02.02.2019 - Balen - Keiheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

02.02.2019 - Balen - Keiheuvel

Bericht door Donkey@base.be »

Is er al meer informatie over deze tocht. Hij staat steeds bovenaan op mijn favorietenlijstje maar heb vorig jaar afgehaakt vanwege constant regenweer en het feit dat de parking zich wel erg ver van de douches bevond. Misschien kom ik wel af en probeer ik me na de tocht wel op de parking terug propere kleren aan te trekken. Alle informatie is welkom.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door jari2057 »

Ik vind dat altijd een van de mooie ere tochten van het jaar
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Supernaut »

met een beetje opzoekingswerk vind je dit http://users.telenet.be/spoortrekkers1/ ... 202019.htm
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Den Bees »

Supernaut schreef:met een beetje opzoekingswerk vind je dit http://users.telenet.be/spoortrekkers1/ ... 202019.htm

Aan deze hebben we toch al iets aan , avondtocht lijkt me ook wat
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door bietho »

Hierbij wat info over onze toertocht, zaterdag laatste verkenning gereden, en op enkele plaatsen de tocht wat moeten aanpassen ivm grondwerken langs het kanaal, dat stuk is er dus uit, wat gecompenseerd is met een extra lus in de keiheuvel. Voor de rest was het parcour goed berijdbaar, enkel in de keiheuvel zijn nog enkele single tracks kapot gereden door machines van het bosbeheer, maar hier wordt met de troffel nog aan gewerkt. Er is een nieuwe parking voorzien, korter bij dan vorig jaar, eind Sint Jansstraat, 400M van de zaal, bereikbaar via de kapel, dus niet aan de keiheuvel afslaan, komende van Lommel. ( volg pijlen) Ook hebben we nieuwe douches geïnstalleerd, vandaag getest en goed bevonden. Voor diegene die willen douchen, er is een bewaakte vestiaire voorzien in de zaal, waar je je rugzak in bewaring kan geven.
Volgens de weerverwachting zal er nog wat hemelwater neerdalen, maar niet getreurd de zandgrond van de keiheuvel kan al wat verdragen. Na de droge zomer is de regen zeker welkom en is de mulle zand goed berijdbaar. zeker met nog een beetje vrieskoude.

De afstanden zijn 17 - 30 - 40 en 50km, en zoals bij de slager, mag het soms iets meer zijn.


En inderdaad vrijdag is de avondtocht, 32km, wat zeker de moeite is, met de kaarsverlichting zijn er feeërieke landschappen, en in het donker beleef je de keiheuvel op een heel andere manier. Op de bevoorrading kan je genieten van een borreltje jenever of warme chocolademelk, sportdrank en koeken zijn ook aanwezig. Je kan de avond afsluiten met de after ride party, verzorgd door DJ Funky en Westmalle van 't vat.


Tot vrijdag of zaterdag,
grt
WTC De Spoortrekkers
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Donkey@base.be »

bedankt voor de informatie, zal normaal weer afzakken naar Balen. Voor diegenen die er nog niet gereden hebben : het is voor mij 1 van de plezantste parcoursen uit de regio.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door Den Bees »

Donkey@base.be schreef:bedankt voor de informatie, zal normaal weer afzakken naar Balen. Voor diegenen die er nog niet gereden hebben : het is voor mij 1 van de plezantste parcoursen uit de regio.
Ik had ook zoiets gehoord , daarom kom ik special van mechelen om deze te rijden
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door DoubleOne »

Waar vanuit Lommel centrum valt er het beste aan te pikken?
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door toerist »

Ik kom ook af vanuit West Vlaanderen, ter vervanging van de tt Mol-Wezel die jammer genoeg niet meer doorgaat. Ideale bike omgeving met veel zand.
storti
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: za 05 dec 2009 18:27
Rijdt met: scotte

Re: 2.2.2019 Balen Keiheuvel

Bericht door storti »

kan ik ergens inpikken komende van Lommel
Plaats reactie