Eerste enduro wedstrijd 10/03

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door KrisMaes76 »

Qua protectie: ik heb zo'n evo compression jacket, is een soort van T-shirt dat heel ademend is en waar verschillende stukken 3DO platen inzitten. Je kan dus je protectie niveau naar wens aanpassen en ook in de zomer is dit ding niet te warm om te dragen.

Koop je er ook zo een protectie broek en knielappen bij, dan kan je die aan elkaar hangen zodat alles wat beter blijft zitten.

Die dingen hebben hun nut al bewezen bij mij...

En zonder mn full-face had ik ook al geen (eigen) tanden meer...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door dennisVO »

ik heb me hier ook voor ingeschreven, eerste enduro wedstrijd :-)
best spannend ...

ps: ik doe mee voor de ervaring en lol, niet voor de punten/beste tijd.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

Bedankt voor de tips allemaal.

Gisteren ben ik wat gaan vliegen @ Mosa. Sommige trails lagen er vettig bij en mijn Rekon gaf maar weinig vertrouwen achteraan. De band is ook ver versleten. Nu wou ik deze vervangen door de Maxxis Agressor, in maat 27.5X2.50WT. Mijn voorband nu is een Minnion DHF in maat 27.5X2.60WT. Maakt het veel uit dat de voorband breder is dan de achterband?

Komend weekend ga ik naar Velofolies in Kortrijk. Ik hoop daar meer info te kunnen vinden en ook eens wat knielappen etc.. te kunnen passen.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Zotte Marre »

Supra schreef: Komend weekend ga ik naar Velofolies in Kortrijk. Ik hoop daar meer info te kunnen vinden en ook eens wat knielappen etc.. te kunnen passen.
Check maar eerst eens welke standhouders er staan !! 't Zou met niet verbazen dat enduro-gerief zwaar ondervertegenwoordigd zal zijn...

Als je nu een -bike of koersvlo zou willen ...
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

KrisMaes76 schreef:Qua protectie: ik heb zo'n evo compression jacket, is een soort van T-shirt dat heel ademend is en waar verschillende stukken 3DO platen inzitten. Je kan dus je protectie niveau naar wens aanpassen en ook in de zomer is dit ding niet te warm om te dragen.

Koop je er ook zo een protectie broek en knielappen bij, dan kan je die aan elkaar hangen zodat alles wat beter blijft zitten.

Die dingen hebben hun nut al bewezen bij mij...

En zonder mn full-face had ik ook al geen (eigen) tanden meer...
Dat ziet er wel goed uit allemaal!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door julie »

Supra schreef:Bedankt voor de tips allemaal.

Gisteren ben ik wat gaan vliegen @ Mosa. Sommige trails lagen er vettig bij en mijn Rekon gaf maar weinig vertrouwen achteraan. De band is ook ver versleten. Nu wou ik deze vervangen door de Maxxis Agressor, in maat 27.5X2.50WT. Mijn voorband nu is een Minnion DHF in maat 27.5X2.60WT. Maakt het veel uit dat de voorband breder is dan de achterband?

Komend weekend ga ik naar Velofolies in Kortrijk. Ik hoop daar meer info te kunnen vinden en ook eens wat knielappen etc.. te kunnen passen.
nee dat maakt niets uit (verschil in breedte tussen voor- en achterband).
Wat de velofollies betreft, ik heb de indruk dat het vooral voor racefietsers is en dat er maar weinig mtb is.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Zotte Marre »

julie schreef: Wat de velofollies betreft, ik heb de indruk dat het vooral voor racefietsers is en dat er maar weinig mtb is.
En dan vooral dan Enduro-stuff ??? :(
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door dirkdierickx »

julie schreef:
Supra schreef:Wat de velofollies betreft, ik heb de indruk dat het vooral voor racefietsers is en dat er maar weinig mtb is.
is niet mijn indruk; zowel mtb, weg, tour en ebikes zijn er voldoende vertegenwoordigd.
maar mtb is niet perce gericht op enduro of dh fietsen.
thova
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 jan 2019 19:19

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door thova »

Als je wil, ik ga zondag eens kijken in Amay. Ik ga die enduro ook rijden. Dat is mijn 2e enduro die ik ga doen.
Ik heb daar met nog 2 andere deelnemers afgesproken dus dat kan best leuk worden.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=140780" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

thova schreef:Als je wil, ik ga zondag eens kijken in Amay. Ik ga die enduro ook rijden. Dat is mijn 2e enduro die ik ga doen.
Ik heb daar met nog 2 andere deelnemers afgesproken dus dat kan best leuk worden.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=140780" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer, ik heb dit veel te laat gezien! Is die route daar goed te volgen? Hangen pijltjes of iets?
Plaats reactie