voordelen of niet ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Zo kun je dat altijd niet vergelijken. De versnellingen zijn wat aangepast aan de wielmaten. Op een 27,5 ben je soms beter af met een trippel(40\30\22). Bij de 29 is het een compact 2x10 (38\24)vanachter een 11\36, bij de 2x11 (36\26) vanachter een 11\42. Bij deze verzetten kom je overal aan de bak . Bij de 1x11 is de grootste 46 of je moet een bloc van een ander merk plaatsen , of de 1x12 die gaat van 10 tot 50.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Zo kun je dat altijd niet vergelijken. De versnellingen zijn wat aangepast aan de wielmaten. Op een 27,5 ben je soms beter af met een trippel(40\30\22). Bij de 29 is het een compact 2x10 (38\24)vanachter een 11\36, bij de 2x11 (36\26) vanachter een 11\42. Bij deze verzetten kom je overal aan de bak . Bij de 1x11 is de grootste 46 of je moet een bloc van een ander merk plaatsen , of de 1x12 die gaat van 10 tot 50.
Ja dat is bijna chinees voor mij :) Ik rij eigenlijk eerder op gevoel en niet op technisch gedoe,... Ben wel chemicus en super technisch maar rijden doe ik zo niet :)


Als je de versnellingen nu uitsluitend vergelijkt met elkaar met de gegevens ter beschikking klopt het toch dat de 2 zwaarste versnellingen (van de 26") weg zijn en ik minder snel kan rijden als ik ervoor moet bijtrappen met de 27.5" of niet ?

http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=24, ... 2&UF2=2341" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: voordelen of niet ?

Bericht door aresius »

Jep je verliest de twee zwaarste versnellingen tov je 3x9 groep.
Spijtig dat je niet meer 46km/u kan rijden ... je zal maar kunnen trappen tot 40km/u.... berkend met een cadans van 90rpm.

Mij lijkt het niet echt een verlies...
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

aresius schreef:Jep je verliest de twee zwaarste versnellingen tov je 3x9 groep.
Spijtig dat je niet meer 46km/u kan rijden ... je zal maar kunnen trappen tot 40km/u.... berkend met een cadans van 90rpm.

Mij lijkt het niet echt een verlies...
Hmm, dus dan zal ik mijn v record toch moeten proberen te breken op die heuvel waar ik 54km/h haal met de 26".

Ik zou er gewoon terug 3x9 op monteren als het ging op de 27.5", maar ik denk niet dat ik dan nog garantie krijg laat staan iemand vindt die dat kan doen zonder dat ik weet niet wat moet uitgeven aan werkuren,...

Misschien als ik aan de fabrikant vraag dat ze iets kunnen regelen,maar dan zal er wel nog meer verandert moeten worden,...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Als je voor uw lengte voor een 27,5 gaat vind ik al mis. Plus als je deze toch koopt, ga dan zeker voor een trippel (40\30\22) dan ga je uw record nog verbeteren. Wij zijn thuis met twee en even groot en willen niks anders de 29ers. Wat je ook niet mag vergeten is dat uwe fiets nu als grootste blad vooraan 44 is en dit is met de nieuwe wielmaten veranderd naar eerst 42 en nu 40. Vroeger was u grootste verzet vanachter 28\32 en nu gaat dat al tot 50 en dit is 6tanden groter dan van voor. Dus er zijn nieuwe verzetten voor iedere soort fiets.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Als je voor uw lengte voor een 27,5 gaat vind ik al mis. Plus als je deze toch koopt, ga dan zeker voor een trippel (40\30\22) dan ga je uw record nog verbeteren. Wij zijn thuis met twee en even groot en willen niks anders de 29ers. Wat je ook niet mag vergeten is dat uwe fiets nu als grootste blad vooraan 44 is en dit is met de nieuwe wielmaten veranderd naar eerst 42 en nu 40. Vroeger was u grootste verzet vanachter 28\32 en nu gaat dat al tot 50 en dit is 6tanden groter dan van voor. Dus er zijn nieuwe verzetten voor iedere soort fiets.
Ik heb alles nog eens nagecheckt en blijkbaar veranderen ze de wielmaat naargelang de maat van het frame, op de site van de verkoop winkel is het nogal een "door elkaar" want ik dacht ik neem de grootste die beschikbaar is dan zit ik goed maar blijkt dat dat maar een medium was wat er niet bijstaat en de large en xl uitverkocht zijn,...

Ik ga nu dus moeten zoeken naar een andere verkoper waarschijnlijk maar blijkbaar zijn ze op veel plaatsen uitverkocht in mijn maat.

Er zitten dus voor de XL maat 58 29" wielen op.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Grote wielen is ook veel mooier voor een l of xl. Bij canyon de neuron kon je vroeger kiezen tussen twee wielmaten , nu niet meer. De xs en s zijn 27,5 en vanaf m is er alleen nog 29'. Ga daar maar eens kijken en is zo met alle modellen behalve de trail bikes.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Grote wielen is ook veel mooier voor een l of xl. Bij canyon de neuron kon je vroeger kiezen tussen twee wielmaten , nu niet meer. De xs en s zijn 27,5 en vanaf m is er alleen nog 29'. Ga daar maar eens kijken en is zo met alle modellen behalve de trail bikes.
Ze zijn ook wel prijzig,...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: voordelen of niet ?

Bericht door janssis werner »

Das wat je er voor wilt betalen. Er zijn ook goedkopere modellen bij canyon. Maar de wielmaat komt overal terug. Dit wat ik duidelijk wil maken. Plus wat je krijgt voor uw geld is wel alles top bij canyon . Alleen het blijft een internet merk dat zen klanten niet goed kent. Ik bedoel daarmee de band tussen klant en de verkoper zoals in een fietsen winkel.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: voordelen of niet ?

Bericht door SLCubeLTD »

janssis werner schreef:Das wat je er voor wilt betalen. Er zijn ook goedkopere modellen bij canyon. Maar de wielmaat komt overal terug. Dit wat ik duidelijk wil maken. Plus wat je krijgt voor uw geld is wel alles top bij canyon . Alleen het blijft een internet merk dat zen klanten niet goed kent. Ik bedoel daarmee de band tussen klant en de verkoper zoals in een fietsen winkel.
Ja dat heb ik nu ook aan de hand, ik ben al pakweg 20 jaar klant bij een lokale fietsenmaker, is wel prijzig maar alles is wel mooi in orde. Hij heeft echter alleen Cube MTB's en Thompson's MTB te koop en de modellen tegenwoordig lijken wel overal hetzelfde,... Het is bijna alsof ze de merknaam veranderen en de kleur van het frame,... Kwa wat erop zit is het ook bijna hetzelfde overal als je in een bepaalde prijsklasse kijkt.

Dus uiteindelijke kijk ik bijna alleen nog naar het model dat het meeste in de smaak valt kwa uitzicht,...
Plaats reactie