Winterberg

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
annh
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 11 jan 2011 22:32
Rijdt met: trek wsd 6700

Re: Winterberg

Bericht door annh »

eatsleepcrashrepeat schreef:http://www.trailgroundbrilon.de/index.php?id=2

In september heb ik na mijn bezoek aan Winterberg deze nog gereden. Hoewel voorlopig nog beperkt tot een 20tal km, is deze zeer aan te raden. Als de streek wordt bezaaid met dergelijke trails, ga ik mss wel verhuizen... 8)
Wij gaan in juni vier dagen daarheen om te biken...
Dien ik op voorhand alles goed uit te spitten en tracks op gps te zetten of is er lokaal voldoende info ter beschikking? We logeren in principe vlakbij.

mvg
ann
eatsleepcrashrepeat
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 feb 2019 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 27.5, Kona Wo, the Shred Sled

Re: Winterberg

Bericht door eatsleepcrashrepeat »

Hey,
een beetje voorbereiding kan nooit kwaad dacht ik... De Trailground in Brillon is goed uitgepijld, start aan de parking en gewoon de pijltjes volgen. Ter plaatse zijn er borden voorzien met de volledige trails erop. Niet te technisch, dikke fun.

Aan de parking van het bikepark in Winterberg starten ook een aantal trails, deze helaas nog niet gereden. Tzal voor de volgende keer zijn.

Een paar video's :

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg Koen
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Winterberg

Bericht door Fluffy »

Heeft iemand gpx files van technische ritten in Winterberg. Ik zit juli 1 week in een Land al park ginder. Moet wel zeer technisch zijn, dus liefst wandelpaden.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Winterberg

Bericht door JL157 »

Iets gevonden? :-)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Winterberg

Bericht door Free_ltd »

Zal wel veel te fietsen zijn. Enkel het betalende bikepark vermijden. Ik zie alleen maar foto's en hoor alleen maar verhalen van enorme lange wachtrijen aan de lift.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Winterberg

Bericht door dennisVO »

Free_ltd schreef:Zal wel veel te fietsen zijn. Enkel het betalende bikepark vermijden. Ik zie alleen maar foto's en hoor alleen maar verhalen van enorme lange wachtrijen aan de lift.
Die lange wachtrijen zijn echt niet heel de dag en als ze er zijn, gaat het nog echt goed vooruit.
Ben er al geweest met goed weer en veel volk en met slecht weer en amper volk.
Wees gerust, je haalt er je dagpass wel uit.
Het bikepark is een aanrader!
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Winterberg

Bericht door sam2300 »

Deze is wel een mooie, met redelijk wat singletrack (in vergelijk met hetgeen je daar doorgaans aantreft) en met afdaling van Bikepark Willingen. Ook downhill stuk aan Hochheidehutte zit erin. Bikepark Winterberg passeer je naast dus kan je gerust meenemen. Los daarvan is het ook echt een mooie rit met passage langs springschans in Willingen, heide bovenaan de Ettelsberg en ga zo maar verder... Aanrader! https://www.gpsies.com/map.do?fileId=fyfqjxtlvhgqighp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Winterberg

Bericht door JL157 »

Net terug van een weekendje Winterberg...
Bikepark was idd zeer druk maar we hebben er toch een zeer geslaagde dag gehad.
De plaatselijke mtb-routes zijn zeker ook niet slecht!
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Winterberg

Bericht door Fluffy »

JL157 schreef:Iets gevonden? :-)
Ik heb de lokale routes gedaan in het trailpark. Ik heb me er wel geamuseerd op de fiets, maar technisch zou ik het zeker niet durven noemen. Routes zijn ook heel kort. Ik heb de meeste direct 3x na elkaar gereden.
Trailpark is wel ok als je er in de buurt bent, maar ik zou er niet speciaal voor naar daar rijden.
Bikepark zag er wel ferm uit, maar met mijn xc fiets heb ik enkel eens die pumptrack een paar keer gedaan.
EinSteinEr
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 aug 2019 16:51
Rijdt met: Focus / Canyon / Giant Liv
Contacteer:

Re: Winterberg

Bericht door EinSteinEr »

Heyyy Mtb'ers....

Ik woon in Sauerland sinds 5 jaar..... als je graag wat info wilt over het mountainbiken in naturpark Rothaargebirge Sauerland..... stuur maar een pm... Er wordt op de site hier veel geschreven en verteld.... en zit vaak hier met een smile te lezen. Belangrijkste is dat je geniet van het MTB in de natuur. Wij wonen bewust niet in Winterberg en wil je de mooiste routes rijden, is een gps noodzakelijk. In mijn eigen regio (Schmallenberg-Kirchhundem) heb ik een tiental routes uitgewerkt gaande van 15-35-50-70-100 km. Deze routes zijn uiteraard door onszelf gereden, ontstaan door het zelf verkennen en door routes van Sauerlandse Mtb'ers uit te proberen en te combineren. Daarnaast groeit ook de verzameling MTB-touren van lokals, waarvan ik weet dat ze goed zijn (maar niet de tijd heb om ze allemaal te rijden).
Tussendoor zal ik hier proberen een aantal tips te schrijven om je verwachtingen scherp te krijgen.

Veel sportplezier voor 2020!
Emc2
Plaats reactie