Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light lichte banden

lichte banden

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 21 nov 2018 21:40
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ne zwarten en ne roden..
Iemand ervaring met het specialized rubber?
Heb daar zeer goeie ervaring mee maar vroeg me af of het ook van kwaad naar erger gaat met dat gewicht?
Voorlopig rij ik met tegenzin nog wat met de originele mavic-banden van mijn nieuwe wielset.

Het is de bedoeling om binnenkort weer een setje specialized renegade aan te schaffen..

Bericht ma 07 jan 2019 21:25
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Renegade s-works 29x1.95 = 480 gram en 500 gram

Bericht vr 11 jan 2019 10:22
jfcb Mountainbiker

Mijn bike: Cube
JL157 schreef:

Veel hangt natuurlijk af waarvoor je deze banden gaat gebruiken, maar 1.95 is echt wel smal.
verder zijn de S-works banden te fragiel voor het echte mtb-werk (bijv. ardennen)

Bericht vr 11 jan 2019 13:37
blubberduck Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"
jfcb schreef:
JL157 schreef:

Veel hangt natuurlijk af waarvoor je deze banden gaat gebruiken, maar 1.95 is echt wel smal.
verder zijn de S-works banden te fragiel voor het echte mtb-werk (bijv. ardennen)

De Renegade 1.95 bestaat al lang niet meer (heb er wel nog een setje nieuwe S-Works 1.95 liggen ) ....nu is er minimum de 2.1 of de 2.3

ik rij met de S-Works (vooraan Fasttrack 2.1 en achteraan 2.1 Renegade) ook wel in de Ardennen en veel hangt van de rijstijl af...: Wedstrijdmodus "gooien en smijten" of tocht modus :)

De nieuwe rubber samenstelling van de S-W geeft deze veel vertrouwen en grip en met zeer lage rolweerstand! (een van de laagste op de markt!) trouwens ook de Groundcontrol heeft een verrassende zeer lage rolweerstand en meer grip natuurlijk.
Met een 2.3 heb je natuurlijk meer "reserve" :)

Bericht vr 11 jan 2019 22:39
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik heb ook de 2.1 gehad... maar die zijn meeverkocht met een set wielen.

Ik zag die 1.95 liggen bij een fietsenzaak en kon ze niet laten liggen.
Het is toch de bedoelng om ze te gebruiken tijdens de droge marathons in de ardennen.

Ik kom tijdens de chrono’s veel tekort in het klimwerk en dacht dat deze lichtgewichtjes hun steentje gingen bijdragen.
Laatst bijgewerkt door JL157 op do 14 maart 2019 19:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht za 12 jan 2019 00:07
Jeroen D Mountainbiker

Mijn bike: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross
JL157 schreef:
Ik kom tijdens de chrono’s veel tekort in het klimwerk en dacht dat deze lichtgewichtjes hun steentje gingen bijdragen.

Moest dat het verschil kunnen maken...

Bericht za 12 jan 2019 22:56
JL157 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Niet het verschil... maar een verschil.

Bericht za 12 jan 2019 23:29
Jeroen D Mountainbiker

Mijn bike: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross
Sorry maar je gaat daar niks van voelen hoor...

Wat je wel zal voelen is het inboeten op comfort van een 2.2 naar zo'n smalle band.

Vorige

Keer terug naar Mountainbike light