12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door bikedreams »

Op zondag 12 mei organiseert Rapide Wezemaal haar jaarlijkse MTB toertochten van 30-43-53 en 63 km
Startplaats: Voetbalterrein Rapide Wezemaal Vleugtweg z/nr 3111 Wezemaal
Vertrekuren tussen 7u30 en 10u30
Prijzen: 4 euro voor leden VWB en 6 euro voor niet leden
jongeren geboren in 2003 of later en lid VWB = gratis/ Niet leden VWB 2 euro


Hoogtemeters 30 km = 300
43 km = 500
53 km= 600
63 km = 700

Wij bieden je voor deze prijs naar keuze 1 van onze 4 bewegwijzerde toertochten aan, over de mooiste heuvels en single tracks in het Hageland! Na een vlakke eerste 10 km doen we achtereenvolgens de Chartreuzen- Mees-Beninks-Eikel-Middel- en Wijngaardberg aan.Na elke klim volgt een lange spectaculaire afdaling waar je kan genieten van mooie vergezichten.


Speciaal aan deze editie is zeker de toelating om éénmalig door 10 km privé bossen te mogen biken! Vooral de 6 km doortocht in het erfgoedbos 's Hertogenheide in Gelrode(53 en 63km) en het fietsen over de oude oevers van een vroegere karper kweekvijver in Hof Ter Winghe zijn uniek.We hebben ook als eerste de toelating om door een moeras over een 200 m lang houten knuppelpad te fietsen.Ook op de beschermde Wijngaardberg mogen we biken en stippelen we zelf een golvend parcours van 5 km uit.

Halfweg zorgen wij voor een uitgebreide bevoorrading met sportdrank,wafels,cake,banaan,sinaasappels, op het erf van een 16° eeuwse hoeve.Damestoilet en fietsenmaker zijn voorzien op de bevoorrading.

Wij bieden ook aan alle deelnemers warme M/V douches ,bike wash,fietsbewaking,hersteldienst, EHBO en Rode Kruis aan.
Depannagedienst om eventuele pechvogels op te halen via het noodnr op uw polsbandje.
Elke betalende deelnemer is verzekerd via VWB.
Grote parking met parkingwachters voor minimum 600 wagens.


Na de inspanning zorgen wij voor de nodige ontspanning in onze kantine en/of op ons terras met onze Wezemaalse Broeder Jacob en tal van andere bieren en frisdranken aan democratische prijzen.


Wij heten alle sportievelingen van harte welkom!
Laatst gewijzigd door bikedreams op wo 24 apr 2019 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
alfist
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 mei 2015 18:26

Re: 6° Wijngaardbergtocht Wezemaal 12/5/2019

Bericht door alfist »

Ik heb verleden jaar deze tocht gereden,prima organisatie en prachtige toertocht(de mooiste in het Hageland)Een vraagje nog:is er na afloop iets te eten?Afspraak op 12 mei.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 6° Wijngaardbergtocht Wezemaal 12/5/2019

Bericht door koppigaard »

Mijne bikemaat kiest zijn TT's ook altijd op de eetgevoeligheid. Voor worst met mayo wil hij best wel wat kmgrenzen verleggen. In dat geval zal het niet moeilijk zijn om hem mee naar Wezemaal te krijgen. Inderdaad best wel een hele mooie. Staat ieder jaar op de agenda.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 6° Wijngaardbergtocht Wezemaal 12/5/2019

Bericht door Donkey@base.be »

Heb in Wezemaal enkele jaren geleden eens aan de tt deelgenomen. Is ook een heel mooi parcours maar ligt naar mijn aanvoelen, voor verplaatsingstijd iets te ver, om er op een zondagmorgen van omgeving Turnhout naartoe te rijden. Je moet ook nog meer tijd rekenen om terug te rijden op de drukkere zondagmiddag. Nogmaals een heel schone mtb-toertocht en misschien kom ik in een zottere bui ook nog wel naar daar. (met een donkey weet je het nooit). Voor diegenen die dichter bij wonen of niet tegen een verplaatsing van 1h10 opzien : het is wel een aanrader. Die wijngaardberg herinner ik me nog alsof ik er gisteren door slingerde (links-rechts-op-af .... ](*,) )
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door koppigaard »

@Donkey, ik heb nog wel een bed voor je klaar staan. Deze is echt wel de mooiste in deze streek. Moet je zeker rijden als je houdt van het mooiste stuk natuur dat Vl. Brabant te bieden heeft.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door kevx »

Vorig jaar zeker in de top 3 van mooiste tochten! Moet dit jaar werken dus kan er spijtig genoeg niet bij zijn...
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door bikedreams »

Wat betreft eten zullen we broodjes met zwarte en witte pensen voorzien!
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door tandem »

bikedreams schreef:Wat betreft eten zullen we broodjes met zwarte en witte pensen voorzien!
Ik woon in Kortrijk -Dutsel.
Kan ik vandaar al op de tour inpikken om naar de start te rijden.
Zo ja waar en welke afstand?
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door DDT-STAS »

ook wij staan hier ad start :-D
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Den Bees »

Wij zijn er ook bij
Plaats reactie