Garmin Edge 1030

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Edlisjas »

Mijn Garmin hartslagmeter met ANT+ doet het niet meer, is nieuw van september en zat in de bundel met de 1030. Batterij is nog vol, kan niet meer verbinden met de gps en niet meer via de ANT+ dongel op de MacBook. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Edlisjas schreef:Mijn Garmin hartslagmeter met ANT+ doet het niet meer, is nieuw van september en zat in de bundel met de 1030. Batterij is nog vol, kan niet meer verbinden met de gps en niet meer via de ANT+ dongel op de MacBook. Iemand een idee?
Garantie aanspreken, is niet normaal..
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

In het verleden ook gehad. Geen probleem om dit via garantie te regelen.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Flip FSR »

Edlisjas schreef:Mijn Garmin hartslagmeter met ANT+ doet het niet meer, is nieuw van september en zat in de bundel met de 1030. Batterij is nog vol, kan niet meer verbinden met de gps en niet meer via de ANT+ dongel op de MacBook. Iemand een idee?
Batterij eruit halen, contactjes even kortsluiten (=reset) en je bent (in 90% van de gevallen) gered :wink:
Gebruikersavatar
wal
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 29 jan 2010 10:44
Rijdt met: niner mcr Santa Cruz Highball

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door wal »

Ik stippel mijn ritten meestal uit in Basecamp of laad bestaande gpx files naar mijn toestel. De uitzonderlijke keren dat ik een route laat berekenen heb ik de indruk dat hij mij perse over fietspaden wil sturen, wat meestal overeenstemt met een langere maar daarom niet mooiere route. Kan ik dit omzeilen of moet ik een andere kaart gebruiken?
Ik gebruik een 1030 met de bijgeleverde kaart. Kaart die ik vrij gedetailleerd vind, toch in mij bekend gebied.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door chrisper »

weet iemand of de nieuwe mtb-functies (die de nieuwe 830 krijgt) ook naar de 1030 komt?
via software update of zo

lijkt me wel interessant die speciale functies voor de mtb
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Over welke functies hebben we het dan?
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Luhmann »

Volgens dcrainmaker komt er een update

https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Luhmann schreef:Volgens dcrainmaker komt er een update

https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je geen zin hebt om de review nogmaals door te nemen, dit is wat DCR over de nieuwe features voor de Edge 1030 schrijft:

Oh wait – one last thing: Got an Edge 1030 already? You’ll get almost every new feature you see above via firmware update to your Edge 1030. The notable exception being that the pre-loaded mountain bike Trailforks maps, due to licensing reasons. However, Garmin says the remaining features will show up in a firmware update over the coming months.
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Ducky »

Mijn 1030 toont niet de correcte hartslag. Hartslagband is polar h7 met net nieuwe batterij.
Op mijn polar toont de band wel de correcte hr.
Wat moet ik aanpassen op mijn 1030 om dit zoals vroeger opnieuw correct te zien?

Alvast bedankt.
Plaats reactie