e bike

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

e bike

Bericht door janm »

wij kunnen binnenkort fietsen kopen via het werk.
ik heb interesse voor een e bike, ik ben er nog niet uit wat.
het zou een pedallec speedbike kunnen worden indien ik iets op de kop kan tikken, of een e mtb.
vooral om woon werk verkeer te doen, maar ook af en toe mee de bos in te gaan.
zijn er mensen die een e mtb kunnen aanraden en of goede ervaringen met e bikes hebben? of die tips kunnen geven waar ik op moet letten?
rit naar werk is enkel 25 km.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: e bike

Bericht door Mister No Chaïn »

Een speed pedelec is handig als je de ruimte hebt om er effectief mee door te rijden, dan win je wel wat tijd op 25km. Maar daar kan je dan weer niet meer gaan mtb'n.
Ik zou een Bosch kopen, er zal wel een fm in de buurt een merk hebben met Bosch op zeker :P
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: e bike

Bericht door janm »

Dilemma is: als ik een pedallec neem heb ik 4 fietsen. Ik heb er wel plaats voor, maar het is ( zelfs voor mij :-) ) wat veel van het goede.
als ik een e mtb neem, kan ik mijn huidige mtb weg doen en de e mtb gebruiken voor woon werk, en eventuele bosritjes, waar dan weer het nadeel van is, dat ik minder snel op het werk ben.
Langs de andere kant, mijn huidige mtb wegdoen, is dan ook weer niet gemakkelijk, om dat je daar niet veel voor krijgt. :-? :-?
Daarom gaat men oude koersfiets, (die ik nu ook nog af en toe gebruik voor woon werk, of bij vettig weer) ook niet weg. :-) :-)
Het warrelt wat in mijn hoofd. k ga binnenkort eens de fietsenmakers afschuimen voor prijzen van pedallecs. zou je rond de 3000 euro een deftige pedallec kunnen kopen?
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: e bike

Bericht door dennisVO »

Check eens bij G-Bikes in Westerlo.
Dat is zelf een mtb'er en heeft ook wel wat e-bikes in het gamma (zowel e-mtb als gewone e-bikes).
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: e bike

Bericht door Mister No Chaïn »

Voor een speed pedelec moet je wel minstens €4000 voorzien.

Ja ... de keuze is aan jou :-). Met een 25 per uur naar het werk fietsen zou mij snel vervelen, met ondersteuning voelt dat echt traag aan. Dan zou ik liever met een sportieve fiets rijden, qua tijd ga je uiteraard ook niks winnen met een 25 per uur.
Moooby
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 dec 2018 11:59

Re: e bike

Bericht door Moooby »

janm schreef:wij kunnen binnenkort fietsen kopen via het werk.
ik heb interesse voor een e bike, ik ben er nog niet uit wat.
het zou een pedallec speedbike kunnen worden indien ik iets op de kop kan tikken, of een e mtb.
vooral om woon werk verkeer te doen, maar ook af en toe mee de bos in te gaan.
zijn er mensen die een e mtb kunnen aanraden en of goede ervaringen met e bikes hebben? of die tips kunnen geven waar ik op moet letten?
rit naar werk is enkel 25 km.

Bij Fietsen Mintjens (vestigingen in ’S Gravenwezel, Sint Job in ’t Goor, Kapellen, Belsele & Lokeren) kan je terecht voor alle info. Daar snappen ze dat je goed en volledig moet geïnformeerd zijn om je de “juiste” fiets te kiezen. Benny Mintjens, stichter en zaakvoerder, geeft regelmatig in alle filialen E-Bike Info avonden. Gedurende ongeveer twee uur gaat hij in op alle aspecten waar je rekening mee moet houden, waar je op moet letten en waarom. Hij is ook de zaakvoerder van Moooby, de B2B afdeling die bedrijven begeleid in de aanschaf van fietsen (niet alleen fietsen maar ook elektrische steps, scooters,ed.). Moooby heeft twee “shops in a shop” bij de BMW garages van Jorssen te Merksem en Aartselaar (deze laatste vanaf 15 december).



Je kan inschrijven voor zo’n info avond langs de website http://www.fietsenmintjens.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Moooby ’s nieuwe website is online vanaf 18 december, dit kan je misschien doorgeven aan je werkgever
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: e bike

Bericht door janm »

de keuze lijkt beslist te zijn. het zal zeer waarschijnlijk een speedbike worden.
iemand uit het limburgse ervaring met fietsenwinkel erckens in zonhoven?
kan je daar fietsen leasen?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: e bike

Bericht door pukkie89 »

Bike-inn Heusden zolder
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: e bike

Bericht door Mister No Chaïn »

janm schreef:de keuze lijkt beslist te zijn. het zal zeer waarschijnlijk een speedbike worden.
iemand uit het limburgse ervaring met fietsenwinkel erckens in zonhoven?
kan je daar fietsen leasen?
Via welke leasing? KBC, B2Bike, Team Cyclis, O2o? Op die hun sites vind je wel terug welke fietsenwinkels waar aan meedoen.
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: e bike

Bericht door janm »

Mister No Chaïn schreef:
janm schreef:de keuze lijkt beslist te zijn. het zal zeer waarschijnlijk een speedbike worden.
iemand uit het limburgse ervaring met fietsenwinkel erckens in zonhoven?
kan je daar fietsen leasen?
Via welke leasing? KBC, B2Bike, Team Cyclis, O2o? Op die hun sites vind je wel terug welke fietsenwinkels waar aan meedoen.
kbc ... als men voorkeur wordt goedgekeurd is mijn keuze gemaakt, heb ondertussen wat kunnen testen, en het verschil kunnen voelen tussen een middenmotor aandrijving en een achterwiel aandrijving. mijn voorkeur gaat volledig naar de achterwielaandrijving en men keuze is gevallen op de stromer st1. liever wat meer investeren in iets degelijk dan iets minder uitgeven en achteraf merken dat het toch wat beter kan, enkel de leasing moet nog goedgekeurd worden, (kwestie van enkele weken) en dan ga ik mij een stromer halen
Plaats reactie