16.02.2019 - Anvaing

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gunther11
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 jun 2004 22:18
Rijdt met: Specialized Epic HT

16.02.2019 - Anvaing

Bericht door Gunther11 »

Pittig ritje gereden in Anvaing vandaag. Niettegenstaande de organisatie uitkwam van een school een heel mooi parcours gekregen. Na een aanloop van 5 km veldwegen, asfalt en een passage in een mooi kasteeldomein de vlaamse ardennen in gedoken. Daar werden alle mooie stukken meegenomen. verrassend veel offroad en een mooie opvolging van bos en heuvels. Veel stukken van de herder destijds. Parcours lag er goed bij maar af en toe hele zware stukken modder en glijwerk. Na de donkere en natte wintermaanden niet abnormaal. Na 20 km een mooie bevoorrading in het bos. Daarna het zwaarste stuk van de rit. Heel wat klimwerk, Hubermontbos en alle stukken daarrond voor de wielen gekregen. En ze gaan hier niets uit de weg. Hier en daar wel stukken die niet te rijden waren door sporen van traktoren die diep uitgespit waren. Maar wat bagger en loopwerk, daar kom je hard van. Soit grotendeels was alles goed te rijden. 80% heel vlot te rijden. De rest was voor de geest te sterken en de spieren te laten werken. Voor de tweede bevoorrading een ander offroad stuk bergop genomen die vlotter te rijden was dan het parcours. Lange scherpe klim offroad. Na 45 km terug bij de bevoorrading. Bijtanken voor de laatste 7 km naar Anvaing. Voornamelijk asfalt en hier en daar nog een stuk off road. Uiteindelijk 52 km op de teller en een dikke 830 hm. Bizar dat hier weinig over te vinden is op het forum. Toch een heel goede rit volgens mij. Love these rides. Het MTB seizoen is officieel begonnen.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door Fritsie »

Deze tocht laten liggen en geopteerd voor Dikkebus. Bois d'Hubermont in de winter (met gelukkig een vrij droge week laatste week) is me toch iets te vroeg. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit zien als een prima training en op sommige stukken nog kunnen rijden wanneer het voor mij een wandeltocht wordt.
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door barty »

Gisteren ook mogen genieten van deze tocht. Ik was in het gezelschap van 2 compagnons ... Peter en Peter.
De ene Peter was op het lumineuze idee gekomen om de tt van Anvaing uit te kiezen als zijn tweede toertocht ooit...Hij zal het nooit meer vergeten..
Enorm genoten van dit schitterende voorjaarsweer en zeer mooie omgeving. Ik denk 3x te voet te hebben gestaan maar dat kon de pret niet drukken.
Mooie klimmetjes, glijafdalingen. Wat moet een mens nog meer hebben??
Na de rit nog een biertje, een quiche en een stukje pizza naar binnen gewerkt om het plaatje compleet te maken.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door meester biek »

Fritsie schreef:Deze tocht laten liggen en geopteerd voor Dikkebus. Bois d'Hubermont in de winter (met gelukkig een vrij droge week laatste week) is me toch iets te vroeg. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit zien als een prima training en op sommige stukken nog kunnen rijden wanneer het voor mij een wandeltocht wordt.
Van 't zelfste gedacht.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door cowboy peter »

Met de fiets tot in anvaing gereden , en dan de toertocht begonnen. De passage aan chateau d'anvaing, te midden de sneeuwklokjes, fantastisch. Bois d'hubermont was zoals verwacht iets minder goed berijdbaar. Maar geen compromissen, je kreeg alles wat er ligt. Enkel de klim naar de bevoorrading was wandelen, de rest was mits wat doseren en goed kijken vrij goed berijdbaar. Een fantastische streek om te rijden. Dikkebus lag blijkbaar mooi droog, maar kan in parcours absoluut niet de vergelijking met deze doorstaan. Proficiat aan de inrichters.
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door sjamabandi »

Helemaal eens met vorige reacties. Wat een schitterende streek voor MTB! Spijtig genoeg had ik niet de benen voor deze zware toertocht en was het af en toe wandelen geblazen ... Maar dit is een topstreek voor de ware liefhebber!
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 16.02.2019 Anvaing

Bericht door MC Johan »

Dit was inderdaad een heel sterk parcours, sommige stroken juist niet berijdbaar, maar dat moet je er in die omgeving in de winter bij nemen.
In elk geval genoten van de tocht.
groovebiker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 jan 2019 12:13

Re: 16.02.2019 - Anvaing

Bericht door groovebiker »

top TT, uit ervaring weet ik dat deze streek heel wat te bieden heeft, maar de organisatie haalde er ook het maximum uit, met naar schatting in totaal 1,5 u passage in het Bois d'Hubermont.

Heel mooi parcours, een combinatie van (haalbare) technische klims en afdalingen, grootste deel (ook in het bos) trouwens perfect berijdbaar. Hier en daar wat modderstroken maakt het wat technischer en uitdagender, hoort bij de seizoenen :-)

Erg genoten dus van de +- 53 km (en het zonnetje), enige opm. die ik een organisator meegaf is dat 10u wat laat is voor startuur, beloofden ze ook te bekijken.
Al aangestipt voor volgend jaar...
Plaats reactie