Racefiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: Racefiets

Bericht door KWBiker »

Ik rij zelf met de C'dale Synapse, een comfortracer (=endurance). Ik rij met maat 28 van bandjes, maar ze vallen meer dan 30. Ideaal voor ritjes op de gehavende Belgische wegen. Ik rij er echter ook de snelle clubritten mee.

Als je dan richting gravel wil, dan kan je bijvoorbeeld Schwalbe G One er op leggen. Maar een investering in een gravelbike lijkt me niet meer toegevoegde waarde te creëren ten opzichte van een endurance model.

De Caad 12 lijkt me meer echt "race" georiënteerd, diepere zit en nerveuze besturing t.o.v. endurance.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Racefiets

Bericht door RigolleM »

KWBiker schreef:De Caad 12 lijkt me meer echt "race" georiënteerd, diepere zit en nerveuze besturing t.o.v. endurance.
Klopt en ik krijg bij mijn Caad10 geen 28mm band tussen hoor in de voorvork, bij 25mm (GP4000) is het nipt. Als ik veel zand meepak hoor ik af en toe eens de band slepen tegen onderkant vork.
Ik ben in de markt voor de SuperX (gravelbike van C'dale), daar ik regelmatig eens een offroad pad wil meenemen en dit nu niet kan met mijn racer.
Plaats reactie