Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: Garmin Edge 820

Bericht door cuby »

Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Ondertussen had ik al een nieuw topic aangemaakt!
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

Ook een batterijprobleem , met een toestel van 1.5 jaar ! .
Vorig jaar was het verbruik 10% voor 1u , wat ik best ok vond .
De winter doorgekomen met een verhoogd verbruik waarvan ik de koude als oorzaak zag .

Nu die koude voorbij is het alleen maar erger geworden .
Tijdens ritten waar ik alleen log en een kaart en wat fietsgegevens op het scherm heb , gaat de gps binnen de 4u zelf in spaarmodus . M.a.w. < 10% .
Maar nu komt het eigenaardige als ik thuis kom , het toestel uit zet en weg leg zonder bij te laden .
Dan zou ik veronderstellen dat als ik het toestel terug aan zet , de batterijspanning onder die 10% zou zitten . Niet dus , die geeft nu vrolijk terug bvb 42% aan ? En dat kan dan ongeveer weer kloppen met een verbruik van 10%/u . Als ik nu met die 42% terug vertrek zakt dit wel ongelooflijk snel weer naar 10% , spaarmodus .
Toestel al een reset gegeven , laatste software update is gedaan .
Op zich is de 820 een tof toestel , maar het kan absoluut de verwachtingen niet inlossen .
Toestel gaat terug binnen , en ze zien maar wat ze er mee doen .
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Swannie »

Als Garmin dealer weet ik: uw dealer stuurt toestel op naar Engeland. Vanaf toestel daar arriveert, vertrekt er onmiddellijk een nieuw toestel naar uw dealer.
Herstellingen worden NIET uitgevoerd, sowieso nieuw.
Batterij problemen worden vaak veroorzaakt door een te vol geheugen. Zelf wis ik regelmatig de geschiedenis uit mijn 820, verlengt batterijduur aanzienlijk. Vorige week nog een rit van 6 uur en toen had ik nog 45% batterij over.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 820

Bericht door chrisper »

ik heb zelf de gewoonte om de gereden rit onmiddellijk te wissen na het uploaden
dan blijft er zeker niks in het geheugen hangen denk ik
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Bebop »

[quote="Swannie"]Als Garmin dealer weet ik: uw dealer stuurt toestel op naar Engeland. Vanaf toestel daar arriveert, vertrekt er onmiddellijk een nieuw toestel naar uw dealer.
Herstellingen worden NIET uitgevoerd, sowieso nieuw.
Batterij problemen worden vaak veroorzaakt door een te vol geheugen. Zelf wis ik regelmatig de geschiedenis uit mijn 820, verlengt batterijduur aanzienlijk. Vorige week nog een rit van 6 uur en toen had ik nog 45% batterij over.[/quote]

interesting!
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

Bebop schreef:
Swannie schreef:Als Garmin dealer weet ik: uw dealer stuurt toestel op naar Engeland. Vanaf toestel daar arriveert, vertrekt er onmiddellijk een nieuw toestel naar uw dealer.
Herstellingen worden NIET uitgevoerd, sowieso nieuw.
Batterij problemen worden vaak veroorzaakt door een te vol geheugen. Zelf wis ik regelmatig de geschiedenis uit mijn 820, verlengt batterijduur aanzienlijk. Vorige week nog een rit van 6 uur en toen had ik nog 45% batterij over.
interesting!
ondertussen toestel reset gegeven , geschiedenis gewist .
Na 1 u fietsen ben ik 21% batterijvolume kwijt .
Tja dat is wel héél iets anders dan hun
Tot 15 uur in GPS-trainingsmodus; tot 24 uur in UltraTrac modus
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Supernaut schreef:
Bebop schreef:
Swannie schreef:Als Garmin dealer weet ik: uw dealer stuurt toestel op naar Engeland. Vanaf toestel daar arriveert, vertrekt er onmiddellijk een nieuw toestel naar uw dealer.
Herstellingen worden NIET uitgevoerd, sowieso nieuw.
Batterij problemen worden vaak veroorzaakt door een te vol geheugen. Zelf wis ik regelmatig de geschiedenis uit mijn 820, verlengt batterijduur aanzienlijk. Vorige week nog een rit van 6 uur en toen had ik nog 45% batterij over.
interesting!
ondertussen toestel reset gegeven , geschiedenis gewist .
Na 1 u fietsen ben ik 21% batterijvolume kwijt .
Tja dat is wel héél iets anders dan hun
Tot 15 uur in GPS-trainingsmodus; tot 24 uur in UltraTrac modus
Als het op batterijen aan komt, zit iedereen er grandioos naast. Kijk maar naar de electische auto's.

En dan heb ik het nog niet over de smartphones.

Persoonlijk vind ik ook dat de batterij het langer mag houden. Als ik ritten van over de 150km doe, heb ik toch een powerbank bij en tijdens de pauzes steek ik hem in. Deze zomer ga ik eens 2 x 200km met de racefiets doen, en dan steek ik powerbank in de rugzak en met kabeltje naar het toestel. Denk niet dat ik er anders geraak. Max 8u en die is plat.
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Bebop »

Update batterij issue: nieuwe firmware v11.10 en bluetooth uitgeschakeld: na een rit van 5u nog 70% over =D>
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

vandaag nieuwe 820 gaan afhalen .

Goede service , maar zo hoort het ook te zijn (o)
Plaats reactie