Dropper hulp

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 754
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Dropper hulp

Bericht door schuppe »

Ik dacht dat ik het al had gepost maar vind het niet meer terug.
Welke dropper raden jullie aan op mijn hardtail. Hij zou moeten dienen om tt te rijden en nu en dan eens een marathon. Heb al gehoord dat er veel verschil in kwaliteit is (speling na een tijd bij sommige). En op velofollies wat info inwinnen is goed maar ook weer niet want elke constructeur praat natuurlijk voor zijn eigen winkel.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Dropper hulp

Bericht door aresius »

Op m'n hardtail gebruik ik een Crankbrothers Highline, deze is bijna een jaar in gebruik zonder problemen.
Het was wel een gok want de vorige CB versies waren brol. Maar tot nu toe zeer tevreden van.

Op de fully heb ik een Gravitydropper. Het voordeel hiervan is dat deze volledig mechanisch is.
Deze is een nieuwe sinds enkele jaren. De vorige heeft zo'n 7 jaar dienst gedaan zonder problemen.
Het "nadeel" is dat de kabel enkel extern loopt. Deze hebben ook een klein beetje speling maar al fietsend merk je er niks van.

Je keuze van dropper zal vooral afhangen of je frame een interne kabel mogelijk maakt.
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: Dropper hulp

Bericht door brambobeers »

Zelf geloof ik in droppers van Brand X/trance X . Prijs kwaliteit zijn deze best goed.
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: Dropper hulp

Bericht door maxeur »

Heb een KS dropper en is zeer goed voor een kleine prijs.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Dropper hulp

Bericht door Kristof Huyck »

nuttig review: https://enduro-mtb.com/en/ten-dropper-post-test/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ondertussen reeds 2 rock shox reverb's gehad voor mijn fully, echter niet geheel tevreden van de laatste. Ik moet om de x-weken bleeden op hem werkende te houden... Ik ben al eventjes aan het uitkijken voor een stopper op mijn hardtail en ik dacht eerst de Fox Transfer te bestellen, paar de prijs hield mij tegen. Na bovenstaand review en onlangs nog een ander positief review, toch de brand X Ascend II besteld vanwege de lage prijs. Amper 120 euro, een fractie van wat de Fox kost, dus als hij toch tegenvalt verlies je niet al te veel geld. Ik ben benieuwd :-)
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Dropper hulp

Bericht door Boebbel »

Kristof Huyck schreef:Na bovenstaand review en onlangs nog een ander positief review, toch de brand X Ascend II besteld vanwege de lage prijs. Amper 120 euro, een fractie van wat de Fox kost, dus als hij toch tegenvalt verlies je niet al te veel geld. Ik ben benieuwd :-)
En wat is je ervaring ondertussen?
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Dropper hulp

Bericht door Powerflor »

Ben ook op zoektocht.
Op Velofollies mijn ronde gedaan.
Cranckbrothers werd bij Juckers aangeraden boven de Thompson.
Verder Fox, maar had precies zijdelingse speling, word wel overal aangeprezen
Magura is ook een mogelijk, gemakkelijke installatie. Hoog rijdergewicht mogelijk.
Kindshock is zijn geld niet waard.
Rock shox staat niet op mijn lijst, wegens vroeger miserie met deze.

Ben er nog niet uit, aangezien ze allemaal + 300euro kosten.
Budgetmerken waag ik mij niet aan, wegens bepaalde eisen.
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Dropper hulp

Bericht door W_H »

Ik heb een fox transfer in mijn fully. Kan er niets slecht van zeggen. Doet wat het moet doen nog nooit haperingen oid gehad.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Dropper hulp

Bericht door kovan »

Ik reed 3 jaar met kindshock LEV, voor mij een toppertje!
Nu heb ik een 2tal jaar een Rock Shox, ook heel tevreden van tot op heden....
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Dropper hulp

Bericht door psychoboarderke »

Kijk zeker ook eens naar BikeYoke!

https://www.bikeyoke.de/en/dropper-posts/

Super tevreden van, nooit bleeden. Het beetje onderhoud dat je moet doen is poepsimpel.
Beschikbaar in allerhande maten. En ook zeer goede service.
Ik had een probleem met mijn 1st gen Revive, Sacki (de eigenaar) zelf regelde de service afhandeling.
Ik kreeg eerst een nieuwe dropperpost opgestuur en moest daarna pas de oude opsturen.

Pas wel enkel dmv interne kabelvoering.
Plaats reactie