4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door gjan89 »

Jemp schreef:Overnachtingen zitten niet in de prijs inbegrepen? :-k
tal van goedkope mogelijkheden daar, wij lagen in het jufa hotel, kost 3 keer niks incl gewoon ontbijt.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door Jemp »

Ik blijf dat toch redelijk duur vinden. +- 90€ per rit. Zelfs al is het avondmaal inbegrepen, denk ik niet dat je zoiets in België verkocht zou krijgen. Als ik de reacties zag na de MTB rit Mountainbike van Vlaanderen afgelopen zomer, dan heb ik zo de indruk dat het in België niets mag kosten, maar in het buitenland accepteren we bijna alles.

Gewoon even een kritische noot. :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door madskatingcow »

Jemp schreef:Ik blijf dat toch redelijk duur vinden. +- 90€ per rit. Zelfs al is het avondmaal inbegrepen, denk ik niet dat je zoiets in België verkocht zou krijgen. Als ik de reacties zag na de MTB rit Mountainbike van Vlaanderen afgelopen zomer, dan heb ik zo de indruk dat het in België niets mag kosten, maar in het buitenland accepteren we bijna alles.

Gewoon even een kritische noot. :wink:
De LCMT (3 ritten, €170) en BeMC (4 ritten, €275) zijn toch elk jaar volzet ... ? Maar ik vind het ook allemaal (te) duur.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door Jemp »

Inderdaad, en ik ben verrast dat de overnachtingen niet meer inbegrepen zijn in de inschrijving van de LCMT. Maar dit is dan nog ongeveer 30€ per rit goedkoper.

Mss moet ik eerder stellen dat een ééndagrit niets mag kosten, terwijl bij een meerdaagse dit er minder toe doet. :wink:

Let op, ik heb niets tegen dergelike evenementen. Ze zeetten onze hobby in de kijker en daar hebben we ook voordeel bij.
Maar zoals mad zegt, toch vrij duur als je de totale rekening maakt.

Hoewel erg basic naar overnachitngen toe, vind ik bv Les Chemins du Soleil nog redelijk betaalbaar.
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door gjan89 »

Klopt, maar alpentour is nog een van de goedkopere in het buitenland.
alles kost natuurlijk geld, anders kan je beter thuis blijven en hier in de bos rijden, wat geen verwijt is.
maar we zijn het goed gewend in belgie, waar een marathon maar 20-25€ kost, buitenland is gauw 50-60€.
tevens kosten evenementen als swiss epic, cape epic (deze heeft zelfs loterij om mee te mogen doen), en dergelijke makkelijk 1200-1500pp, natuurlijk blijft het zo duur zolang wij (de gekken) het betalen :-D
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door Jemp »

Volledig mee eens. In elk geval, aan zij die aan deze of een andere meerdaagse meedoen, geniet ervan, want het zijn natuurlijk wel prachtige landschappen om in te biken.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door flip »

Jemp schreef:Ik blijf dat toch redelijk duur vinden. +- 90€ per rit. Zelfs al is het avondmaal inbegrepen, denk ik niet dat je zoiets in België verkocht zou krijgen. Als ik de reacties zag na de MTB rit Mountainbike van Vlaanderen afgelopen zomer, dan heb ik zo de indruk dat het in België niets mag kosten, maar in het buitenland accepteren we bijna alles.

Gewoon even een kritische noot. :wink:
Sorry, maar ik vind 90 euro per dag het eerlijk gezegd waard en ook niet meer dan "normaal" voor het pakket dat je krijgt.

- Als je het buffet bekijkt: ruime keuze aan salade, soep, warm buffet en ook een dessert erbij als ik me niet vergis. Als je dit op restaurant moet gaan eten kost je dit al vlug 25-30 euro.
- Onderweg meer dan voldoende bevoorrading aanwezig.
- Daarbij ook nog dat je na elke rit een uitgebreid buffet had met fruit, koeken, blikjes cola en zelfs energy drinks.
- Een parcours in een omgeving om duimen en vingers bij af te likken... (bij de Giglachmeren was ik echt sprakeloos van de omgeving, met daarbij elke dag op het einde een geweldige DH als dessert).
- Perfect qua organisatie, afpijling, randanimatie, omkadering,...

Tja daar kan je wat mij betreft echt geen overnachting meer bij verwachten hoor, die kost je immers ook al vlug in pension met ontbijt 45 euro per nacht. Ik ga er van uit dat de organisatie toch nog iets mag verdienen aan het organiseren van zo'n event? Of gaan we verwachten dat die mensen voor niets werken. Want dat is het uiteindelijk wel voor hen, hun "job" waar weken en maanden werk insteekt...
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door pearl jam »

BeMC gebruiken om te trainen voor de Alpentour Trophy.
vaeske
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:00
Rijdt met: merida

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door vaeske »

Is de datum voor 2020 al bekend gemaakt. Wil hem dan wel is gaan doen en welke is een goed hotel?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 4 daagse Alpentour Trophy Oostenrijk

Bericht door Headshot »

Hier ook wel intresse
Plaats reactie