Garmin Edge 1030

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Jammer van die rondrit functie die ontbreekt. Voor mij toch wel een belangrijk item.
Interessante functie voor de recreante niet veeleisende fietsers, maar als je een beetje kunt werken met navigatie software kan je nog meer uit de streek halen.

De rondrit functie houdt geen rekening met stukken parcours die de moeite waard zijn of je ergens passeren waar eventueel een mooi zicht is of een bekende helling of waar je ff kunt pauzeren voor een tussenstop.

Stel je komt op bezoek in Oudenaarde, dan wil je toch ten minste eens een paar klassiekers omhoog rijden.. Denk je dat zo'n rondrit functie hiermeer rekening houdt? Nope... je maakt zelfs kans dat hij je er gewoon langs stuurt en bij weze van spreken eens kunt zwaaien naar die helling! :-D Dan ben je beter af met de BLOSO route, rij je toch tenminste eens de Koppenberg omhoog :lol:
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Ik zit voor het werk vaak in het buitenland en indien mogelijk neem ik de fiets mee om na het werk ter plaatse nog een uurtje of 2 te kunnen fietsen. Ik ken daar mijn weg niet en wil enkel een trainingsrit maken zonder dat ik er een half uur moet aan voorbereiden.

De 820 geeft me de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal routes. Niet altijd de mooiste, maar op dat moment is enkel de afstand en eventueel hoogtemeters van belang.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Ik zit voor het werk vaak in het buitenland en indien mogelijk neem ik de fiets mee om na het werk ter plaatse nog een uurtje of 2 te kunnen fietsen. Ik ken daar mijn weg niet en wil enkel een trainingsrit maken zonder dat ik er een half uur moet aan voorbereiden.

De 820 geeft me de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal routes. Niet altijd de mooiste, maar op dat moment is enkel de afstand en eventueel hoogtemeters van belang.
Kan je makkelijk met de app Komoot (zelfs voor MTB) een rit in mekaar boksen van x aantal kilometer en heb je nog altijd de richting onder controle. Ook al ken je de streek niet, meestal wil je ergens heen fietsen.

Maar soit, ik hoef dit niet te verdedigen, als je dit een onmisbare functie is voor jou, dan staat het je vrij om voor de Edge 1030 te kiezen!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Hou je vooral niet in. Zo'n discussies zijn interessant om de juiste keuze te maken.

wat is die Komoot app?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Hou je vooral niet in. Zo'n discussies zijn interessant om de juiste keuze te maken.

wat is die Komoot app?
Een online route planner... Google maar eens!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Doe ik.

Zou een Wahoo 8 à 10 uur een route kunnen narijden (zonder dat de batterij leeg geraakt?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Er is een Wahoo Elemnt topic, misschien daar verder discussiëren over de Wahoo, om het hier niet al te bont te maken in het Edge 1030 topic ;-)
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Idd. Ik kijk daar ook even rond. De balans begint toch door te hangen naar de wahoo....
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door chrisper »

weet er iemand van de 1030 gebruikers hoeveel ritten je kan bewaren (koersen) op de garmin?

op de edge 1000 kan ik ongeveer 80 ritten bewaren, die ik wel eens narij
dus gpx inladen, en de edge 1000 maakt hier een koers van

ik heb de gewoonte om nu en dan enkele ritten zelf te maken, zodat ik thuis kan vertrekken voor 1 of andere rit na te rijden.
ook enkele bloso routes in de buurt blijven op de edge staan
zo kan ik gewoon fiets pakken, garmin erop, en gewoon route narijden (zodat ik er niet eerst iets moet opzetten)

(hoe zou dit zitten met de wahoo, deze stel ik daar ook nog even)
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Edlisjas »

Jemp schreef:Doe ik.

Zou een Wahoo 8 à 10 uur een route kunnen narijden (zonder dat de batterij leeg geraakt?

Mijn 1030 Edge kan dat... :wink:
Plaats reactie