Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door BikerCM29 »

spaghetti_2 schreef:Staat in veel reglementen. Zo dekt de organisator zich in tegen overmacht (bv stormweer). Alle kosten worden vooraf gemaakt en de meeste organisatoren hebben geen buffer om alle kosten te maken én een jaar inkomsten over te slaan.
Ja, dat is heel begrijpelijk natuurlijk. Maar overmacht is nogal een vaag begrip. Wordt dat nooit verder gedefinieerd?
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door Reindert »

Lijkt mij ook correct. Daar bestaat het woord 'overmacht' voor.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door Reindert »

Ach ja. 2 meter sneeuw ofzo. Hagelbollen zo groot als een voetbal. 50 graden zon. Kikkers die uit de lucht vallen.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door Luhmann »

'Overmacht' is inderdaad algemeen maar is binnen de rechtspraak wel vrij duidelijk bepaald maw als je niet akkoord bent met wat er geclasseerd wordt als overmacht kan je dit betwisten voor de rechtbank en zal de rechter hierover oordelen. Een organisator kan dit dus niet zomaar inroepen. Zaken die binnen de bevoegdheid en verantwoordelijkheid van de organisator liggen zijn geen overmacht. Bv. geen of geen tijdige vergunningsaanvraag, niet in orde zijn met brandveiligheid of de voorwaarden van de vergunning of toelating. Weersomstandigheden en hun gevolgen (bv. overstroming, beschadigd materiaal) worden normaal wel aanvaard. Denk bv. aan de Pukkelpop storm.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door BikerCM29 »

Luhmann schreef:'Overmacht' is inderdaad algemeen maar is binnen de rechtspraak wel vrij duidelijk bepaald maw als je niet akkoord bent met wat er geclasseerd wordt als overmacht kan je dit betwisten voor de rechtbank en zal de rechter hierover oordelen. Een organisator kan dit dus niet zomaar inroepen. Zaken die binnen de bevoegdheid en verantwoordelijkheid van de organisator liggen zijn geen overmacht. Bv. geen of geen tijdige vergunningsaanvraag, niet in orde zijn met brandveiligheid of de voorwaarden van de vergunning of toelating. Weersomstandigheden en hun gevolgen (bv. overstroming, beschadigd materiaal) worden normaal wel aanvaard. Denk bv. aan de Pukkelpop storm.
Duidelijke uitleg, dank!

@Reindert,
Zover was ik ook al, dat dat eronder valt :wink: ik alludeerde inderdaad vooral op bv. vergunningen die niet tijdig rond geraken of misschien ingetrokken worden (voor zover dat mogelijk is eens ze verleend zijn). Dat kan ook "onvoorzien" zijn en de organisatie heeft dan natuurlijk ook al vaste kosten gemaakt.

Wat mij betreft is het dan de logica zelve dat dit niet onder "overmacht" valt, maar je weet nooit...
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door Reindert »

;)
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door schuppe »

Die vraag over de inschrijvingsstop had ik ook graag beantwoord gezien.
BoslandATBChallenge
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 mar 2019 20:16

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door BoslandATBChallenge »

schuppe schreef:Voorzien jullie een inschrijvingsstop en tot wanneer kan ik inschrijven?
En ah ja....zijn er veel hms?
Vooreerst onze excuses voor de late reactie. Wij waren zo druk bezig met de voorbereidingen van ons evenement dat we dit forum even uit het oog verloren waren.

De start is voorzien op een brede, lange verkeersvrije dreef. We moeten ons voorlopig dan ook geen zorgen te maken over het aantal deelnemers wat kan plaatsnemen op onze "start grid".

Inschrijven kan, om organisatorische redenen, tot uiterlijk 31 maart! Daarna moeten we er voor zorgen dat iedere deelnemer tijdig zijn starterspakket toegestuurd krijgt.

Wat de hoogtemeters betreft: onze testrijder had na de 90km slechts 250 hoogtemeter op de teller staan.

Antwoorden op deze en andere vragen hebben we gebundeld op : https://www.boslandatbchallenge.com/veelgesteldevragen" onclick="window.open(this.href);return false;

Sportieve groeten,

Het Bosland ATB Challenge Team
BoslandATBChallenge
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 mar 2019 20:16

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door BoslandATBChallenge »

TaurineR schreef:Zorg maar al voor goed weer, ik kom ook!..

Fijn dat je er ook bij zult zijn, het goede weer zal er ook zijn.
De vraag blijft natuurlijk "Wat vinden ATB-ers / MTB-ers goed weer???" :-)

Tot dan en bedankt voor je inschrijving!

Het Bosland ATB Challenge Team
BoslandATBChallenge
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 mar 2019 20:16

Re: Bosland ATB Challenge 28/04/2019

Bericht door BoslandATBChallenge »

BikerCM29 schreef:... ik alludeerde inderdaad vooral op bv. vergunningen die niet tijdig rond geraken ...
Don’t worry! Vergunningen zijn allemaal binnen!

Het Bosland ATB Challenge Team
Plaats reactie