Waar zit Strammermax?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door G-m@n. »

dan ben ik gelukkig mis! ben benieuwd of hij iets laat weten. zijn verslagen waren idd de moeite altijd.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door Leto »

Edlisjas schreef:Zijn naam is inderdaad Paul. Via de database van het forum heb ik zijn e-mailadres. Zal hem een mailtje doen met de link van dit topic dan kan hij reageren als hij wil.
Thx Dave! Kijk ernaar uit!
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door petruske »

ik ken de strammermax heb er verschillende nachttochten meer samen gereden ,maar hoor er ook al enkel maanden niks meer van ,dacht dat het aan mij lag omdat ik geen avond en nachttochten meer rij
was een gezellige man en kon inderdaad mooie samenvattigen schrijven ;zou ook wel eens meer erover wollen weten
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door chrisper »

jammer nog geen nieuws
elke keer ik een bericht krijg dat er nieuwe berichten zijn op dit topic, hoop ik ergens dat we de strammermax zullen horen
we blijven hopen

(begint een beetje mysterieus te worden)
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door Edlisjas »

Ook op mijn mail heeft hij nog niet gereageerd.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door StrammerMax »

Ik leef nog hoor! Jos was de cafébaas van het Café De Papegaai in Stabroek, de sponsor van De Papegaai Bike Team. Jos is overleden en diens zoon baat nu het café uit. De Papegaai Bike Team bestaat eigenlijk alleen nog maar in theorie. Ik vermoed wel dat ze soms nog eens afspreken via Facebook voor een lokaal ritje. De voorzitter is enkele jaren terug met de fietsenzaak BikeAholic (Stabroek) begonnen en had allicht geen tijd meer om zich met een en ander bezig te houden, alhoewel hij wel een groepje renners heeft die met een tenue van de zaak koers rijden. Bovendien zijn op dat ogenblik een aantal trouwe en actieve leden verhuisd, naar Kasterlee en naar Halle. Omwille van hun werk of hun huishouden. De fietsclub is ontstaan uit een aantal vrienden die samen school liepen in PITO Stabroek (Provinciaal Instituut voor Technisch Onderwijs). Dat waren toen mannen van tussen de 25 en 30 jaar, die leren dan een partner kennen en die hebben nu allemaal kleine kinderen rondlopen. Na het oprichten van hun club konden ook andere leden aansluiten.

Mijn leven is een tijd daarna ook veranderd. Ik was het voor mijn werk over en weer rijden van Ekeren naar Hoogstraten zo beu dat ik aanvankelijk tijdens de week in Hoogstraten bleef en enkel nog thuis was tijdens het weekend. Doordat de conciërge er de brui aan gaf is de conciërge van de sporthal op het terrein conciërge van het domein geworden en werd mij gevraagd of ik de sporthal voor mijn rekening wilde nemen. Sinds 2014 woon ik dus binnen de muren van de plaats waar ik werk. Ik betaal weinig huur maar moet als tegenprestatie voor het appartement nog een aantal taken doen, onder meer het dagelijks openen en sluiten van de sporthal die ’s avonds verhuurd wordt aan een lokale sportvereniging. Dat had voor gevolg dat ik op de zaterdagen dat die club thuiswedstrijden had tot 01.30 u moest opblijven om af te sluiten! Terwijl ik tijdens de week ook tot 23.00 u op was om af te sluiten. Soms zat ik vergeefs te wachten tot het licht uit was om te kunnen sluiten als ze het vergaten te doven! Op de duur begon dat door te wegen en had ik nog weinig zin om op zondag vroeg uit de veren te komen om toertochten te gaan rijden. Na elke werkweek was en ben ik altijd doodmoe. Nu heb ik wel sinds kort kunnen bekomen dat ik enkel moet openen en dat de club zelf afsluit. Wat niet wegneemt dat ik voor mijn gewone job ook vaak laat bezig ben. Want al die extra’s komen bovenop mijn fulltime werk. Andere mensen beginnen vier vijfde te werken als ze ouder worden, ik werk nu zeven vijfde!

Het mountainbiken is daardoor stilgevallen. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik nog op een bike gereden heb. Ik kwam ook nog slechts weinig bekenden tegen op toertochten en dat temperde ook de motivatie. Ik reed ook zeer traag en omdat ik altijd het onderste uit de kan wilde en de grootste afstanden reed kwam ik vaak als laatste aan! Ik heb dan een hele tijd in het gezelschap van Jari gereden, leren kennen via de fora en sites, maar die jongen was maar half zo oud als ik. Naarmate hij meer getraind was kon ik dat tempo niet meer aan. Bovendien ben ik nooit een sportman geweest. Het is een wonder dat ik met biken begonnen ben en dat ik het volgehouden heb van 2006 tot 2018!

Met het schrijven van verslagen was ik al eerder gestopt. Intussen was mijn schrijfstijl wel gekend en was het moeilijk om nog origineel uit de hoek te komen. Ik hoorde mezelf “zagen”. Er kwam ook nog weinig reactie op de schrijfsels en daardoor verdween de motivatie. Het schrijven en plaatsen van de artikels op de websites kostte ook zeer veel tijd en die had ik niet meer. Ik hield alles ook minutieus bij in een document: gereden afstanden, snelheid, het verslag. Dat kostte allemaal enorm veel tijd. Intussen was ook MTB-You overgenomen en de nieuwe Admin zit eigenlijk met hetzelfde probleem: te veel werk en geen tijd. Want die site wordt gedragen door slechts een handvol mensen, daar zit geen grote organisatie achter. Buiten het onderhoud van de kalender gebeurt daar bijgevolg ook nog weinig wat zichtbaar is voor de buitenwereld.

Ik kon het ook moeilijker opbrengen om ver met de auto te rijden terwijl ik tevoren heel Vlaanderen en Waals-Brabant afschuimde om te gaan rijden van in Neeroeteren tot in Kruishoutem, Sint-Maria-Horebeke en zelfs Francorchamps. Ik heb ooit op één dag 2 keer 180 km met de auto gereden om de toertocht van Awenne (Saint-Hubert) te kunnen rijden! Ik reed soms twee toertochten op één dag! De dagtocht in Merksplas en de nachtrit in Bonheiden! Zelfs regen en sneeuw konden mij niet thuis houden. Als ik daar allemaal aan terugdenk dan krijg ik soms wel hartzeer dat ik dat niet meer kan opbrengen! Het mountainbiken heeft mij anderzijds ook een zeer speciale vriend opgeleverd. Ik heb me namelijk ontfermd over drie op het domein gedumpte katten en een vierde heb ik meegenomen tijdens een toertocht. Een kitten van amper drie weken oud dat rondliep in het midden van nergens aan het Zilvermeer in Mol. Tijdens een toertocht vanaf het Campinastrand in Dessel (17-09-2016). Daar is nooit een verslag van geweest. Dat beest wandelt vaak mee wanneer ik de controletoer doe van het domein!

De laatste toertocht die ik gereden heb was die van Hoogstraten (04-02-2018). Nu zondag vindt die opnieuw plaats. Het was mijn bedoeling van deze te zien als een nieuwe start. Desnoods rijd ik de kidstoer. Temeer omdat ik sinds kerstmis last heb van pijnlijke knieën, ongemakken die te maken hebben met het ouder worden. Als ge naar Hoogstraten komt rijden en ge staat aan de bikewash dan moet ge maar eens naar boven kijken. Daar woon ik. Met dank voor de bezorgdheid en groeten.

StrammerMax
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door petruske »

tis goed van a nog ne keer te horen max, en hoop het allerbeste voor je in de toekomst
petruske
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door Leto »

E Viva "Strammermax" !! Succes zondag in "jouw" Hoogstraten ;-)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door G-m@n. »

fijn dit te lezen. succes met de herstart als hij er komt!
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Waar zit Strammermax?

Bericht door chrisper »

idd heel leuk om nog eens iets van je te horen.
hopelijk vind je ooit opnieuw de tijd en de moed om deze mooie sport te beoefenen
het lezen van je verslagen was altijd een groot plezier, dus dank hiervoor
ook al vond je uzelf op t einde 'zagen', zo heb ik dat nooit ervaren
integendeel, ik keek er wel naar uit
vooral als ik dezelfde tocht gereden had, was het leuk om deze in uw woorden te herbeleven
en ik begrijp heel goed dat je het gevoel had dat je mensen niet boeide met je verhaal omdat er weinig reacties kwamen
ik gaf ook nooit een reactie hier op, doe dat gewoon bijna nooit
maar toch was het leuk, heel leuk
succes in je verdere leven en alles wat je doet
groeten
Plaats reactie