62 was nochtans 62km en volgens ons stonden er voldoende splitsingsborden.

volgende keer beter
lockinvar
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 19:45
Rijdt met: cube reaction

Re: 05.05.2019 - Overijse

Bericht door lockinvar »

Biestie1 schreef:Leuke tocht ondanks de heftige hagelbui. Wel zeer jammer van de afstand ; slechts 54 ipv 62. Was er een reden voor die inkorting ?
Effe na de 2e bevoorrading hingen er geen pijlen meer (ong. km 43). Dan op aanraden van een dame, die de weg wel kende :roll: :roll: rechts door een veld gedraaid want "dat was vorig jaar ook zo" ...
Misschien is het daar toch fout gelopen met die afstand.
Als er geen pijlen meer hangen zijn er 2 mogelijkheden : of je bent verkeerd gereden, of de organisatie heeft al afgepijld (te vroeg, zoals vorige week in Droeshout).
In dit geval ben je verkeerd gereden. Ik kan het weten, ik heb het zien gebeuren, ik reed 200m achter.
Bocht naar rechts, jij neemt een bocht rechts van 90°, maar de borden tonen een bocht van 180° , je draaide zo helemaal terug naar Huldenberg.
En het was een groot bord, met omgekeerde U. Enkel Stevie Wonder heeft het bord niet gezien :-)
Jammer, want je hebt enkele schone en stevige klimmetjes gemist. Volgende keer beter kijken.

Is me deze keer opgevallen dat er veel volk op de tocht zat, die eigenlijk de TT wel gedeeltelijk volgen, maar niet officieel. Weet niet of ze zwart rijden of toevallig hetzelfde parcours volgen. Bijna zelf verkeerd gereden door mensen te volgen (aandacht verslapt) die dan blijkbaar de TT toch niet doen. Ik zat aan 65km.
heb niets te klagen over deze organisatie, bij het sluiten van de bar nog enkele broodjes gekregen. waarvoor dank, ze hebben goed gesmaakt.
Plaats reactie