04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door TomP »

Idd lastig ritje door de wind en de eerste natte ondergrond in paar maanden tijd. Gestart voor de 58 maar uiteindelijk de 48km gedaan Prachtig parcours met veel technische stukken en singletracks, dat bleef verrassen tot het einde, pijltjes meestal wel ok. Ik had gelukkig snel door dat de gpx van routeyou totaal niet overeenkwam met het echte parcours. Op aantal plaatsen seingevers. Wel een minpuntje blijft de wandeltocht die tegelijkertijd doorgaat en toch een aantal heel smalle passages aandoet waar ook de mtb'ers doorgestuurd worden. Heel vervelend voor beide partijen, een aantal wandelaars die weigerden aan de kant te gaan en je alleen maar vies aankijken als je vriendelijk goeiendag zegt. Maar de meeste waren gelukkig vriendelijk en maakten graag plaats!
Bobdw
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 jan 2016 18:12
Rijdt met: scott spark 740

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door Bobdw »

Mooie rit, uitgebreide bevoorrading, en lag er lastig bij door de weersomstandigheden. Pijltjes waren idd soms verwarrend, soms te ver op voorhand, maar chapeau aan de organisatie voor het grote offroad gehalte. Die passage door die natte akker, was mss net teveel van het goede :-D , ferm mogen kuisen om de fiets proper te krijgen :wink:
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door sofeurken »

denk de 1ste x dat ik in herzele startte.mij niet beklaagd,bij droog weer moet het hier ook super zijn ,nu wast wel wree gladdig.super organizatie,top bevoorr ,mooie vergezichtjes en ja 58 was voor mij ook genoeg vandaag :-D
Ruben De Gelder
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:35

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door Ruben De Gelder »

Eerste maal Herzele gereden en aangenaam verrast: een hoop singel tracks die er wel héél glad bijlagen, mooie vergezichten en toch wel wat klimwerk.
Gelukkig niet teveel regen gehad.
Gingen ook eerst de 58 rijden maar het gemiddelde lag niet al te hoog waardoor we maar bij de 48 gebleven zijn.
Organisatie was top.
Tip voor de bepijling mocht er hier en daar een pijltje meer hangen ter bevestiging dat we juist zaten.
2 keer getwijfeld maar dan uiteindelijk toch juist aan het rijden.
Volgend jaar komen we terug en gaan we een uurtje vroeger vertrekken.
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door BOB DE STOEMPER »

Gestart om 12u30 voor de 58km en droog gebleven, heel veel pijltjes maar vond ze niet altijd gepast op de juiste plaats.
Wel prachtig parcours, hier komen we al dikwijls terug; Jammer bij aankomst dat er niets meer te eten was, hotdogs en hamburgers waren al verdwenen
vroeg mij af wat als het prachtig weer was gewest dan, en wareen nochthans terug om 16u.
Maar alleszins tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
drummer
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:34
Rijdt met: titanium steentjesfiets

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door drummer »

Aangenaam verrast door deze rit. Had 's morgens mijn zomerbanden nog geruild voor Nobby's en was zeer tevreden met die keuze. Met een breed stuur was het een kwestie van goed wakker te zijn in de smalle passages. Ik was iets vroeger vertrokken en kwam alleen vriendelijke wandelaars tegen.
Latere vertrekkers zullen misschien al de gefrustreerden getroffen hebben.
Drie maal bevoorrading op de 77 km met een zeer uitgebreide keuze: de firma Willems heeft blijkbaar goede zaken gedaan. Door de meteo weinig volk gezien wat het net zo aangenaam maakte in de talrijke single tracks. Heeft iemand een idee van de HM's op de volle afstand?
Gebruikersavatar
vommie
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 30 mei 2003 14:32
Rijdt met: Santos SCC 03

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door vommie »

Thx voor een heerlijk afwisselend ritje. Zon, regen, hagel, onweer en wind waren allemaal aanwezig en samen met de mooie singletracks en de hm's was dit goed voor enkele uren mtb-plezier.

Tot aan 70 vond ik mezelf nog redelijk goed, maar de laatste 7 tegenwind deden mijn energie toch wel heel snel zakken.

@ drummer : volgens strava van broerie hadden we 889 hm's op de 75 km.

Chapeau aan de organisatie, we keren zeker nog eens terug (met hopelijk ietsje beter weer lol).
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door Jumping Jack »

't was vandaag weer in herzele te doen, en het was goed en erg stoffig! Kurkdroge mooie rit, met zo'n 500hm's op de langste afstand (58km).
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door Boebbel »

Toptocht: goeie toer, goeie pijlkes en zaterdag voormiddag was het perfect weer!

Bedankt aan alle vrijwilligers!
Flippo80
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 nov 2021 21:41

Re: 04.05.2019 - Herzele - Willems Veranda's Classic

Bericht door Flippo80 »

Was een leuk ritje, van bij mij thuis vertrokken, de lange afstand gereden en daarna terug naar huis. Ik dacht dat ik de streek ondertussen wel kende maar heb toch behoorlijk wat nieuwe paadjes ontdekt.

Bij momenten vond ik het wel wat smalletjes voor bredere sturen (mijn stuur is 72cm breed). Helemaal in het begin heb ik met de linkerkant een paaltje geraakt en werd ik daardoor rechts tegen een muur gekwakt. Schouder was de dag nadien een beetje stijf.

Al bij al goed geamuseerd, da's het belangrijkste.
Plaats reactie