2de lichte wielset voor trailbike

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door k03n »

Hoi!

Ik wil mijn trail fully (alu niner jet 9) optimaliseren voor er wat marathons mee te gaan rijden en zoek een lichte wielset. Ik rij al lang MTB maar heb heb me nooit druk gemaakt om de wielen :-) Maar voor langere tochten met stevig wat hoogtemeters vermoed ik dat dat zeker van pas komen!

Ik zie online wat wielenbouwers (stealthwheels, boltwheels...), zie wielsetjes van mavic, zipp, shimano... en weet dat een paar fietswinkels in de buurt die graag reclame maken voor hun handgespaakte wielen. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Voor een slag in men wiel ga ik graag langs bij men fietsenmaker, als dat de keuze kan beïnvloeden... En ik weeg net geen 70kg.

Ik had een 500 euro in gedachten maar overtuig me gerust om daar boven of onder te gaan!

Wat ik nodig heb is:

15 x 110mm front
12 x 148mm rear
sram 11speed, dus geen xd driver

Favoriete (lichte) bandencombinatie voor het beoogde doel mag er ook gerust bij :-D

Thanks!
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door dirkdierickx »

ga je zoiets vinden voor €500?

ik heb nu nog niet specifiek naar mtb wielen gekeken, maar op de weg gaat de prijs omhoog naarmate het gewicht naar beneden gaat, ik vermoed dat dat voor mtb ook wel zo zal zijn. voor €500 zal je wel een mooie alu set hebben, maar dat zijn dan ook weer niet de lichtste wielen.

ben wel benieuwd wat andere hierover te zeggen hebben, een mooit wielsetje voor een goeie prijs kan er bij mij ook wel altijd bij :)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door Dickie »

Dat is het dilemma van 'licht, sterk, goedkoop', je kan er steeds maar 2 uitkiezen.
Hangt ervan af waar je nu mee rijdt en wat je wil verbeteren.
Een wielset van over 2kg die je wil vervangen naar iets dat een paar 100g lichter weegt zal nog wel lukken met het budget. bvb een set met Notubes Ztr Crest Mk3 gaat rond de 1600g zitten en net onder de €500 als het systeemwielen zijn. Handgespaakt? Dan ga je er over zitten, ca €600 a 700.
Wil je nog lager qua gewicht dan gaat het snel naar het dubbele of meer van jouw budget.
In dat geval komen de carbonvelgen in het vizier.
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door k03n »

Een 6 a 700 euro wil ik er zeker aan geven; maar dan is de vraag, zit je dan prijs/kwaliteit beter bij handgespaakte wielen?
Huidige wielset zal zeker 2kg zijn dus zoek inderdaad een setje van rond de 1600.

Ik weeg dus net geen 70kg, set is dus eerder naar marathons gericht en ben graag snel beneden. Als er een boom ligt spring ik er graag over :-D

Voorkeuren voor bepaalde merken? (online) Bouwers?
kevin405
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 27 okt 2018 16:37

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door kevin405 »

http://www.revicycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hier handgespaakte wielen laten maken. Dt swiss XR361 met Dt 350 naven en Dt comp spaken . Dit was voor 470 euro . Ergens anders kwam ik al bijna aan 600 euro.

Ben er zelfs 120 km naar nederland voor gereden om ze op te pikken :-)
Gebruikersavatar
IC
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 15:12
Rijdt met: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door IC »

Nog steeds tevreden van deze aankoop?
kevin405 schreef:http://www.revicycles.com/

Ik heb hier handgespaakte wielen laten maken. Dt swiss XR361 met Dt 350 naven en Dt comp spaken . Dit was voor 470 euro . Ergens anders kwam ik al bijna aan 600 euro.

Ben er zelfs 120 km naar nederland voor gereden om ze op te pikken :-)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: 2de lichte wielset voor trailbike

Bericht door Flip FSR »

Ik heb het perfecte setje voor u, licht en stijf.

https://link.2dehands.be/m1471091507" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Oud topic zie ik nu :oops:
Plaats reactie