29 ombouwen naar 27,5

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

29 ombouwen naar 27,5

Bericht door Jochen74 »

Ik ben op zoek naar een 27,5 fulley en kwam bij de lbs uit op een Trek Fuell EX 8 van 2018 waar een mooie korting op zit.
Dit is een 29, maar de dealer vertelde me dat het geen probleem is om te bouwen naar 27,5.
Techniek is niet mijn ding, vandaar de vraag of dit wel mogelijk is, en of dit wel goed is?
Of kijk ik beter onmiddellijk uit naar een af-fabriek 27,5?

Alvast bedankt voor nuttige info.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 29 ombouwen naar 27,5

Bericht door dirkdierickx »

de fuelex kan je zowel in 29 of 27.5 krijgen, maar als je de 27.5 koopt dan zit er wel verschil op de veerweg.
op zich zal dat wel gaan, maar dan is de vering niet optimaal ingesteld op 27.5 (tenzij lbs dit ook allemaal aanpast)

waarom moet dat eigenlijk specifiek een 27.5 zijn? veel trailbikes komen met 29 tegenwoordig.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: 29 ombouwen naar 27,5

Bericht door Jochen74 »

Klopt. Voornamelijk omdat het zo in mijn hoofd zit. Ik ga binnenkort testeijden met een 29 om te kijken of die even wendbaar zijn tegenwoordig.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: 29 ombouwen naar 27,5

Bericht door aresius »

De huidige generatie 29er zijn echt wel wendbaar hoor. Aleja m'n Ragley BigWig toch. :-D
Dat in de eerste modellen nog wat kinderziektes zaten, is normaal. Maar deze zijn er bij de meeste merken intussen wel uit.

Als je echt nog wil ombouwen zou ik wel kortere cranks steken.
Anders zal je nogal vlot met je pedalen tegen de grond zitten als het wat ruw wordt.
Plaats reactie