Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door Fry »

Ik ben een beginneling op het gebied van gps.

Ik ben afgelopen zondag de eerste maal gaan mountainbiken met mijn edge 810. Ik had via Basecamp 4.7 de openmtbmap voor België geïnstalleerd en via de site van Sport Vlaanderen de gpx voor garmin toegevoegd in het geheugen. Bij vertrek stond er echter alleen een basemapachtige laag op het scherm zonder al de uitvoerige topografische kenmerken van OSM. Ik heb dan met de standaard city navigator gereden die erop stond en ruimschoots voldoet op de koersfiets maar volledig tekortschiet voor mtb. Soms is er een trail die door een stukje bos gaat en dan wil city navigator me errond sturen via de baan. Verschrikkelijk.

Is er een manier om de volledige topografische kaart van OSM op het scherm te laten verschijnen en daarop te navigeren zodat het duidelijk is waar ik exact ga doorfietsen?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door RigolleM »

Gewoon track tonen op kaart en niet navigeren (routeren), dan ben je onafhankelijk wat voor kaart er op uw toestel actief staat.

Correcte kaart activeren doe je via de instellingen, base map moet je wel actief houden, dus je moet dus base map + OSM actief hebben en de CN disabelen.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Re: Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door Fry »

Dat heb ik gedaan maar de hij wil mij langs de baan blijven sturen. Ik zou ook gewoon graag de OSM kaart kunnen zien zoals ze op mijn computerscherm verschijnt. Dit is tot nu onmogelijk gebleken.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door Beny »

Kaarten installeren met Garmin Mapinstall
Koers narijden zonder afslagbegeleiding (instelling bij de koersen)
Zet vast op weg uit zetten
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door RigolleM »

Fry schreef:Dat heb ik gedaan maar de hij wil mij langs de baan blijven sturen. Ik zou ook gewoon graag de OSM kaart kunnen zien zoals ze op mijn computerscherm verschijnt. Dit is tot nu onmogelijk gebleken.
Ik denk dat je je beter eens verdiept in de materie, bv. naar de YT filmpjes kijken van MrGPS of een cursus volgen, bv. bij Waypoint!

Als hij je langs de baan blijft sturen, dan staat het routeren aan en ben je niet een track/koers aan het rijden. Volg eens de instructies van Beny...
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Openmtbmaps op Garmin Edge 810

Bericht door i-Mac »

Heb je "vermijd onverharde wegen" uitgeschakeld?
Plaats reactie