2019 custom S-works epic (Frameset)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door wimwimwim »

Na verkoop van mijn Specialized Epic comp carbon wc tijd voor enkele upgrades.
Ben dan toch maar begonnen aan een custom build waar alles naar mijn 'goesting' is voor de komende tijd.

Zal vooral gebruikt worden voor marathon(wedstrijden) en buitenlandse meerdaagse ritten met veel HM.

SW Epic Frameset komt 30 maart binnen, dus foto's volgen dan zeker...
Totaalgewicht heb ik uitgerekend op +- 9645gr incl pedalen, zonder bussen drinken :p

Alle onderdelen zijn besteld :

Epic S-works frameset Gloss Oil Slick/Mint Small
Fox Racing Shox 32 Float SC 29 fit4 factory boost 2019 Black( Custom colored stickers zonder oranje)
Specialized S-works toupé 143mm
S-works carbon seatpost
S-works Stem
S-works carbon minirise handlebars
Roval control Sl29 Boost ( Custom colored stickers)
MT8 Raceline Carbotecture SL® Disc Brake - Set Raceline edition Yellow
magura rotor sl2 2x 160mm
fasttrack s works 2.3 ( misschien dat ik nog overstap naar de 2.1)
SRAM AXS XX1 groupset
Quarq XX1 Eagle powermeter Dub 12speed 170 Black
Sram Xsync voortandwiel 34
ESI chunky 60gr black grips
Specialized top cap tool + missing link
Look x-track race carbon TI pedals
Specialized carbon zee cage rechts x 2


Afbeelding
Afbeelding
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door PeterG »

Dit wordt een pareltje
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door Wacky-S »

=P~ =P~ =P~ Kwijl kwijl kwijl =P~ =P~ =P~
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door wimwimwim »

PeterG schreef:Dit wordt een pareltje
Zo heb ik het ook proberen verkopen aan mijn vrouw :^o :roll:
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door wimwimwim »

Wacky-S schreef:=P~ =P~ =P~ Kwijl kwijl kwijl =P~ =P~ =P~
Toch iets meer dan 3.5kg verschil met mijn vorige 2017 FSR comp carbon. Met mijn 'eigen' gewicht van 60,5 kilo zal dat wel verschilleke geven bergop denk ik. :bounce: Ben erg benieuwd naar prestatie van de AXS.

Er zat wel wat gewichtsverschil tussen de FOX SC en de RockShox sid wc met brain die ze standard op de S-works monteren
(Probably door de brain.) Heb uiteindelijk besloten voor de Fox te gaan op basis van reviews en een test. Vind het 'mentaal' comfortabeler de vork volledig te kunnen locken op het moment dat ik wil + Brain zorgt weer voor extra onderhoud en kosten als ze kapot gaat. -> Fox= 300gr lichter + 300 euro goedkoper. Gaf me een beetje speling om XX1 te upgraden naar AXS...


Gewoon ter info ;
Wat betreft prijs heb ik 10% korting gekregen op de Specialized onderdelen via mijn erkend dealer. De rest is zowat aan prijzen die je ook online kan terugvinden.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door madskatingcow »

Je had ook een niet Brain RockShox kunnen monteren, de SID World Cup. De Fox SC32 vind ik in vergelijking met de RockShox nogal veel flexen tijdens het remmen op steile afdalingen of bij het off-camber rijden op schuine hellingen. Daar boet je heel wat aan stuurprecisie in.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door wimwimwim »

madskatingcow schreef:Je had ook een niet Brain RockShox kunnen monteren, de SID World Cup. De Fox SC32 vind ik in vergelijking met de RockShox nogal veel flexen tijdens het remmen op steile afdalingen of bij het off-camber rijden op schuine hellingen. Daar boet je heel wat aan stuurprecisie in.
Klopt wel wat je zegt mbt de gewone SID WC. Deze had ik op men comp carbon zitten. ( enige punt is de 185gr gewichtsverschil tov Stepcast) en was ik zeer tevreden over.

Heb een aantal testritten gereden met de stepcast en moet zeggen dat ik persoonlijk best tevreden was over de precisie bij het insturen tegenover mijn oude SID vork. ( Zal in veel gevallen uiteraard ook afhankelijk zijn van de rest van de setup).

Als de Fox voor MVDP met al zijn technische baggage geen bottleneck is, zal ze voor mij ook wel prima zijn :)
Reviews geven aan dat handling in veel gevallen vrij gelijklopend is.

Ik schrijf zeker nog een keer een review van een aantal componenten na tig kilometers !

enkele reviews ( erg positief over beide types) :

Given the fact we are talking about two top of the line forks with excellent performance that are both worth buying, the main difference with the Fox 32 is its racing attitude, ideal for aggressive, competitive riders, especially over shorter distances, while the RockShox SID is more comfortable, better for long distance rides such as gran fondo, simply because it requires less effort from the rider. Either way, after you install either of these, you’ll forget your XC old fork right away.

https://www.mtb-mag.com/en/fox-32-sc-vs ... rail-test/
https://www.vojomag.nl/test-rockshox-si ... an-de-top/
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door wimwimwim »

kleine sneak preview

Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door madskatingcow »

Knap frame, maar al direct zonder bescherming op de betonklinkers #-o
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 2019 custom S-works epic (Frameset)

Bericht door roderider »

Ik ben ook klein genoeg voor een small frame. Als je hem beu bent en aan minder dan de helft wil verkopen aan wat ik schat dat zoiets kost laat maar weten. :)
Daar zal wel niet veel kans toe zijn maar ik mag dromen :) Nee, serieus knappe fiets proficiat.
Plaats reactie