Ervaringen met fietsbril op sterkte. Merk, model,...

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Ervaringen met fietsbril op sterkte. Merk, model,...

Bericht door Dickie »

Met kunststof lenzen moet je inderdaad oppassen. Ik spoel de glazen af onder de douche of met een spray. Daarna tik ik er de druppels af op de handdoek of dep ze af. Nog nooit gewreven, er moet maar eens een zandkorrel verdwaald zijn en jen hebt het zitten.
Tegen sneeuw of aandampen heb ik ook een anti-fog spray.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Ervaringen met fietsbril op sterkte. Merk, model,...

Bericht door Jemp »

Ik heb me zopas een Eagle Five bril aangeschaft met bifocaleglazen https://www.mountainbike.be/nieuws/deta ... -sportbril. Prijs valt mee en na de eerste rit toch erg tevreden. De GPS is nu plots terug leesbaar en om veraf te zien geen hinder tijdens het fietsen. Heb wel het gevoel bij stilstaan of zo dat je de overv-gang wel merkt, maar belangrijkste is dat het fiets niet hinderlijk is.
Voor zij die beginnen een leesbril nodig te hebben, is dit toch wel een aanrader! =D>
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Ervaringen met fietsbril op sterkte. Merk, model,...

Bericht door triumph_st »

Jemp schreef:Ik heb me zopas een Eagle Five bril aangeschaft met bifocaleglazen https://www.mountainbike.be/nieuws/deta ... -sportbril. Prijs valt mee en na de eerste rit toch erg tevreden. De GPS is nu plots terug leesbaar en om veraf te zien geen hinder tijdens het fietsen. Heb wel het gevoel bij stilstaan of zo dat je de overv-gang wel merkt, maar belangrijkste is dat het fiets niet hinderlijk is.
Voor zij die beginnen een leesbril nodig te hebben, is dit toch wel een aanrader! =D>
Heb die ook en ben er ook tevreden over, echter mensen die een bril op sterkte nodig hebben om ver te zien zijn hier niets mee; dit zijn 'leesbrillen' om dichtbij beter te zien.
Maar zoals je zegt, wanneer je enkel leesbril nodig hebt ideaal. Je kan nu je GPS terug deftig aflezen en dit voor een zeer schappelijke prijs.
In het magazine van de VWB wordt er trouwens reclame gemaakt voor deze brillen.
Plaats reactie