17/2 Epic 200

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door kevx »

roger schreef:Doe eens de moeite om de site te openen!!!!

Start 200km om 6u

Start 100km om 9u

Geen trailrun die is voor later op 15 en 16 juni in Spa
Oei sorry roger, ik had nie veel tijd om nog es op meer info te klikken. Het zal nooit meer gebeuren...


60 euro is idd best een stevige prijs. Daar mag wel wat tegenover staan. Ook wel benieuwd...
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door Litevilleke »

Roger, het zijn inderdaad 2 lussen, maar wel een noorderlus en een zuiderlus, dus niet 2x hetzelfde parcours. Ik ga de 100 km doen, dat is genoeg voor mij. Hetziet er wel naar uit dat we uitstekend weer gaan krijgen.
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door marsellus_2000 »

Litevilleke schreef:Roger, het zijn inderdaad 2 lussen, maar wel een noorderlus en een zuiderlus, dus niet 2x hetzelfde parcours. Ik ga de 100 km doen, dat is genoeg voor mij. Hetziet er wel naar uit dat we uitstekend weer gaan krijgen.
Ondertussen blijkt toch dat het 2 keer dezelfde toer is voor de 200km, blijkbaar veranderd omwille van een boswachter die zijn mening herzien heeft ivm doortocht in het donker... ik ga ook voor de 100km.
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door anho »

Ik laat hem links liggen. Teveel geld voor een ronde die je tijdens een Villersoise min of meer ook kunt rijden. Livetracking ed heeft voor mij geen meerwaarde.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door spaghetti_2 »

Het is tegenwoordig de trend om iets lang/zwaar te organiseren, dit in de markt te zetten als 'de ultieme uitdaging', 'dit moet je gedaan hebben', 'bewijs dat je een bikkel bent' en hier dan een buitensporig bedrag voor te vragen. Mensen zijn nu eenmaal bereid dit bedrag er voor te geven omdat je niet elke dag 200 km op de mtb zit. Ook al is 100€ voor een uitgepeilde tocht met tijdsopname niet te verantwoorden.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door Thibault »

spaghetti_2 schreef:Het is tegenwoordig de trend om iets lang/zwaar te organiseren, dit in de markt te zetten als 'de ultieme uitdaging', 'dit moet je gedaan hebben', 'bewijs dat je een bikkel bent' en hier dan een buitensporig bedrag voor te vragen. Mensen zijn nu eenmaal bereid dit bedrag er voor te geven omdat je niet elke dag 200 km op de mtb zit. Ook al is 100€ voor een uitgepeilde tocht met tijdsopname niet te verantwoorden.
Vind ik ook. De organisatoren pakken er graag mee uit dat het superzwaar is. Ik geloof geen seconde dat dit allemaal leuke paden gaan zijn op zo'n 200 kilometer.

Deelnemers mogen blij dat het goed weer is.
Voor 't zelfde geld was het een en al modder en dan stond je daar.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door spaghetti_2 »

Als streekrenner vind ik alvast dat ze niet het mooiste en zwaarste uit de streek gehaald hebben, als ik naar het parcours zie. Naast bv Bois de Reves rijden ze gewoon langs..
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door anho »

spaghetti_2 schreef:Als streekrenner vind ik alvast dat ze niet het mooiste en zwaarste uit de streek gehaald hebben, als ik naar het parcours zie. Naast bv Bois de Reves rijden ze gewoon langs..
Yep, en genoeg asfalt lijkt het. Laat het organiseren maar over aan de locals (lees verenigingen). Die maken er een sport van om veel lekkers voor te schotelen. Tegen zeer schappelijke prijzen. De grote commerciële jongens maken het niet mooier...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door TaurineR »

Het is wel een uitdaging om 100km uit te pijlen.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door dirty »

100 km afpijlen voor 80 euro per deelnemer wie doet dat niet graag ?
Volgens een lid van ons die heeft deelgenomen zeer povere bevoorradingen onderweg deze dure organisatie niet waardig , er is nu nog één lid onderweg hij heeft tijd tot 23u dus nog 3u10 om binnen te komen hopelijk vind hij nog iets om aan te sterken .

Kevin Van Hoovels was eerste met een tijd van 8u37 .
Plaats reactie