02.02.2019 - Balen - Keiheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door bietho »

Om te beginnen dank aan de 270 dapperen die toch de koude en de regen trotseerden, na de tocht te rijden is er heel wat besproken in het cafe, en over 1 ding waren ze het allemaal eens, niemand heeft ooit meegemaakt dat de keiheuvel er zo slecht aan toe was, vooral de stroken waar de ontbossingmachines alles kapot gereden hadden, ondanks het troffelwerk waren de paden, een modderpoel, en was het baggeren geblazen. Na dat alles opgeruimd is, ben ik uitgeteld, en zal morgen verder info geven.
VrolixF
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 jul 2017 20:21

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door VrolixF »

Voor mij de zwaarste toertocht die ik al gereden heb, waarschijnlijk door de weersomstandigheden . ' S morgens van start tot finish door sneeuw / regen / koude . Hierdoor lag het parcours er ook zeer modderig en zwaar bij . Ondanks het afzien , toch geamuseerd op een mooi parcours . Ik kom volgende keer terug , hopelijk met beter weer !
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Donkey@base.be »

Het klopt inderdaad dat dit de slechtste omstandigheden waren waarop deze tocht, voor mijn ongeveer 10 deelnames, is gereden. Uit ervaring weet ik dat dooiende sneeuw op een niet al te harde ondergrond echt blubber veroorzaken en dat het dan eigenlijk niet uitmaakt of de ondergrond zanderig is of niet. Ik was wel even verrast dat er redelijk wat sneeuw was op het parcours want rond Turnhout was de situatie helemaal anders. Ondanks die sneeuw ben ik er toch met enige moed aan begonnen (30km) , maar vlak na de pauze was de moed niet zo groot meer en ben ik op de kids toer overgeschakeld. Uiteindelijk bleek ik toch nog op 33km uit te komen voor het totaal. Heel eerlijk : daarvan reed ik de laatste 6km zowat op mijn tandvlees. Ik hoop in elk geval dat de organisatie blijft en zal zeker ook volgend jaar op mijn tanden proberen te bijten in het geval de omstandigheden niet ideaal zijn. Nog een opmerking over de omstandigheden : in de 15 jaar dat ik de mtb toertochten rijd heb ik slechts een 5 tal keren op zulk een parcours gereden. In de winterperiode is de kans op deze blubber niet te gering. Ik hoop dat dit de organisatoren niet afschrikt en zou ze zeker willen bedanken.
Sk79
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 jan 2019 21:50

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Sk79 »

Vertrokken voor de 52km, het baggeren en het slechte weer nam ik er graag bij maar aan de bevoorrading nog over even gedacht om de verder te doen op de 40 maar men voeten en handen lieten het niet meer toe van de koude, dan maar de korstte weg terug, dus de kidsroute genomen om zo snel mogelijk binnen te zijn. Dit heb ik zolang ik aan mtb doe nog niet meegemaakt. De super goede douche deed heel veel deugd.
Jammer voor de organisatie dat er niet veel volk over de vloer kwam. Hopelijk volgend jaar betere omstandigheden. Tot volgend jaar.
Plaats reactie