Remblokken

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
kevin405
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 27 okt 2018 16:37

Remblokken

Bericht door kevin405 »

Ik heb een Cube reaction pro 2018 met Shimano BR-M315 remmen. Waar ik de laatste last van heb is dat mijn nieuwe remblokken (Shimano B01S) zowat halveren na een (modderige) tocht van 40 km. En ook constant het bekende geluid van jankende remschijven. Ik heb nu al 3 maal nieuwe remblokken gestoken en me telkens kapot gereden voor deze nieuwe blokken in te rijden. Maar de piepende remschijven blijven terugkomen , weliswaar telkens met nat weer.
Remblokken afhalen , ontvetten , opschuren , nog is ontvetten , remschijfen ontvetten , controle op kromme schijven, centreren . Het is dan weer even goed tot dat ik aan een natte toertocht begin en erna moet vaststellen (na veel remschijf gejank) dat mijn remblokken weer gehalveerd zijn. De eerste remblokken op deze fiets gingen veel langer mee.
Misschien moet ik is andere remblokken testen.
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: Remblokken

Bericht door maxeur »

B01s remblokken zijn zachte remblokken,gesinterde (metalieke)remblokken zijn beter bestand in natte omstandigheden.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

maxeur schreef:B01s remblokken zijn zachte remblokken,gesinterde (metalieke)remblokken zijn beter bestand in natte omstandigheden.
In combinatie met Resin only schijven is dat nu ook niet echt ideaal, maar het zal wel de beste oplossing zijn om wat langer met blokken te doen.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Remblokken

Bericht door KrulControl »

Heb dezelfde fiets. Remblokken zijn het eerste wat me stoorde aan de fiets. Dan naar Jagwire semi metallic gegaan. Pak beter als het nat is.
Intussen xt-set gestoken met metallic blokken. Gigantisch verschil op de technische stukken. Steeds power in de modder. En ge hebt een paar vingers extra om je stuur vast te houden tijdens moeilijke afdelingen.

Ik dacht eerst dat ik een schijtluis was omdat ik sommige afdalingen niet durfde. Nu geen probleem meer. De extra controle geeft je een pak meer vertrouwen.

Andere updates die ik reeds deed:
- silicone handvaten (iets meer comfort op lange ritten)
- andere banden (nobby Nic en tattoo light, afhankelijk van terrein)

Gepland: nieuwe wielen, want die deore assen en freehub zijn niet erg modder bestendig. Zal deze opverslijten in modder en zand. En Mavics steken voor het snellere zomerwerk.
Plaats reactie