newbie says hi

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: newbie says hi

Bericht door funkstar »

RigolleM schreef:
26" is zo dood als een pier! Nieuwe onderdelen zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar, geen enkele fabrikant investeert nog in 26" materiaal.
Het verschil in onderdelen tussen 26", 27,5" en 29" zit enkel in voorwiel, achterwiel, voorband en achterband.
Als ik goed tel: 4 onderdelen.
Na minder dan 15 seconden zoeken vind ik wielsets gaande van goedkoop over mavic crossride tot ZTR's.
Allen in 26".
Idem dito voor de banden.

Dus best nog wel vlotjes verkrijgbaar.

Die stumpjumpers waren (en zijn) trouwens knappe fietjes waar je overal vol plezier mee uit de voeten kon. Geen tank in de beklimming en super betrouwbaar in de afdaling.
Je gaat hier meer fun mee hebben op het parcours dan op mening 29" instapper.

En trouwens: je fietst met wat je wilt fietsen. Of dat nu 26", 29" of 36" is.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: newbie says hi

Bericht door RigolleM »

funkstar schreef:
RigolleM schreef:
26" is zo dood als een pier! Nieuwe onderdelen zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar, geen enkele fabrikant investeert nog in 26" materiaal.
Het verschil in onderdelen tussen 26", 27,5" en 29" zit enkel in voorwiel, achterwiel, voorband en achterband.
Als ik goed tel: 4 onderdelen.
Je vergeet het belangrijkste: frame!

Maar je hebt een punt, je kunt inderdaad nog aan nieuw materiaal geraken. Ik ben blijkbaar iets te kort door de bocht gegaan. Maar nieuwe ontwikkelingen voor 26" is zo goed als voorbij... Ik reageerde vooral op de topicstarter zijn stelling 'En ik heb niet het gevoel dat een 26 voorbijgestreefd is (in de praktijk, marketing wise alvast wel).', maar dat is helaas wel het geval, als je een compleet nieuwe fiets wilt aanschaffen. Kleine maten biedt men 27.5" aan en grotere maten 29", 26" zie bijna bij geen enkel merk meer te koop, behalve in de Carrefour :-D
Thomazz
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 feb 2019 21:11

Re: newbie says hi

Bericht door Thomazz »

WHoops...was dit topic uit het oog verloren wegen opstart nieuwe job.

Heb zeker niet stil gezeten....frame en wat kleinere onderdelen zijn ondertussen gestript en gepoederlakt.
Nieuwe rollagers in frame geplaatst en kader steekt terug in mekaar.

Achtervering heeft onderhoud gehad en ben nu met voorvering bezig.
Meeste overige onderdelen zijn klaar voor te installeren, moet enkel nog wat bijbestellen om 'm af te werken.

Had eerst een setje wielen via Ebay gekocht (Spline One XR1501), maar die kwamen hier met transportschade aan.
Deze zijn refunded en mocht ze houden...ondertussen ook bij actionsport een nieuwe set laten inspaken (4way DLX met EX471).
Dus meteen 2 wielsets voor de prijs van 1 (schade aan de spline one was enkel cosmetisch + 1 band vervangen).
En er was keuze genoeg hoor...geen gebrek aan 26" onderdelen...ook geen spijt van m'n projectje (dat wel wat duurder is uitgevallen... :lol: )

Hier alvast een voorsmaakje

https://drive.google.com/file/d/1_LKg82 ... sp=sharing

Gaat leuke fiets worden O:)
Plaats reactie