Shimano XTR 12 speed

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door chrisper »

Ja, plus het feit dat er hiervoor ook weer een andere body nodig is. In plaats van eens iets standaard en universeel te maken. Vooral binnen het eigen merk
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door spaghetti_2 »

Als prijs/kwaliteit uw belangrijkste criterium is, dan zou ik momenteel sowieso voor Sram Eagle kiezen. Alle eagle groepen zijn onderling compatibel dus je kan je cassette, ketting etc. kiezen zoals het jou past in de portemonnee. XTR is vooral voor degene die het nieuwste van het nieuwste willen. Of voor degene zoals mij die binnen hun budget en wensen de beste Scott Spark willen. De World Cup is echt wel boven mijn budget en de Team vind ik niet sterk genoeg afgemonteerd.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Jannemanneke »

Die 12-speed van de XTR (cassette en body) zal volgend jaar ook wel verkrijgbaar zijn bij de XT. De cassettes zullen dan wel goedkoper worden.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door erwin.91 »

Fietsen zijn een echt modeartikel geworden, ze veranderen zo rap
misschien brengen de fietsmerken binnekort wel een zomer en winter collectie uit #-o
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Jannemanneke »

erwin.91 schreef:Fietsen zijn een echt modeartikel geworden, ze veranderen zo rap
misschien brengen de fietsmerken binnekort wel een zomer en winter collectie uit #-o
Da's waar, de economie moet blijven draaien hé. :-D
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door chrisper »

Jannemanneke schreef:
erwin.91 schreef:Fietsen zijn een echt modeartikel geworden, ze veranderen zo rap
misschien brengen de fietsmerken binnekort wel een zomer en winter collectie uit #-o
Da's waar, de economie moet blijven draaien hé. :-D

inderdaad ook waar
maar mijn punt is dat ik nu 2 mtb's heb, beide met xt-m8000 groep erop (een hardtail en een vaste vork)
dat is net zo handig voor mij, heb ook enkele onderdelen extra liggen, voor het geval er iets stuk ga, dan kan ik makkelijk onderdeel vervangen.
volgend jaar komt er een fully bij, en had die ook graag met dezelfde groep, voor het gemak van de onderdelen
daarom vind ik het zo jammer dat altijd alles zo veranderd
al begrijp ik het wel, en verkoop moet blijven draaien
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door madskatingcow »

Dit stuurde Canyon vrijdag 21 december 2018 naar hun klanten :

Beste klant,

We willen u bedanken voor uw bestelling bij Canyon en zijn blij dat u voor onze Lux gekozen heeft.

Helaas moeten we vandaag contact met u opnemen omtrent de status van uw bestelling. Omwille van de laattijdige beschikbaarheid van een belangrijk onderdeel zijn we tot onze grote spijt genoodzaakt de verzending van uw fiets uit te stellen.

Het crankstel voor uw Lux is momenteel wereldwijd onbeschikbaar aangezien de fabrikant van de crank ons geen productie – of leverdatum kan bezorgen.

Om u zo snel mogelijk een oplossing te kunnen aanbieden, hebben we beslist om uw Lux uit te rusten met een kwalitatief hoogwaardigere crank van een andere fabrikant. De „Race Face Next SL“ is sneller leverbaar dan het oorspronkelijk voorziene onderdeel.

Deze carbon crank is een van de lichtste ter wereld. Met een gewicht van slechts 418 gram is de „Race Face Next SL“ niet enkel lichter dan de gespecifieerde crank, dit onderdeel is bovendien compatibel met de Easton Cinch Power Meter. In tegenstelling tot het voorziene onderdeel is dit een upgrade, waarvoor we vanzelfsprekend geen extra kosten aanrekenen.

De voorziene verzendtermijn voor deze crank is April 2019. Zodra het onderdeel aankomt in onze Canyon.Factory zullen wij de assemblage van uw Lux afronden en deze zo snel mogelijk verzenden.

Ondanks onze inspanningen hebben we geen oplossing kunnen vinden die op kortere termijn kan aangewend worden. We willen u daarom bedanken voor uw geduld en begrip omtrent deze vertraging. We zijn ons als geen ander bewust van het feit dat ieder moment op de fiets kostbaar is en er geen betere dag bestaat als „new-bike-day“. Daarom doen we alles wat in onze mogelijkheden ligt om de nieuwe crank zo snel mogelijk te verkrijgen. Zodra we specifieke informatie hebben omtrent de verzending van uw bestelling, komen we meteen bij u terug.

Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen via een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
De Canyon Crew


Het zou in de mail gaan om de Race Face Next SL G5 crank, normaal voorzien voor 2020 die nu vroeger in productie komt.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door erwin.91 »

madskatingcow schreef:Dit stuurde Canyon vrijdag 21 december 2018 naar hun klanten :
De voorziene verzendtermijn voor deze crank is April 2019. Zodra het onderdeel aankomt in onze Canyon.Factory zullen wij de assemblage van uw Lux afronden en deze zo snel mogelijk verzenden.
Pfff dat word dus wachten tot half 2019 voor dat de lux geleverd word, dat is toch niet meer normaal #-o
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door zaskar72 »

erwin.91 schreef:
madskatingcow schreef:Dit stuurde Canyon vrijdag 21 december 2018 naar hun klanten :
De voorziene verzendtermijn voor deze crank is April 2019. Zodra het onderdeel aankomt in onze Canyon.Factory zullen wij de assemblage van uw Lux afronden en deze zo snel mogelijk verzenden.
Pfff dat word dus wachten tot half 2019 voor dat de lux geleverd word, dat is toch niet meer normaal #-o

Is idd niet meer normaal :evil: :evil: :evil: MAAR wel een verbetering tov XTR crank =P~
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Jannemanneke »

Er blijken niet alleen problemen met de levering van de XTR crank te zijn, maar ook met de andere XTR onderdelen. Mijn bestelde Radon 10.0, die ook verlaat is naar april 2019, heeft immers standaard al een Raceface Next SL crank.
Plaats reactie