Welke GPS, zoveel aanbod

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
stevebeirlaen
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 16 jan 2019 20:09

Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door stevebeirlaen »

Hallo,
Ik ben wat op zoek naar een GPS voor op de MTB. Nu hoor ik overal uiteraard dat garmin de beste is met wahoo, maar die zijn duurder uiteraard. Ik lees niets over bvb Mio, die staat op futurumshop voor 220euro met hartslag en cadanssensor, model 215HC. De lezyne is ook iets wat veel passeert en polar. Maar ik wil een GPS die ook zelf eens een route kan aanmaken en die mio kan dat bvb. Welke kunnen dat bij garmin? Ik zie edge explore en dan modellen met nummers zoal 130,520,820... Iemand wat raad voor een nieuweling in het mtb wereldje.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door Beny »

Daar ik lees dat je al gekeken hebt bij Mio rond de prijs van 220 euro
Dan raad ik je de Garmin Edge Explore aan
vb: https://www.waypointzolder.be/Garmin/G0 ... xplore.php
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door dirkdierickx »

zelf gebruik ik bryton, momenteel de 330 en die is OK op de weg, maar minder geschikt voor mtb.
ik heb het nieuwe toestel besteld, de 450, en daar is de gps wel duidelijker, de oudere toestellen kan je nu misschien wel in uitverkoop vinden.
in ieder geval komen ze allemaal onder €200 uit, incl sensors.


https://www.brytonsport.com/#/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door RigolleM »

Dat je niks over Mio leest op dit forum zegt toch genoeg! Bryton, Leyeze en Polar passeren hier zo af en toe eens maar Garmin en Wahoo zijn het populairst bij de sportieve fietsers.

Als de suprise-me functie, zoals het bij Mio heet, een must is dan is de Edge Explore, zoals Beny al aangaf, uw beste keuze. Onlangs deze ook voorgesteld voor een vriend van mij. Prijs/kwaliteit het beste aanbod momenteel.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door HardTail Charlie »

Laat me om te beginnen "bekennen" dat ik een Polar-medewerker ben, dus ja, ik heb een bepaalde voorliefde/voorkeur ;-)

Maar, sta me toe - neutraal - te argumenteren dat je eerst en vooral moet weten/beslissen welke functies van je "GPS"-toestel voor jou echt van belang zijn. Er wordt immers bij momenten nogal wat op een hoop gegooid...
Gaat het om registratie van rit/snelheid/afstand, of moet het zeer uitvoerige 'navigatie' zijn? Is (correcte) hartslagmeting iets waar je belang aan hecht, batterijduur, kwaliteit display en afleesbaarheid, bedieningsgemak...

Voorts, welke je ook kiest, veel plezier ermee.
sandervl
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 25 jul 2012 12:04
Rijdt met: Kona Kahuna DL

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door sandervl »

@dirkdierickx: heb je ondertussen de bryton rider 450? ik ben heel benieuwd hoe deze je bevalt. Op het internet weinig (lees geen) reviews over te vinden. Ik overweeg sterk om deze gps aan te schaffen, volgens mij evenwaardig aan wahool elemnt bolt.

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door RigolleM »

sandervl schreef:@dirkdierickx: heb je ondertussen de bryton rider 450? .. volgens mij evenwaardig aan wahool elemnt bolt.
Verklaar u nader?
stevebeirlaen
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 16 jan 2019 20:09

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door stevebeirlaen »

Wel ik ging eigenlijk dan inderdaad voor de edge explore gaan, tot er iemand uit de buurt een 820 edge verkocht en dan die overgenomen. Werkt perfect maar zou nog meer offroad mogen gaan of toch meer kleine wegen en paden nemen. Iemand de me kan helpen met de perfecte instelling voor het toestel om max offroad uit de gps te halen bij de functie waarbij de gps zelf een rondrit maakt?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door dirkdierickx »

sandervl schreef:@dirkdierickx: heb je ondertussen de bryton rider 450? ik ben heel benieuwd hoe deze je bevalt. Op het internet weinig (lees geen) reviews over te vinden. Ik overweeg sterk om deze gps aan te schaffen, volgens mij evenwaardig aan wahool elemnt bolt.

Ik hoor het graag!
yep, heb hem nu al een tijdje en gebruik hem zowel op de weg als offroad.
geweldig toestel, de navigatie is door OSM echt veel beter dan met de 'suggestielijn' van de vorige modellen, ik ben nog geen enkele keer verkeerd gereden, ook offroad!
batterij gaat onozel lang mee, dat vind ik zo geweldig, zelfs als de waarschuwing komt dat de batt. bijna leeg is heb je meestal nog meer dan een uur om de rit af te ronden voordat het toestel echt uitgaat.
nog een verbetering tov vorige generatie is meer knoppen zodat de bediening wat gemakkelijk is.
syncen met strava etc kan zonder app of pc, rechtstreeks connecteren met wifi.

het enige wat je niet hebt zijn live strava segments, voor zover dat je dat belangrijk vind, kan dit wel een doorslaggevend argument zijn om dit toestel niet te kopen. wat er ook ontbreekt is een 'get me home' functie, ik geloof dat garmins dit wel hebben. je moet dus een route uploaden voordat je kan navigeren (kan je dan wel via de app aanmaken onderweg, maar is een beetje geknutsel).
sandervl
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 25 jul 2012 12:04
Rijdt met: Kona Kahuna DL

Re: Welke GPS, zoveel aanbod

Bericht door sandervl »

Super! bedankt voor deze reactie

Kunnen de velden (afstand, snelheid,...) aangepast wanneer je een route volgt?
Plaats reactie