De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb deze morgen een deel van het parcours gereden.
Ik ben ingepikt in Lembeek. Onmiddellijk een parkeertip: op de Dokter Spitaelslaan heb je daar een parking aan de ingang van een stukje bos (op je linkerkant als je vanuit Lembeek-centrum naar boven rijdt). Daar heb ik mijn auto gezet.
Dit is ook vrij centraal in het parcours: je kan hier dan perfect zelf kiezen of je begint met de zuidelijke lus of met de noordelijke.

Ik heb gekozen voor de zuidelijke.
Zeer leuke lus, met veel bos en vrij veel singletracks. Ik rij hier regelmatig TT's in de buurt (meestal nog iets zuidelijker: regio Ittre-Ronquieres) en kende veel stukken wel hieruit, maar er zaten toch ook vrij veel voor mij onbekende paden in.
De zuidelijke lus is duidelijk de stevigste: op de 35 km van de track die ik heb gevolgd had ik 950 hoogtemeters!
Hier en daar wat technischer, maar niks dat mij echt in de problemen heeft gebracht (al ben ik zeker dat niemand die
drie verbodsborden die je tegenkomt in dat paadje tussen de achtertuinen na het Bois d'Oisquercq kan passeren zonder voet aan de grond te zetten).

Jammer genoeg geen tijd en conditie om de noordelijke lus er nog aan te plakken, die probeer ik één van de komende weken eens mee te pikken. Daar zouden dan nog een goeie 1000 hoogtemeters in moeten zitten over een dikke 60 kilometer, dus die zal inderdaad wat minder zwaar zijn vermoed ik.

In elk geval: topritje!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door _anonymus_ »

Gisteren het noordelijke deel gereden. Hier zitten toch ook wel enkele zeer leuke stukken in die ik nog niet kende.
Het stuk vanuit centrum Halle richting Beersel vond ik iets minder, vanuit Beersel terug zuidelijk begint de fun pas echt.

Misschien een tip:
Waarom leg je de startplek niet ergens buiten Halle waar er gemakkelijk geparkeerd kan worden? Dan kan je heel dat stuk stadscentrum en dat aanloopstuk vervangen door waarschijnlijk veel leukere stukken om in Beersel te geraken.
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door Zazoo »

Leuk initiatief, als Pajottenlander ken ik de regio ook redelijk goed, maar deze track ga ik toch zeker ook eens rijden!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door PainSosis »

_anonymus_ schreef:Gisteren het noordelijke deel gereden. Hier zitten toch ook wel enkele zeer leuke stukken in die ik nog niet kende.
Het stuk vanuit centrum Halle richting Beersel vond ik iets minder, vanuit Beersel terug zuidelijk begint de fun pas echt.
Leuk dat je er van genoten hebt, doet altijd plezier.
Het aanloopstuk is inderdaad wat minder maar ideaal om de hartslag op een normale manier te verhogen en op te warmen.
_anonymus_ schreef: Misschien een tip:
Waarom leg je de startplek niet ergens buiten Halle waar er gemakkelijk geparkeerd kan worden? Dan kan je heel dat stuk stadscentrum en dat aanloopstuk vervangen door waarschijnlijk veel leukere stukken om in Beersel te geraken.
Dat zou kunnen maar het is altijd mijn bedoeling geweest de aankomst over de grote markt te laten lopen langs de terrasjes.
Start en aankomst zijn op dezelfde plaats als onze Bloso routes hier.
Je kan douchen en je omkleden in het sportcomplex of iets gaan drinken.
Er zou ook ergens een fietsafspuitstand moeten zijn aan de start maar deze heb ik nog niet gevonden.
Er zijn fietswinkels en een ziekenhuis.

Ik ben er ook vanuit gegaan dat het soort mensen die deze rit zouden rijden genoeg kennis hebben om creatief om te springen met het parcours mocht dat nodig zijn.


Rond het station en achter het zwembad kan je gratis parkeren.
Graankaai, Willamekaai,Vandenpeereboomstraat.
Ik zal het toevoegen als waypoints in de GPX file.
Thx voor de tip :wink:

Mvg,
PS
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door MC Jo »

Ik wil dat ook wel eens proberen maken voor de regio Geraardsbergen!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door PainSosis »

MC Jo schreef:Ik wil dat ook wel eens proberen maken voor de regio Geraardsbergen!
Doen zou ik zeggen!
Is toch net ietske meer dan een Bloso route en ideaal voor mensen die wat meer aankunnen maar geen tijd/zin/mogelijkheden hebben om op zondag een rit mee te pikken.

Uiteindelijk heb ik gewoon mijn eigen lievelingsweggels aan elkaar verbonden en de GPX gedeeld.
Veel meer dan dat is het niet :wink:
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door appel »

Vandaag ook de uitdaging aangegaan en overwonnen ;-)
Zeer mooi gedaan, bedankt!!

(Enige probleempje vandaag: rond 70km 2 stukken waar ik tot mijn assen in het slijk zakte...)

Deze ga ik zeker ook nog gebruiken als trainingsrit :-D
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door yarkan »

Hello, iemand een link voor gps te laden van deze rit
grt
:( :(
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door Boebbel »

yarkan schreef:Hello, iemand een link voor gps te laden van deze rit
grt
:( :(
Eerste post: "Download Hier" :-)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: De PainSosis Challenge - 103Km - 2000Hm

Bericht door Headshot »

Dit jaar toch eens werk van maken
Plaats reactie