cmv virus

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: cmv virus

Bericht door dennisVO »

pff, als ik dat hier allemaal lees.
dat heeft de (huis)dokter me allemaal niet verteld.

ik ben dit jaar 5-6 weken out geweest met CMV.
was er niet goed van (zware vermoeidheid, totaal futloos, koorts, dagelijks hoofdpijn, gevoel van bronchit en sinusitis) en geen fuck kunnen uitsteken.
zeer frustrerend.

maar dat je het achteraf nog kunt terugkrijgen wist ik niet.
ook dat je moet oppassen met sporten en wat is het nog allemaal.

en ik heb al een schijt-immuunsysteem.

allee, fijne positieve noot om de dag mee te beginnen.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: cmv virus

Bericht door kazzz »

Zoals je gelezen hebt, heb ik een aantal jaar cmv gehad.
Nu ligt mijn dochter van 10,5 maand in ziekenhuis. Gisteren bevestiging: klierkoorts: CMV :(
Pfffff
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: cmv virus

Bericht door Sunn Xtreme »

cmv EN klierkoorts ? op zo'n jonge leeftijd ? is de diagnose absoluut juist ? ik bedoel.. geen verwarring met een ander virus ?
indien er wat twijfel is, vraag zeker een nieuwe diagnose... dit is wel erg uitzonderlijk op die leeftijd.
wens jullie alvast het beste met je dochtertje
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: cmv virus

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="dennisVO"]pff, als ik dat hier allemaal lees.
dat heeft de (huis)dokter me allemaal niet verteld.

ik ben dit jaar 5-6 weken out geweest met CMV.
was er niet goed van (zware vermoeidheid, totaal futloos, koorts, dagelijks hoofdpijn, gevoel van bronchit en sinusitis) en geen fuck kunnen uitsteken.
zeer frustrerend.

maar dat je het achteraf nog kunt terugkrijgen wist ik niet.
ook dat je moet oppassen met sporten en wat is het nog allemaal.

en ik heb al een schijt-immuunsysteem.

allee, fijne positieve noot om de dag mee te beginnen.[/quote]


normaal manifesteert het zich niet snel opnieuw, maar veel hangt af van hoe je je verzorgt.
uw imuunsysteem staat onder druk als je je slecht verzorgd, laat gaat slapen etc... en natuurlijk is ziekte ook belastend.
het eerste deel na herstel is een kritieke periode... extra verzorgen is geel luxe !
je imuunsysteem is nog wat verzwakt, je krijgt wel groen licht voor sportactiviteiten etc maar toch raad ik aan de eerste 2 maanden VOORZICHTIG hierin te zijn !
sporten is oke, maar zorg dat je niet zeer moe thuiskomt. gaat het toch niet goed onderweg ? stop ermee en rust wat extra, en dan bedoel ik vooral extra slaap. een uurtje ergens overdag erbij doet wonderen.

het is ook raadzaam van af en toe tijdens het jaar een bloedstaal te laten nemen, waarbij je ook je EBV / CMV waarden laat checken. als de waarden vallen onder de noemer "grijze zone", trek dan de handrem maar op.
het is op dat moment niet bewezen dat je geen risico vormt op terugval (re-activatie virus), maar is ook niet bewezen dat het latent inactief is... vaak is het in dit geval recent actief waardoor je een verhoogd risico op herval hebt.
ligt de waarde laag en dus niet genoteerd als grijze zone, is er geen probleem.
maar zoals vernoemt : wi je tussendoor zeker zijn, en vooral bij periodes waarbij de vermoeidheid maar blijft hangen.. een bloedstaaltje ter verificatie is nooit weggesmeten.


ook zijn er nog steeds - helaas - artsen die denken dat je eens EBV en CMV hebt gehad, het nooit meer opnieuw actief kan worden.
Het is vooral een oude klassieke instelling, die men vroeger vaak bij hun opleiding zo meekreeg... na verloop van tijd blijkt dat niet geheel juist te zijn.
het is al zeer ruimschoots wetenschappelijk bewezen en vastgesteld, dat dat wel degelijk opnieuw kan opsteken, omdat het virus nooit meer uit uw lichaam verdwijnt maar blijft sluimeren in een soort slaapfase.... tot de juiste omstandigheden uitnodigen tot nieuwe activatie.


dus wie CMV heeft of EBV, hoeft niet te panikeren dat het zomaar de kop opnieuw opsteekt. Het zou enkel voor misplaatste paniek zorgen.
wat wel ZEER BELANGRIJK is, is dat je je goed verzorgt, en je lichaam niet steeds blootstelt aan opstapelende stress en weinig slaap, want dat zijn de perfecte infriedienten voor uw imuunsysteem onderuit te halen, en dus de perfecte voedingsbodem voor CMV en EBV.

iemand met CMV moet wel iets alerter zijn en oppassen voor aanhoudende vermoeidheid, en omstandigheden waarbij rust en slaap in het gedrang komen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: cmv virus

Bericht door dennisVO »

Sunn Xtreme schreef:
dennisVO schreef:pff, als ik dat hier allemaal lees.
dat heeft de (huis)dokter me allemaal niet verteld.

ik ben dit jaar 5-6 weken out geweest met CMV.
was er niet goed van (zware vermoeidheid, totaal futloos, koorts, dagelijks hoofdpijn, gevoel van bronchit en sinusitis) en geen fuck kunnen uitsteken.
zeer frustrerend.

maar dat je het achteraf nog kunt terugkrijgen wist ik niet.
ook dat je moet oppassen met sporten en wat is het nog allemaal.

en ik heb al een schijt-immuunsysteem.

allee, fijne positieve noot om de dag mee te beginnen.

normaal manifesteert het zich niet snel opnieuw, maar veel hangt af van hoe je je verzorgt.
uw imuunsysteem staat onder druk als je je slecht verzorgd, laat gaat slapen etc... en natuurlijk is ziekte ook belastend.
.
.
.
wat wel ZEER BELANGRIJK is, is dat je je goed verzorgt, en je lichaam niet steeds blootstelt aan opstapelende stress en weinig slaap, want dat zijn de perfecte infriedienten voor uw imuunsysteem onderuit te halen, en dus de perfecte voedingsbodem voor CMV en EBV.
ja, daar ben ik dus gene goeie voor.
ik luister niet gemakkelijk/graag naar m'n lichaam.
vroeg gaan slapen is echt een hele opgave en vind ik echt verschrikkelijk.
en ik eet eigelijk ook niet evenwichtig.
ik heb geen stresserende job, maar wel 2 jonge kids en dat leidt soms wel tot extra stress/drukte/vermoeidheid.
ja, we zullen wel zien zeker. ik zal het inderdaad wel sneller laten nakijken als ik weer een periode heb van aanhoudende vermoeidheid/koppijn/...
uz750
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 feb 2019 14:11

Re: cmv virus

Bericht door uz750 »

Ik ben blij dat ik deze blog gevonden heb over cmv virus, er wordt noch al luchtig over gedacht, maar ik ben thans zwaar getroffen al vijf weken lang. Symptomen: het begon met dagelijks zware hoofdpijn, na 5 dagen kwam daar een droge kuch bj. Na een week begon ik s'nachts te zweten, alles zeiknat. Toen kwam er koorst bij 40C. Toen volgde pijn in mijn nek en zeer zware pijn in mijn boven en onder armen, alsof ik gemarteld werd. Vervolgens werd ik in het ziekenhuis opgenomen en onderzocht. Bleek om cmv virus te gaan, voor het eerst opgetreden omdat geen antistoffen aanwezig waren. Ik ben 58 jaar maar anders zeer gezond van lijf en leden en sport veel.
Nu al vijf weken zwaar ziek, kreeg er nog een longinfectie bij. Mijn afweer is goed, geen hiv ofzo, maar de virus heeft mijn wittebloedcellen aangevallen. Verrekt veel pijn in mijn spieren in mijn armen. En nog steeds zweten s'nachts. De koorts is gaan liggen. De hoofdpijn en nekpijn is weg. Maar al mijn klieren zijn gezwollen. (Ik vermoed dat de gezwollen klieren tegen de zenuwbanen aandrukken en dus zo de enorme pijn in mijn armen veroorzaakt.) De verschijnselen nemen vooral s'nachts toe. Het gaat nu iets beter maar ik ben nog ver van genezing af, Voel me echt beroerd en kan s'nachts niet slapen of weet niet hoe ik liggen of zitten moet. Hopenlijk gaat het een keer voorbij.
Plaats reactie