GPS horloge voor te fietsen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

GPS horloge voor te fietsen

Bericht door joske77 »

Wie gebruikt een GPS horloge voor te fietsen?
Ik heb nu een edge 25 om te fietsen en een forerunner 620 om te lopen.

de forerunner is enkele jaren oud en de batterij begint minder te worden, na een uur of 3 is deze ongeveer plat.

Nu dacht ik een forerunner 935 of een 735XT te kopen, omdat deze ook voor dagelijks gebruik als horloge kunnen dienen.
De batterijduur is voldoende (om deze reden valt de FR235 af)

Liefst blijf ik bij Garmin, heeft iemand ervaring met een van deze forerunners om te fietsen?
ik hoor graag de pro's en contra's

Alvast bedankt
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb zelf een FR235.
Batterijduur valt goed mee, eigenlijk. Per uur fietsen gaat er 10% van de batterij, dus batterij kan tochtjes van een dikke 9u aan.

Ik gebruik de FR eigenlijk gericht voor looptrainingen en als dagdagelijks polshorloge, maar ik registreer er ook mijn fietsritten mee.
Ik gebruik op de fiets wel een echte fietsGPS als hoofdtoestel en de FR als back-up-registratie.
Puur voor de registratie werkt dat goed, maar ik rij heel veel tracks en routes op gps en dan is zo'n horloge toch minder interessant.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door viperteam »

Ik gebruik een edge 800 en een vivoactive Hr ,zou ik nu een nieuw horloge moeten nemen dan is het de vivoactive 3 .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door RigolleM »

Ik heb een FR235, en daar maar één keer mee gefietst daar ik mijn hartslagsensor was vergeten, en deze dus gebruikt als HR broadcasting.

Batterij valt inderdaad goed mee.

Ligt hier nu stof te happen, daar ik een Apple Watch in bezit heb. Stuur maar PB als je interesse hebt!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door G-m@n. »

ook een vivoactive hr voor de kleinere ritjes of wandelingen op te nemen werkt perfect en niet duur.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door HPA »

Ik heb een 735XT. Leuk toestel om mee te gaan lopen en fietsen. Uploaden naar Strava verloopt vlot. Als je hem echt voor navigeren wil, dan zou ik een echte fietsgps kopen. Daarvoor zijn deze horloges niet echt geschikt. Voor een gps te maken van je tocht zijn ze ideaal. Ik heb er ook de cadansmeter van mijn fiets mee gekoppeld en als je er de "run"hartslagband bij koopt heb je nog een hoop andere statistieken.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door jervanheg »

One that rules them all: De Fenix 5x (of 5 plus). Absoluut monster; wel niet goedkoop. Inclusief topokaarten, navigatie, routing,.... Quasi dezelfde functionaliteit als de handheld modellen (vb ook eigen kaarten uploaden). Batterij gaat eeuwig mee.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door Flip FSR »

Vivoactive 3, mijn beste koop ooit, kan je alles mee en is geen knoert zoals de Fenix en consoorten zodat je hem ook op je werk kan dragen als je een hemd aan hebt [-o<
Accu gaat een week mee als je niet sport, sport je 2 keer dan tel er 2 dagen af.
Daarvoor had ik een Polar M600, maar ook die is veel te dik ](*,)
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door rubber-12 »

Ik heb een Forerunner 645, dat is één van de kleinste trainingshorloges, navigatie zit er niet op, wel het volgen van een spoor.
Voor fietsen gebruik ik een Edge 1030.

Als het alleen om op te nemen doet de Forerunner alles, upload naar Garmin Connect en Strava gaat pico-bello.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: GPS horloge voor te fietsen

Bericht door jervanheg »

Flip FSR schreef:Vivoactive 3, mijn beste koop ooit, kan je alles mee en is geen knoert zoals de Fenix
"Knoert" is relatief :-)
Fenix 5s is 42mm
Vivoactive 3 is 43,5mm

De 5S is wel dikker.
Plaats reactie