Tacx gekocht....wat nu ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door Svenny007 »

ik heb me een tacx aangekocht om toch in de week ook wat te kunnen "trainen" en als het buiten strontregent toch ook wat beweging te hebben.

nu is het niet mijn bedoeling aan strikte regels te houden en strenge schema's te volgen maar gewoon fun.

blijkbaar kost het na de aankoop nog extra geld voor het deftig te kunnen gebruiken ?
er zat een kaartje bij tacx premium voor een maand gratis .... nadien betalen dus voor voort te gebruiken ?

zwift lijkt mij het leukste en het meest besproken..... 7 dagen proberen daarna 15€ per maand... vind ik "redelijk" veel geld....

blijkbaar heb ik ook nog een bluetooth of ANT dongle nodig voor gebruik met de laptop....

kun je ook zwiften op de TV ?

wat raden jullie allemaal aan voor een beginnende "hometrainer"

ps het is een tacx neo smart T2800 (Sinterklaas, kerst en nieuwjaarsgeschenk in één voor de komende jaren :-D )


alvast bedankt voor de reacties
met sportieve groeten
Sven.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Als je via de pc wil werken moet je idd een ant+ dongle hebben, met verlengkabel is wel handig om het signaal zo zuiver mogelijk te houden. Op Ebay vind je dat wel aan schappelijke prijzen.

Sommige mensen vinden het leuk om wat te trappen en naar een film te kijken, andere vinden het leuk om blokjes af te werken, nog anderen vinden Zwift het leukst. Dat moet je dus voor jezelf uitmaken.

Ik rijd zelf op Zwift omdat je er het hele aanbod hebt van workouts, groupsritten en races. Mijn Zwift-week bij veel regen ziet er ongeveer zo uit :-)

Zondag: een trage groepsrit of een workout, morgen heb je bv een Zwift Grandfondo, een peloton van 3000 man dat over de Zwiftse bergen trekt.
Maandag: 2u duurtraining met een vaste groep
Woensdag: 1u relatief op het gemak met een Australische groep, naar gelang ik zin heb doe ik er nog wat bij.
Donderdag: racen met een Nederlandse groep of een workout

Het leuke vind ik dat je alle kanten uit kan. Ik heb vorige maand de Grandfondo meegereden dus misschien dat ik morgen iets anders doe. Een workout op men eentje of misschien zoek ik Alp D'Huez nog eens op. Daar ben ik al een hele tijd niet meer geweest. Zwift gaat niet rap vervelen, vind ik :).
Events zijn er genoeg https://www.zwift.com/events/
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door Svenny007 »

vandaag eerste ritje met zwift gereden. moest wel op de pc want de laptop bleek te traag te zijn.


hoe kun je rijden op de TV ?

kan dit eventueel met een chromecast ?

of moet er echt een kabel van de pc naar tv gelegd worden dan ?
dhr_held
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 03 dec 2018 12:39

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door dhr_held »

Ik rij via Apple tv op de tv.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik gebruik een hmdi kabel tussen pc en scherm ja.
Een chromecast kan je hiervoor niet gebruiken, dat is uiteindelijk maar een simpele dongle.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door chrisper »

misschien nie echt een oplossing voor de ts, maar ik deel het maar eens mee:

ik rijd met een tablet houder en een gsm houder op het stuur
op de tablet kijk ik via yelo tv naar de tv
en op de gsm draait mijn app (trainerroad) voor de rollen te sturen
werkt voor mij prima

vroeger ipv de gsm stond er een laptop naast mij voor zwift, maar ook op zwift geraak ik uitgekeken
daarom nu eens overgeschakeld naar trainerroad (is ook handig met die schema's enz)
Taos Artwork
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 jul 2018 10:13

Re: Tacx gekocht....wat nu ?

Bericht door Taos Artwork »

Hier dezelfde set-up, ik ben wel een totale beginner in het race fietsen segment en in de Tacx. Maar ik heb de hele set-up nu dik 2 maanden in gebruik en heb er toch al een hele boel ervaringen mee gedaan en geprobeerd. Tot nu toe werkt Zwift voor mij het beste, de look and feel, gegevens bij houden en ook de "echtheid" ligt toch zeker wel het beste bij Zwift vind ik. De NEO heeft dan ook nog eens alle toeters en bellen om 200% gebruikt te maken van het hele Zwift verhaal.

De trainingen zijn zeker ook de moeite om eens te doen, voor ieder wat wils eigenlijk. Maar evengoed vrij rijden kan er ook mee en dat is ook zeker zo interessant. De Tacx software heb ik ook geprobeerd en vond ik helemaal niet goed werken en zeker niet boeiend genoeg. De beste en meest stabiele resultaten heb ik met de software op een PC/Laptop te laten draaien en de bediening ervan op smartphone/Tablet. Meestal als dan vrij rijd kijk ik gewoon TV via de laptop en laat de software ernaast draaien :-) .

Blijkbaar zou Apple TV ook heel erg goed werken (geen ervaring mee), maar als je PC/Laptop sterk genoeg is om Zwift goed te draaien, dan kan je ook gewoon via een HDMI alles op tv laten zien. Je kan in de settings van Zwift de resolutie ook minder zetten, misschien dat jou laptop er dan beter mee om kan.

15 euro per maand vond ik ook zeker genoeg om recreatief te rijden, maar als je geregeld gebruikt en dan per dag gaat bekijken valt het nogal mee. Het is allesinds beter om voor 15 euro per maand virtueel op Zwift nat te worden dan in het echt kletsnat thuis te komen. :-D .
Plaats reactie