voordelen of niet ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Bij cube zit je ook goed maar je moet het totaal plaatje eerst bekijken en deze zijn dan even duur als soms iets duurder als canyon. Ik bekijk altijd wat staat er op van onderdelen en kijk dan eens in wat voor prijsklasse ze vallen. Dan heb je een beter idee van hoeveel dat je krijgt voor uw geld. Vering en wielen zijn het duurste om achteraf te vervangen . De andere onderdelen zoals remmen en versnellingen kun je achteraf nog verbeteren. Als ik u was zou ik eens kijken in reaction gamma van cube en zeker een 29er met een 2x11 groep erop vanaf slx en de remmen vanaf deor. Vering mag toch een reba solo air zijn en de wielen zijn van hun met slx naven . Dan heb je een heel goede fiets om te starten. De kaders in de lagere klassen zijn te zwaar of is de geo niet zo goed.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Bij cube zit je ook goed maar je moet het totaal plaatje eerst bekijken en deze zijn dan even duur als soms iets duurder als canyon. Ik bekijk altijd wat staat er op van onderdelen en kijk dan eens in wat voor prijsklasse ze vallen. Dan heb je een beter idee van hoeveel dat je krijgt voor uw geld. Vering en wielen zijn het duurste om achteraf te vervangen . De andere onderdelen zoals remmen en versnellingen kun je achteraf nog verbeteren. Als ik u was zou ik eens kijken in reaction gamma van cube en zeker een 29er met een 2x11 groep erop vanaf slx en de remmen vanaf deor. Vering mag toch een reba solo air zijn en de wielen zijn van hun met slx naven . Dan heb je een heel goede fiets om te starten. De kaders in de lagere klassen zijn te zwaar of is de geo niet zo goed.
Ja is de eerste groep die ik heb bekeken, maar het zijn allemaal dezelfde modellen; ze zien er gewoon niet robuust uit of meer mannelijk uit en de kleuren bevallen ook niet. Overal hebben ze ook de baar verandert naar een unisex model vindt ik. Er moet overal een vrouw met rok op kunnen bij wijze van spreken, maar dat zal wel eerder ergonomisch bedoelt zijn,...

Ik heb voor deze gekozen :

https://www.centurion.de/en/bike/2019/b ... ro-800-428" onclick="window.open(this.href);return false;

Is trouwens meer als een kilo lichter als de cube's en de cube's van nu zijn ook zwaarder als mijn cube van 15 jaar geleden.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Hallo . Ik heb deze fiets nu pas kunnen bekijken op pc en de andere modellen kun bekijken. Persoonlijk zou ik toch voor het model hoger gaan. Remmen en assen van de wielen zijn beter om te mtben.

Grtjs.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Hallo . Ik heb deze fiets nu pas kunnen bekijken op pc en de andere modellen kun bekijken. Persoonlijk zou ik toch voor het model hoger gaan. Remmen en assen van de wielen zijn beter om te mtben.

Grtjs.
Oh ja daar heb ik geen verstand van.

Je bedoelt de Backfire 900 pro ?

https://www.centurion.de/en/bike/2019/b ... ro-900-427" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Yip deze bedoel ik. Remmen zijn deor en zijn goed. Vering heeft de zoon ook gehad in instapmodel en is degelijk maar wat zwaar. De assen zijn ook deor en is toch veel beter als alivio. Het merk ken ik wel niet maar lijk wel ok en ook in het duurste gamma zitten mooie en degelijke fietsen.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Waar je ook eens moet achter horen is het verzet van voor. Op de 29er zit in verzet voor vrouwen en dit is wat klein voor u. Normaal kunnen ze dit wel aanpassen. Ook op de 27,5 is dit het geval maar die zou ik zeker niet nemen met uw lengte. Dit heb al eens gezegd maar geloof me maar.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Ps als je deze fiets koopt. Er een tweede ketting bij te vragen en een slotje. Zo kun je deze om de 150km wisselen. Zo kun je dubbel zoveel km maken als met een ketting.

Grtjs.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Yip deze bedoel ik. Remmen zijn deor en zijn goed. Vering heeft de zoon ook gehad in instapmodel en is degelijk maar wat zwaar. De assen zijn ook deor en is toch veel beter als alivio. Het merk ken ik wel niet maar lijk wel ok en ook in het duurste gamma zitten mooie en degelijke fietsen.

Grtjs.
Ik heb er ook nog geen ervaring mee, maar ze zien er inderdaad oerdegelijk uit en het merk is samen met Merida, maar dat merk ken ik ook niet. Heb alleen met Cube gereden.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Laten we het houden op degelijk. Tijd zal het uitwijzen.

Grtjs.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Laten we het houden op degelijk. Tijd zal het uitwijzen.

Grtjs.
Inderdaad :)
Plaats reactie