13.01.2019 - Hasselt - W-Bikes TT Kiewit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door pexexpres »

De echte bikers zitten wel in de modder te ploeteren, wel hun fiets te poetsen en dergelijke.
Gelukkig voor de organisaties bestaan ze, anders zal het rap gedaan zijn met TT's
Echte bikers zijn dus naar mijn mening niet de mannen die heel veel op hunne fiets zitten maar degene die zich door niets laten tegenhouden, die genieten van het feit dat ze kunnen rijden door mooie streken ondanks de omstandigheden ,en waarvoor snelheid bijkomstig is.
Ik heb er zondag gelukkig veel gezien op deze mooie tocht.
Maar nogmaals das een persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door Edlisjas »

pexexpres schreef:De echte bikers zitten wel in de modder te ploeteren, wel hun fiets te poetsen en dergelijke.
Gelukkig voor de organisaties bestaan ze, anders zal het rap gedaan zijn met TT's
Echte bikers zijn dus naar mijn mening niet de mannen die heel veel op hunne fiets zitten maar degene die zich door niets laten tegenhouden, die genieten van het feit dat ze kunnen rijden door mooie streken ondanks de omstandigheden ,en waarvoor snelheid bijkomstig is.
Ik heb er zondag gelukkig veel gezien op deze mooie tocht.
Maar nogmaals das een persoonlijke mening.
Ik heb in oktober de RocduMaroc gereden...het Atlasgebergte in Marokko...dat is een mooie streek om te mountainbiken! Ik zeg niet dat Hasselt “de hoofdstad van de smaak” dat niet is maar jouw redenering slaat nergens op.
Oxygen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 okt 2004 21:49
Rijdt met: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door Oxygen »

De echte bikers zitten wel in de modder te ploeteren, wel hun fiets te poetsen en dergelijke.
Gelukkig voor de organisaties bestaan ze, anders zal het rap gedaan zijn met TT's
Echte bikers zijn dus naar mijn mening niet de mannen die heel veel op hunne fiets zitten maar degene die zich door niets laten tegenhouden, die genieten van het feit dat ze kunnen rijden door mooie streken ondanks de omstandigheden ,en waarvoor snelheid bijkomstig is.
Ik heb er zondag gelukkig veel gezien op deze mooie tocht.
Maar nogmaals das een persoonlijke mening.
Hola hola!

Modderliefhebbers kunnen echte bikers zijn, maar echte bikers moeten niet per se modderliefhebbers zijn... Toch? Ieder zijn ding!

Ik vind het persoonlijk heerlijk om door de modder te ploegen. Het is echter wel waar dat je je materiaal voor een stuk naar de filistijnen rijdt. Je mag niet te veel nadenken over de slijtage-euro's na een modderrit... Maar voor mij is dat een deel van de hobby: zowel het materiaal als de benen tot het uiterste drijven, en veel tijd besteden aan het minutieus onderhouden en herstellen van de fiets.

Ik begrijp het dus ook helemaal dat sommige bikers niet van modder houden of hun dure materiaal willen sparen.

Laten we elkaars mening respecteren en gewoon genieten van het biken, of dat nu in de modder is, of in het zonnetje, of op de rollen in de garage.
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door carlos bananas »

Oxygen schreef:
De echte bikers zitten wel in de modder te ploeteren, wel hun fiets te poetsen en dergelijke.
Gelukkig voor de organisaties bestaan ze, anders zal het rap gedaan zijn met TT's
Echte bikers zijn dus naar mijn mening niet de mannen die heel veel op hunne fiets zitten maar degene die zich door niets laten tegenhouden, die genieten van het feit dat ze kunnen rijden door mooie streken ondanks de omstandigheden ,en waarvoor snelheid bijkomstig is.
Ik heb er zondag gelukkig veel gezien op deze mooie tocht.
Maar nogmaals das een persoonlijke mening.
Hola hola!

Modderliefhebbers kunnen echte bikers zijn, maar echte bikers moeten niet per se modderliefhebbers zijn... Toch? Ieder zijn ding!

Ik vind het persoonlijk heerlijk om door de modder te ploegen. Het is echter wel waar dat je je materiaal voor een stuk naar de filistijnen rijdt. Je mag niet te veel nadenken over de slijtage-euro's na een modderrit... Maar voor mij is dat een deel van de hobby: zowel het materiaal als de benen tot het uiterste drijven, en veel tijd besteden aan het minutieus onderhouden en herstellen van de fiets.

Ik begrijp het dus ook helemaal dat sommige bikers niet van modder houden of hun dure materiaal willen sparen.

Laten we elkaars mening respecteren en gewoon genieten van het biken, of dat nu in de modder is, of in het zonnetje, of op de rollen in de garage.
AMEN
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door TimJrs »

Onvoorstelbaar hoe goed het parcours er nog bijlag na de overvloedige regen, de afwezigen hadden ongelijk. Chapeau aan organisatie en de vele vrijwilligers om in zo'n hondenweer paraat te staan. =D> Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door _Knarf_ »

Ik ga maar heel zelden in de modder nog. Te vaak te veel stukken gehad in het verleden.

Maar ik vind het eigenlijk heel plezant.

Dat dit enkel voor echte bikers is is een vreemde uitspraak. MTB is een zomersport.

Dit weekend wel geweest. Leuke rit. Dorpsgenoot zijn pad over getrapt..
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door BGT »

TimJrs schreef:Onvoorstelbaar hoe goed het parcours er nog bijlag na de overvloedige regen, de afwezigen hadden ongelijk. Chapeau aan organisatie en de vele vrijwilligers om in zo'n hondenweer paraat te staan. =D> Tot volgend jaar.
+1

P.S.: ik ben ook geen modderliefhebber, maar hier viel het echt wel mee.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door _Pe_ »

Wat een gedoe of iemand die thuis blijft als het modderig is een echte biker is of niet. Wat maakt het toch allemaal uit. Indien je niet wil fietsen blijf je thuis, indien je wel wil gaan fietsen ga je fietsen. Simpel toch. Je keuze zal je echt niet beter of slechter maken dan iemand die een andere keuze gemaakt heeft.
Ikzelf kijk er niet naar. Weer of geen weer, ik ga fietsen. Ik vind het wel leuk, al kan ik na verschillende weken door de modder geploeterd te hebben best wel uitkijken naar een droge toertocht. Het valt mij wel op dat het bij regenweer veel rustiger is op een TT. Spijtig voor de organisatie, zoveel te mooier voor degenen die er wel zijn want die hebben veel minder last van opstoppingen. Hier in Kiewit viel de ondergrond, zoals eerder al gezegd, heel goed mee. Soms komt je echt op tochten waar het echt ploeteren en stoempen is van start tot finish. Hier waren wel de nodige plassen en er was wel een vettig laagje, maar overal had je een harde laag onderin waardoor er meer dan genoeg grip was. Ik heb het al anders geweten.

Een heel goed idee trouwens om de tocht in omgekeerde richting te laten verlopen. Daardoor viel de bevoorrading wat later want die viel andere jaren echt wel veel te vroeg. Alleen... dit jaar viel die dan wel heel laat. Op mijn GPS had ik 32 km, op de teller op het wiel zelfs 34 (en die betrouw ik meer dan mijn gps want ik heb die met zo een meetwiel nagemeten over 1 km). Na de bevoorrading viel er, buiten gewoon binnen rijden, trouwens niet meer veel te beleven. Ik begrijp wel dat die BV om praktische redenen (vlak naast de grote baan en toch in de bos) daar is, maar als je kijkt naar waar ze ligt op de tocht is ze toch niet ideaal gelegen. Ook heb ik de indruk dat er nog enkele lusjes bijgekomen zijn tegenover vorig jaar. Aan de finish had ik namelijk ongeveer 1 kilometer meer dan vorig jaar. Ik weet niet of dit nodig is. Het verschil tussen de 30 km en de 50 km is al veel te groot. Door die extra lusjes wordt het verschil enkel nog groter. Ik vind het een beetje spijtig dat er geen 40 km is, maar ook hier begrijp ik dat dat niet eenvoudig is te realiseren.
Soit.. ik heb me geamuseerd en dat is het enige dat telt. Tot volgend jaar =D>
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 13-01-2019 - Hasselt -W-Bikes TT Kiewit

Bericht door dirkdierickx »

_Pe_ schreef:Hier in Kiewit viel de ondergrond, zoals eerder al gezegd, heel goed mee. Soms komt je echt op tochten waar het echt ploeteren en stoempen is van start tot finish.
ik herinner me nog een rit vorig jaar in overrijse, toen was alles ook helemaal platgeregend, en dat in combinatie met die kleigrond daar. ik geraakte geen meter vooruit of mijn wiel was wel 2x zo breed geworden. verschrikkelijk was dat...
Plaats reactie