Sint-Katelijne-Waver

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

pattap schreef:Deze proberen te rijden pijlen volgen is een grote ramp. Gelukkig had ik deze op gps, anders was het niet gelukt. Waarom zijn het hier andere pijltjes dan deze van sport Vlaanderen?
De bepijling is voorlopig i.v.m. enkele nog lopende vergunningen.
Regelmatig verdwijnen er ook bordjes, wekelijks wordt de route nagekeken en hersteld.
Tegen half september hoopt de gemeente de bordjes te kunnen vervangen door de internationale bordjes en palen van Sport Vlaanderen.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Den Bees »

pattap schreef:Deze proberen te rijden pijlen volgen is een grote ramp. Gelukkig had ik deze op gps, anders was het niet gelukt. Waarom zijn het hier andere pijltjes dan deze van sport Vlaanderen?
Ik heb gisteren hem voor de 11de keer gereden (ken hem ondertussen van buiten) en special op de pijlen gelet , volgens mij zijn ze toch duidelijk genoeg hoor , misschien enkel in walem waar je het smalle padje moet in rijden zou het ietsje beter kunnen , maar zonder een gps is hij zeker te doen hoor.
pattap
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 mei 2010 08:07
Rijdt met: tomson

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door pattap »

Den Bees schreef:
pattap schreef:Deze proberen te rijden pijlen volgen is een grote ramp. Gelukkig had ik deze op gps, anders was het niet gelukt. Waarom zijn het hier andere pijltjes dan deze van sport Vlaanderen?
Ik heb gisteren hem voor de 11de keer gereden (ken hem ondertussen van buiten) en special op de pijlen gelet , volgens mij zijn ze toch duidelijk genoeg hoor , misschien enkel in walem waar je het smalle padje moet in rijden zou het ietsje beter kunnen , maar zonder een gps is hij zeker te doen hoor.

Het ging bij mij de mist in
1 op het militair domein geen pijlen gevonden en zo maar wat kriskras gereden
2 bosje achter het voetbalplein op de Pasbrug
3 Walem centrum (kan achter geparkeerde wagens gehangen hebben)
4 Walem smal padje aan bareel (was ik voorbij en terug moeten rijden)

Het jaagpad van aan het kerkhof tot Liersesteenweg heb ik niet gedaan om dat daar bij een vorige passage niet door te komen was bomen over pad gevallen. Dus weet niet of deze al weg waren.
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

pattap schreef:
Den Bees schreef:
pattap schreef:Deze proberen te rijden pijlen volgen is een grote ramp. Gelukkig had ik deze op gps, anders was het niet gelukt. Waarom zijn het hier andere pijltjes dan deze van sport Vlaanderen?
Ik heb gisteren hem voor de 11de keer gereden (ken hem ondertussen van buiten) en special op de pijlen gelet , volgens mij zijn ze toch duidelijk genoeg hoor , misschien enkel in walem waar je het smalle padje moet in rijden zou het ietsje beter kunnen , maar zonder een gps is hij zeker te doen hoor.

Het ging bij mij de mist in
1 op het militair domein geen pijlen gevonden en zo maar wat kriskras gereden
2 bosje achter het voetbalplein op de Pasbrug
3 Walem centrum (kan achter geparkeerde wagens gehangen hebben)
4 Walem smal padje aan bareel (was ik voorbij en terug moeten rijden)

Het jaagpad van aan het kerkhof tot Liersesteenweg heb ik niet gedaan om dat daar bij een vorige passage niet door te komen was bomen over pad gevallen. Dus weet niet of deze al weg waren.
Pattap,

1) Militair domein is nog niet bepijld i.v.m. lopende vergunning, voorlopig moet je de fietsostrade volgen, er hangt een pijl rechtdoor.
2) Bosje achter voetbalplein Pasbrug is goed bepijlld, misschien is het aan 't begin wat onduidelijk omdat ze daar een pad naar een hondenweide aan 't aanleggen zijn. Ik zal nog een bordje bijhangen aan het MTB poortje.
3) In Walem hangen wel degelijk bordjes maar ze hebbben daar hoge nadars gezet voor werken.
4) Aan de bareel aan het smal pad hangt een pijl naar rechts. Ik heb enkele meters ervoor reeds meerdere malen een paaltje met pijl gezet maar die verdwijnen telkens.

Al die miserie ligt aan de gemeente, die wou de toer reeds vrijgeven voor de voorbije verkiezingen van oktober 2018.
Het zal beteren met de officiele palen en pijlen dus nog even geduld.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

Ik denk dat nu de pijlen van spirt vlaanderen hangen of ben ik mis?
1 vd dagen eens dieje toer doen en dan zal ik zeggen wat de bepijling zegt.
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

schuppe schreef:Ik denk dat nu de pijlen van spirt vlaanderen hangen of ben ik mis?
1 vd dagen eens dieje toer doen en dan zal ik zeggen wat de bepijling zegt.
Er hangen inderdaad reeds een aantal gele pijlen van Sport Vlaanderen op de aanlooproute vanaf sporthal Heiveld tot Kempenaerestraat. De rest wordt bepijld in de komende weken of maanden.
Momenteel zijn we ook bezig met de bepijling van de zomertoertocht "De Ronde van Mechelen" die plaats vindt op donderdag 15 augustus.
Je kan verschillende afstanden rijden van 30, 45, 55 en 60 km.
Alle info op viewtopic.php?f=2&t=148513" onclick="window.open(this.href);return false;
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door marsellus_2000 »

ik zag dat er ondertussen groene en blauwe pijlen hangen in de buurt, maar vind nog niets terug op de website van sportvlaanderen. Komen er 2 verschillende nieuwe routes?
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

marsellus_2000 schreef:ik zag dat er ondertussen groene en blauwe pijlen hangen in de buurt, maar vind nog niets terug op de website van sportvlaanderen. Komen er 2 verschillende nieuwe routes?
Marsellus, het worden 2 afzonderlijke lussen, blauw (10,4 km) en groen (13,9 km) die beide vertrekken aan het Sint Michielsdomein.
De 2 routes combineren = 23,5 km.
De blauwe is ondertussen bijna volledig bepijld met de internationale bordjes.
De groene zal in de komende weken bepijld worden.
Als alles klaar is dan plaatst Sport Vlaanderen de route op de website.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Den Bees »

Zeer goed onderhouden route
Plaats reactie