Na lang zoeken heb ik een drukmeting laten uitvoeren op mijn bovenbenen. Diagnose was compartiementssyndroom. Begin november operatie ondergaan. Ik kan het nog steeds voelen bij extreme inspanningen, maar het blokkeert niet meer. Echt een hele verandering!
Net voor het einde van de helling enkele tandjes kleiner schakelen ( om al het melkzuur er proberen uit te fietsen en/of los te maken, met andere woorden een hogere cadans dan normaal). Eenmaal net voorbij de helling indien mogelijk groter schakelen. Deze procedure kan mogelijks ook helpen!
ik had ook last van snel verzuurde benen. ik dacht altijd dat ik meer moest trainen en meer beenspieren kweken.
maar dit bleef duren. met volgende zaken was het opgelost (voorlopig) bij mij. - een tijd magnesium genomen - na een lastige rit of werkdag, met vermoeide benen, gebruik ik nu compressie kousen om beter te herstellen - fiets positie laten afstellen: ik zat echt verkeerd op de fiets, waardoor ik steeds dezelfde spieren gebruikte om zowel vlak, bergop, rechtstaan.. enz te rijden met het gevolg dat bepaalde spieren constant onder druk stonden, zonder dat deze eens konden 'ontspannen' en daardoor vlug verzuurden nu voel ik echt iets andere spieren werken als ik bergop rij of zo. dus zeg ik voorzichtig dat mijn probleem opgelost lijkt te zijn