mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door dirty »

Begin april is de officiele opening van het nieuwe mtb / cyclocross parcours aan het sportcentrum van Sint-Gillis Dendermonde .
Blijkbaar kun je er nu ook al terecht want het is reeds klaar !
De omloop zou een 2km bedragen .
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door Prospeer »

Als je daar zou rijden, zou je wat foto's kunnen trekken aub? Ben benieuwd
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door TaurineR »

Heb je een exact adres, dan kan ik eens komen testen.. [-o<
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door dirty »

Sportcentrum Sint-Gillis Dendermonde
Van Langenhovestraat 203 a
9200 Dendermonde

We hebben er afgelopen weekend eens gereden , een paar stukjes vrij technisch , alsook een steile helling , niet vergelijkbaar met Hamme , maar wel eens plezant om te doen, was prima te doen ondanks de regen van de voorbije dagen .
Wie de buurt wat kent kan een mooie rit maken met dit vast parcours erbij onderweg.
Het parcours was nog niet volledig afgepeild maar alvast een dikke bravo voor de initiatiefnemer =D>
Afbeelding


Info Sportddienst:
Op woensdag 3 april om 14u openen we ons technisch cyclocross- en MTB-parcours Crossen door de bossen officieel. Kom jij ook? Indien je komt, gelieve ons via een berichtje op Facebook te laten weten of je er zal zijn!
Er zal die dag ook een initiatie gegeven worden door Rudy De Bie. Indien je wenst deel te nemen maar je hebt geen fiets, stuur ons dan zeker een berichtje, dan kunnen we een fiets voorzien voor jou!
Laatst gewijzigd door dirty op wo 13 mar 2019 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door TaurineR »

Bedankt voor het adres, ik kom zeker eens zien!
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door chrisper »

tof en interessant om techniek enz wat te trainen
is dit betalend? of gewoon vrije toegang?
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door dirty »

Vrije toegang dus gratis !
je kunt er nog een mooi extra ritje van maken met dit parcours erbij in
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... endermonde" onclick="window.open(this.href);return false;
je kunt dit zelfs uitbreiden met iemand die goed zijn weg kent en nog meer offroad in het traject steken .
vlakbij de dender heb je het denderbelle broek bij droog weer is dit ook plezant om mee te nemen , ook de richting van Denderbelle en Wieze en zeker Baardegem heb je nog een paar mooie wegjes onderweg ,zelfs kassei wegen .
PieterDS
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 20:31
Rijdt met: Radon Jealous 9.0 ‘18 Orbea OIZ '23

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door PieterDS »

dirty schreef:Vrije toegang dus gratis !
je kunt er nog een mooi extra ritje van maken met dit parcours erbij in
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... endermonde" onclick="window.open(this.href);return false;
je kunt dit zelfs uitbreiden met iemand die goed zijn weg kent en nog meer offroad in het traject steken .
vlakbij de dender heb je het denderbelle broek bij droog weer is dit ook plezant om mee te nemen , ook de richting van Denderbelle en Wieze en zeker Baardegem heb je nog een paar mooie wegjes onderweg ,zelfs kassei wegen .
Ik heb deze week je fietsroute eens gedownload en getest. Zaten enkele nieuwe wegels in die mij nog niet bekend waren en soms iets dat ik tijdens lokale toertochten al had gezien. Hier en daar liet de huidige begroeiing het wel amper toe om deftig door te rijden (bramenstruiken en brandnetels tot boven het stuur...) of werd ik spreekwoordelijk ‘den bos in gestuurd’ waar ik geen pad zag ](*,)

Het parcours in Sint-Gillis is wel eens een aangename verrassing en mits enkele proefrondjes kan je daar mooie lijnen maken, zeker voor herhaling vatbaar!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: mtb/cyclocross parcours Dendermonde

Bericht door dirty »

Wijzelf zijn van Sint-Amands maar wij kennen daar zowat alle wegen :-D
volgende maand vind er ook een mtb toertocht plaats in de buurt de Next Challenge daar zul je ook wel kennis kunnen maken met de regio rond het cyclocross parcours
Plaats reactie