Koppijn

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Koppijn

Bericht door phille »

Simpel je hebt een kater, niet zozeer van alcoholgebruik wel van het vocht tekort of beter gezegd verlies. Pak een sportdrank met veel NaCl (zout) of doe een beetje zout bij je favoriete drank (niet overdrijven ;-)
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Koppijn

Bericht door QM »

Naar de avond toe heb ik daar ook last van na een stevige rit, is eigenlijk vaker met hoofdpijn dan geen hoofdpijn. Ik dacht ook altijd dat het aan dehydratie lag en gaf er nooit verdere aandacht aan. Ik zweet nu eenmaal behoorlijk bij het sporten, net als al mijn kids. Erfelijkheid?
Staan hier wel al enkele tips te lezen waarmee we aan de slag kunnen. =D>
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Koppijn

Bericht door Jochen74 »

Ik heb het ook een tijd gehad.
Andere helm, probleem bleef.
Water gemakkelijk 2l op 40-50km.
Bleek dat ik na het aankopen van een hartslagmeter heb geconstateerd dat ik constant over mijn toeren aan het draaien was. Tempo laten zakken en probleem weg. Nu begin is stilaan terug naar het eerste tempo te gaan, zonder hoofdpijn. Conditie betert, minder hoofdpijn.

Misschien wat off-topic, maar ik drink nog steeds 2l water op een rit van 40 tot 50 km. Zuiver water, niets van poeder of dergelijke. Hoe kan ik dit aanpakken zonder dat ik een grotere rugzak dien te kopen?
Een extra bus van 750 cl kan er nog bij op de fiets. Die vullen met Isostar? In mijn Camelbak wil ik geen plakboel, dus dat blijft zuiver water.

Thx
Plaats reactie