05.05.2019 - Arendonk - Le tour Talander

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

05.05.2019 - Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Op zondag 05 mei 2019 organiseren de Deltabikers ism Talander vzw " Le tour Talander", mountainbiken voor het goede doel.

Talander is een unieke plek waar volwassen mensen met een verstandelijke beperking kunnen wonen en werken.

De toertocht is 15 km lang en gaat voor één derde over privé domein waar nog nooit een toertocht is gepasseerd.
Na één rondje kom je terug aan de vertrekplaats waar je dan kan gebruik maken van een uitgebreide bevoorrading.
Een deel van het aanbod bij de bevoorrading wordt gemaakt door de bewoners van Talander zelf.
Na de bevoorrading rij je opnieuw een rondje van 15 km. Dit herhaal je zo vaak als je maar wil.

* vertrekplaats : Wouwershoeve (Talander) - De Lusthoven 88 - Arendonk
* inschrijven tussen 07.30 uur en 11.00 uur
* leden VWB/NTFU betalen 4 euro, niet-leden betalen 6 euro (ongeacht de afstand die je wil rijden)
* er is een onbewaakte fietsstalling
* er zijn geen douches
* er is wel een gezellige after-bike
* het parcours is voor iedereen te rijden, geen technisch moeilijke stukken

Kom dus zeker langs, geniet van een sportieve zondagvoormiddag en steun daarmee Talander vzw.
JoVD
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 feb 2019 17:53

Re: 05.05.2019 Arendonk - Le tour Talander

Bericht door JoVD »

Kan er wat meer info over het parcours gegeven worden ?
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 05.05.2019 Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Deltabikers Arendonk »

JoVD schreef:Kan er wat meer info over het parcours gegeven worden ?
Beste JoVD, het parcours is ongeveer 15 km lang en kan door iedereen gereden worden. Dit betekent dat er geen technische stukken in zitten en hoogtemeters kunnen we evenmin aanbieden. Wel gaan de eerste 5 km volledig over privé terrein waar nog nooit een toertocht is geweest, daarna rijden we vooral op het vaste Bloso parcours van Arendonk om dan de laatste 2 km terug over privé terrein richting aankomst te rijden. Bedoeling is dat iedere mountainbiker, zowel getraind als recreatief zijn gading kan vinden en zo een kleine bijdrage kan leveren aan de werking van Talander vzw. Tot op zondag 05 mei.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 05.05.2019 Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Donkey@base.be »

afhankelijk van de weersomstandigheden kom ik ofwel met de auto naar daar en rijd ik 2 of 3 keer de omloop ofwel fiets ik tot daar om 1 rondje te rijden. De vraag daarbij is zijn er goede parkeermogelijkheden voor de auto?
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 05.05.2019 Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Donkey@base.be schreef:afhankelijk van de weersomstandigheden kom ik ofwel met de auto naar daar en rijd ik 2 of 3 keer de omloop ofwel fiets ik tot daar om 1 rondje te rijden. De vraag daarbij is zijn er goede parkeermogelijkheden voor de auto?
Beste donkey@base. In deze tijden van klimaatprotesten hebben we natuurlijk het liefste dat je met de fiets komt, maar mocht je toch onverwacht niet anders kunnen dan met de auto richting Arendonk te komen dan is er uiteraard de nodige parkeerplaats voorzien. Je volgt daarvoor best de instructies van de parkeerwachters die je naar een parkeerplaats zullen begeleiden. Parkeer zeker niet op eigen initiatief naast de baan richting Wouwershoeve. Er zijn namelijk in de buurt een aantal landbouwers die regelmatig met grote landbouwmachines moeten passeren langs deze weg, en het zou zonde zijn dat je wagen hierdoor beschadigd word. Tot zondag en veel sportief plezier.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 05.05.2019 Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Donkey@base.be »

bedankt voor het antwoord. Voorlopig is het nog altijd de bedoeling om met de fiets de verplaatsing van 20km tot daar te maken. Ik hou de voorspelde neerslaghoeveelheden voortdurend in het oog en kom enkel met de auto tot daar als het iets te veel van het "goede" wordt. Want gezien de snelheden die ik normaal haal reken ik toch op een uurtje vooraleer ik daar ben. De 15km rijden is dan nog eens een klein uur. Dus alles bijeen toch een 3tal uren. Bij redelijk wat regen zal het comfortabeler zijn dat ik wat drogere kleding kan aantrekken na de kms op het parcours. We zien wel. Het is de eerste keer dat ik zulk een formule rijd , ben wel benieuwd naar de omloop en de opkomst.
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 05.05.2019 - Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Deltabikers Arendonk »

We geven vanavond nog een update van het parcours ...
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 05.05.2019 - Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Deltabikers Arendonk »

De massale regen die voor vandaag voorspeld was hebben wij hier in Arendonk niet echt gekregen. Wel een paar stofhagelbuien maar die hebben geen invloed gehad op de staat van het parcours. Dit betekent dat we jullie morgen een droge tocht kunnen aanbieden, buiten een klein plasje her en der.

We vragen met aandrang om na afloop van de toertocht NIET meer door het privé domein te rijden en morgen ook nergens geen afval achter te laten. We willen uiteraard in de toekomst nog gebruik maken van dit stuk zodat we ook de komende jaren Talander kunnen blijven steunen. Het begin en einde van het privé domein staat duidelijk aangegeven met grote borden. De afstand tussen de borden bedraagt ongeveer 4,5 km !!

Bij de bevoorrading bieden we onder andere lekkere boterhammen met choco aan !!!! (zolang de voorraad strekt)

Vergeet niet om achteraf nog even binnen te springen op onze gezellige after-bike.

Iedereen van harte welkom morgen en veel plezier.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 05.05.2019 - Arendonk - Le tour Talander

Bericht door Donkey@base.be »

Parcours was goed in orde. Ik heb het maar 1 keer gereden en enkel aan de vijvers was er even twijfel over de bepijling. Er was 1 pijl die redelijk ver van het rijpad af was opgehangen en er waren al bikers terug gedraaid . Ik ben dan , omdat ik vrij zeker was dat ik nog goed zat, toch maar verder gereden en heb toch de juiste weg gevolgd. Ik had een afstand van 15km na het rondje.
Plaats reactie