17/2 Epic 200

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
b.winkel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 27 mar 2018 19:24

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door b.winkel »

dirty schreef:100 km afpijlen voor 80 euro per deelnemer wie doet dat niet graag ?
Volgens een lid van ons die heeft deelgenomen zeer povere bevoorradingen onderweg deze dure organisatie niet waardig , er is nu nog één lid onderweg hij heeft tijd tot 23u dus nog 3u10 om binnen te komen hopelijk vind hij nog iets om aan te sterken .

Kevin Van Hoovels was eerste met een tijd van 8u37 .
Ben wel benieuwd hoeveel deelnemers er waren.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door roger »

Wel ik heb de 100km gereden en betreft parcour gemengde gevoelens,misschien wel wat teveel asphalt maar die klimmetjes waren toch ook niet van de poes.De streek blijft schitterend en dat niet alleen,maar de villa"s die je daar ziet is ook niet van sukkelaars.

Voor mij was het een uitdaging op men 75 jaar om nog eens een lange afstand te rijden,men langste dit jaar was maar 52km en met 700km in de benen had ik mij voorgenomen om voor de donker binnen te zijn(200km lopen,100km schaatsen).Groot was men blijdschap dat ik al om 16u43 aan de aankomst was.De laatste 20km 3X verkeerd gereden waarvan eenmaal eigen schuld,de andere keer de plaatjes gewisseld,gelukkig kwamen die van de 200km die het parcours al eens gereden hadden,zo kon ik terug inpikken.Maar ja,wat maakt het uit,heb er enorm van genoten.Alleen dat ik precies met een oldtimer onderweg was,bijna geen 26'meer,maar voor een schappelijk prijs ga ik geen 29' vinden met evenwaardige uitrusting die rond de 10kg weegt.Ga verder tot men tachtig en dan een E-bike als beloning.


Ik weet niet wat jullie van een bevoorrading verwachten maar deze keer was er echt alles,fruit,powerbars,ships,rozijnen,verschillend soorten cake"s , rijsttaart(stond een beetje achterin),sportdrank,water enfin meer dan genoeg.In ieder geval de toppers hebben precies genoeg aan gummi's,nen grabbel en ze waren terug weg.

Ja,de prijs???wat moet ik daarop zeggen,nogal veel?Ja,ne keer minder met men madam gaan eten zeker!!!

Maar ben wel zeker als je de plaatselijke toertochten ga rijden dat je misschien nog wel een mooier parcours krijgt.Het probleem bij die grote afstanden is dat ze niet plaatselijk kunnen blijven en zo verbindingswegen moeten gebruiken.


Vandaag alleen last in men armen,bizar???
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door roger »

b.winkel schreef:
dirty schreef:100 km afpijlen voor 80 euro per deelnemer wie doet dat niet graag ?
Volgens een lid van ons die heeft deelgenomen zeer povere bevoorradingen onderweg deze dure organisatie niet waardig , er is nu nog één lid onderweg hij heeft tijd tot 23u dus nog 3u10 om binnen te komen hopelijk vind hij nog iets om aan te sterken .

Kevin Van Hoovels was eerste met een tijd van 8u37 .
Ben wel benieuwd hoeveel deelnemers er waren.
Sportevenst laat altijd maar een 4O0 deelnemers starten

Op de 200km 205 deelnemers,finish 93

Op de 100km 142.finish 116

Uitslag

https://my5.raceresult.com/117288/results?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door LuckyIron »

roger schreef:
Sportevenst laat altijd maar een 4O0 deelnemers starten

Op de 200km 205 deelnemers,finish 93

Op de 100km 142.finish 116

Uitslag

https://my5.raceresult.com/117288/results?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dus gerekend aan voorinschrijvingsprijs is dat ongeveer 27600€ aan inschrijvingsgeld ](*,) :bounce:

en de kleine organisaties moeten het doen met 5 à 6 € inschrijvingsgeld om de clubkas een beetje te spijzen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door roger »

LuckyIron schreef:
roger schreef:
Sportevenst laat altijd maar een 4O0 deelnemers starten

Op de 200km 205 deelnemers,finish 93

Op de 100km 142.finish 116

Uitslag

https://my5.raceresult.com/117288/results?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dus gerekend aan voorinschrijvingsprijs is dat ongeveer 27600€ aan inschrijvingsgeld ](*,) :bounce:

en de kleine organisaties moeten het doen met 5 à 6 € inschrijvingsgeld om de clubkas een beetje te spijzen.


205 deelnemers aan de 200km X 80 euro=16 400

142 " " " 100km X 50 euro= 7 100


totaal 23 300 euro


Inderdaad veel,maar je moet ze maar vinden om op een zondag present te zijn van 's morgens 5u tot 23u,heel de verantwoordelijkheid op je schouders nemen om alles in goede banen te leiden.Toertocht is nog wat anders dan een wedstrijd.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door spaghetti_2 »

De organisatie aan de start en aankomst was prima vond ik. Op dat vlak goed georganiseerd. Bepijling onderweg was 80% van de tijd dik in orde, af en toe dan weer een pijl te weinig of te laat. Bevoorradingen ben ik niet gestopt.

Over het parcours, tja.. Een lokale club kan hier veel meer uit de streek halen. Ter vergelijking, La Trace d'Hez rijdt ook rond Villers-La-Ville en dit is een prachtige tocht. Dit was veel kassei, veel verhard, grote brede straken. Technisch was het zeker en vast niet. Maar misschien was dit ook niet hun bedoeling. Ik ben als tweede geëindigd op de 100 met 24 km/h gemiddeld. Als je een 200 km organiseert in feb dan heb je ook geen parcours nodig waar de snelsten 18 per uur halen natuurlijk.

Betreft de prijs: halveer ze en je hebt een marktconforme prijs. Maar hiervoor ligt het aantal deelnemers te laag vermoed ik. 200 ongeveer op beide afstanden. Dat is wat anders dan de paar duizend man op een RdHF of CdW.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door LuckyIron »

roger schreef:


205 deelnemers aan de 200km X 80 euro=16 400

142 " " " 100km X 50 euro= 7 100


totaal 23 300 euro


Inderdaad veel,maar je moet ze maar vinden om op een zondag present te zijn van 's morgens 5u tot 23u,heel de verantwoordelijkheid op je schouders nemen om alles in goede banen te leiden.Toertocht is nog wat anders dan een wedstrijd.

wij zijn ook maanden bezig en een heel weekend in de weer voor onze toertocht, met allemaal vrijwilligers. Het enigste verschil met een wedstrijd is de tijdsregistratie. Het blijft een wedstrijd op de openbare weg waar de wegcode moet gevolgd worden.

maar allé, ze mogen hun centen houden :bounce:
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door Cannonneke »

spaghetti_2 schreef:Als streekrenner vind ik alvast dat ze niet het mooiste en zwaarste uit de streek gehaald hebben, als ik naar het parcours zie. Naast bv Bois de Reves rijden ze gewoon langs..
Tja, 't is 200 km hé en normaliter is het nog echt winterweer, logisch dat er nog wat afwisseling in zit. Ik vond het zwaar genoeg voor 100 km in februari :wink:

Maar het is vooral duur voor wat het is... tijdens het seizoen zou ik het er nooit aangeven, maar dit was nu ook een unieke afstand voor de tijd van 't jaar en we konden maar profiteren van 't weer hé.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door spaghetti_2 »

Cannonneke schreef:
spaghetti_2 schreef:Als streekrenner vind ik alvast dat ze niet het mooiste en zwaarste uit de streek gehaald hebben, als ik naar het parcours zie. Naast bv Bois de Reves rijden ze gewoon langs..
Tja, 't is 200 km hé en normaliter is het nog echt winterweer, logisch dat er nog wat afwisseling in zit. Ik vond het zwaar genoeg voor 100 km in februari :wink:

Maar het is vooral duur voor wat het is... tijdens het seizoen zou ik het er nooit aangeven, maar dit was nu ook een unieke afstand voor de tijd van 't jaar en we konden maar profiteren van 't weer hé.
Volledig correct, maar ze zetten wel zelf hun event in de picture als extreem zwaar, prachtige bospassages, vette singletracks etc. Zoals gezegd hierboven is het misschien hun bewuste keuze om er een snel parcours van te maken, dat kan een correcte keuze zijn dan. Maar als ze er een zeer mooie tocht van wouden maken, dan hebben ze zeer veel laten liggen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door roger »

Alé,best is dat we de rekening van een ander niet maken,want dan gaan we nergens nog rijden.

Persoonlijk vond ik het leuk om eens kort bij huis een marathon te rijden(15km)ook wel wat uitgespaard op kilometers i.p.v.naar de Ardennen.

In ieder geval de 200 rijders zijn voor mij echt Hero's,proficiat
Plaats reactie